środa, 8 maja 2024

I ta udzia utoneua.

 Czyli wizyta w muzeum Titanica. To w dokach Belfastu został zbudowany najsłynniejszy statek świata. Wydawałoby się że to zwiedzanie będzie nudne nawet dla 3latki. Żeby choć troszkę ją zainteresować starałam się przybliżyć jej historię katastrofy.  Od razu do mnie dotarło, że nie mogę mówić o tym, ile osób zginęło🫣 a właściwie, że ktokolwiek umarł z tego powodu. A to jakby z tego powodu to była straszna katastrofa.

Mimo to opowiadałam, że statek  że góra lodowa, że utonął. I niespodziewanie dla nas wszystkich dziecko się bardzo przejęło i dopytywało o szczegóły i nie chciało wyjść z muzeum😅. I pytało, czemu ta udzia się utopiła i czy możemy ją uratować i dlaczego nie i może jednak ktoś tą udzię pójdzie i uratuje. I że ona musi zobaczyć jak ta udzia tonie😂

Mam lekki niedosyt związany z muzeum- jest naprawdę bardzo dobre! Ale zarazem mam poczucie że to jedna z najfajniejszych chwil w moim życiu babciowym.

Nie można mieć wszystkiego ale tym razem to nawet lepiej:)




19 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe udzia mnie sie spodobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie wiem dlaczego, bo ja jej mówiłam o statku!

      Usuń
  3. Dzieci są niesamowite :) ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne! Wcale nie tak łatwo jest zainteresować dziecko,zwłaszcza takie małe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza na dłużej niż 5 minut!
      Ale bardzo się martwiłam, czy to nie będzie zbyt duża trauma

      Usuń
    2. Wysoko wrażliwe dzieci przeżywają wszystko bardziej. Mój wnuk nie bardzo może oglądać filmy, bo bardzo się przejmuje. Nawet jeśli to jest Kubuś Puchatek i jego przygody... Nie wyobrażam sobie tłumaczyć mu utonięcie statku. 👀

      Usuń
    3. Zońcia a przecież już za chwilę skończy 6 lat nie chce mówić o szpitalu i w ogóle o mojej chorobie, bo od razu płacze…

      Usuń
    4. Trudno zachować równowagę między chronieniem dzieci a nie zakłamywaniem świata

      Usuń
    5. Bardzo trudno... Ale też dzieci są różne

      Usuń
    6. Absolutnie. I nie zawsze od razu widać jakie są, też się zmieniają

      Usuń
  5. Niezapisujonca i teras żałujonca8 maja 2024 13:03

    Zapamiętuj Rybko fajne powiedzonka, ja żałuję, że nie zapisywałam, bo to syna wiódł w tym prym… do dziś pękamy ze śmiechu z niektórych

    OdpowiedzUsuń
  6. To taki wiek, mój wnuk chce by mu opowiadać podobne rzeczy bez końca, choć bardzo się przejmuje, jak mały masochista
    Jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta nasza wczoraj dokładnie tak się zachowywała!
      Ale dzisiaj już nie wspomina a ja nie przypominam

      Usuń
  7. Dzień dobry :)
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]

    OdpowiedzUsuń