poniedziałek, 22 kwietnia 2024

Słabe zdjęcia, dobre żarcie

 Trochę się boję pani T bo będą dziś  zdjęcia. Kupiłam sobie książkę kucharską.i eksperymentuję. Mąż wprawdzie wczoraj już rozkminiał, jak się wymigać od krewetek na obiad ale biedactwo poddał się i udawał, że nie woli schabowego.




Najlepsze było to ostatnie 


A ja mam istotne pytanie


Kto tak jak ja długo myślał, myśli może nawet teraz, że wyrażenie kamień węgielny dotyczy węgla???

Olga, o tobie jestem bardziej niż pewna, że znam odpowiedź,))

24 komentarze:

  1. Dzień dobry :)
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale że aż do Biblii sięgamy? Czy o budowaniu dosłownie? Czy o Izraelu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była kiedyś cała seria dowcipów o tym jaka jest różnica między węglem kamiennym a kamieniem węgielnym 😀😀😀 piciem w Szczawnicy itd itp 😀😀😀😀

      Usuń
    2. Dosłownie, skąd węgielny i dlaczego nie od węgla;)

      Usuń
    3. odwrotność picia w szczawnicy mi się podoba:))
      Ella-5

      Usuń
    4. Bo to się wszystko łączy. Kamień narożny. Na budowie.
      Z Psalmu: Kamień odrzucony przez budujących stał się kamieniem węgielnym.
      Wg niektórych Izrael.
      Zza węgła zerkać.
      I już.
      😀😀

      Usuń
  3. Zapatrzyłam się w te talerze 😀 nie przepadam za krewetkami

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mąż też krewetki nie zjadłby za nic!
    No właśnie, dlaczego węgielny? etymologia często zadziwia!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dokonałam odkrycia kiedy przeczytałam angielskie tłumaczenie, czyli corner stone.

      Usuń
  5. ja wiedziałam że to narożnik ale mój tata budował domy to czasem opowiadał że coś wkładali dla potomnych pod węgieł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to słowo węgieł nigdy do mnie nie dotarło!

      Usuń
  6. No tak, już rozumiem Twój wpis.... dobrze, że nie ośmiornice...
    ładne talerze;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz Rybeńko,
    nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ogólnie to niby wiem od zawsze, że węgiel paliwo kopalne to nie węgieł róg budynku czy fundamentu, ale to wyrażenie nigdy do mnie świadomie nie dotarło. I czasem miałam takie rozproszone myśli, że jaki znowu kamień węgielny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przynajmniej ten węgieł grzywny Ci się w głowie pojawił. A u mnie jakaś pomroczność
      I odkrycie tylko dzięki mszy po angielsku:)

      Usuń
    2. Kurczę, ja też nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale teraz, kiedy zapytałaś, zdałam sobie sprawę, że chodzi o węgieł. A może gdzieś wyczytałam i uznałam za oczywiste. W każdym razie skądś wiedziałam, że nie o węgiel chodzi.

      Usuń
    3. Bo to powinien być kamień węgiełny;))

      Usuń
    4. Ale pyszności! Jedzonko wygląda rewelacyjnie i pewnie tak smakuje.Villeroye the best😊Długi czas myślałam,że to porcelana niemiecka 😊 Kamień węgielny to związek frazeologiczny i nie musi mieć realnych odnosnikow.Ja nie kojarzę tego określenia z węglem ani z węglem😊rozumiem wyłącznie jego sens metaforyczny.

      Usuń
    5. W pewnym sensie to jest porcelana niemiecka, bo w Lux już nie ma fabryki.

      Usuń
  8. Łasa na 🍤 🦐22 kwietnia 2024 11:32

    Krewetki z makaronem to ja mogę codziennie 😄

    OdpowiedzUsuń
  9. Że kamień węgielny to nie węgiel wiedziałam, ale że węgieł to narożnik dowiedziałam się dzisiaj! Myślałam (tak mi pewno ktoś tłumaczył), że to taki bardzo ważny, podstawowy kamień w budowie, coś jak fundament
    Ella -5

    OdpowiedzUsuń