poniedziałek, 10 stycznia 2022

Rzs i szczepienia

 Rzadko tu piszę o mojej poważnej chorobie autoimmunologicznej 

Reumatoidalnym zapaleniu stawów 

Z kilku powodów

Po pierwsze dotknął mnie dość lekki typ. Myślę, że nawet bez leczenia przez kilka lat byłabym sprawna fizycznie, jako tako co najmniej 

Po drugie są gorsze choroby

Po trzecie i najważniejsze nie jest to blog chorobowy 


Ale czasem czuję, że muszę też wspomnieć o ludziach którzy żyją w ciągłym bólu.. Ponieważ idzie się do tego przyzwyczaić to nawet nie wiemy, że takie osoby są wokół nas/was. Właściwie z dnia na dzień człowiek ok 40stki zaczyna żyć w ciągłym bólu.. Jeśli jest dobrze leczony to ten ból jest dość lekki.

Kiedy człowiek z rzs idzie się szczepić na covid powinien przez jakiś czas nie brać leków immunosupresyjnych. I to czasem boli

Literalnie 

Tym razem nie jest źle, ale chętnie sobie wszczykne świństwo za tydzień;)

41 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewien Hindus oszukał system, przyjął 11 dawek szczepionki i twierdzi, że bardzo dobrze zrobiło mu to na inne dolegliwości, że ustąpił dręczący do ból kolan i innych stawów.
    Nikt nie wie, jak to było możliwe, czy to błąd systemu, czy błąd ludzki, czy ogólny bałagan. Pierwsze dwie dawki ponoć przyjął w odstępie pół godziny! Badając tę sprawę, doszukano się w systemie ośmiu dawek, on jednak twierdzi, że zaszczepił się jedenaście razy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam tylko, że badania naukowe nie potwierdzają pozytywnego wpływu tych ich szczepionek na przebieg innych dolegliwości.

      Usuń
    2. Ja myślałam o metatreksacie

      Usuń
    3. Wiem przecież! Tak mi się tylko skojarzyło.

      Usuń
    4. Aaaaa

      Ludzie bywają naprawdę dziwni

      Usuń
  3. No to masz Rybeńko nielekko, choć piszesz, że nieciężko:)
    Stawy potrafią piekielnie boleć- trochę wiem na ten temat.
    My idziemy jutro trzecią zaliczyć. A potem zobaczymy.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrafią
      Moja cioteczna babcia chyba mnie obciążyła genetycznie. Ona nie chodziła..

      Usuń
  4. Tak, można się do pewnych dolegliwości przyzwyczaić, i odczuwać dopiero gdy nastąpi kumulacja. Acz jednak nie jest to całkiem przyjemne😉
    Oooo a dziś akurat w GW dodatek jak leczyć przewlekły ból.
    Jak najmniej i jak najlżej dla Cię!

    OdpowiedzUsuń
  5. od prawie 2 lat boli kręgosłup, początkowo leczyłam się na rwę kulszową, zmieniając co chwila leki, raz lepiej, raz gorzej, ale generalnie coraz gorzej; mogę siedzieć, leżeć zgięta wpól, bo pozycje wyprostowana pionowo, czy poziomo boli, chodzenie jeszcze orzej; okazało się,że mam duże zwyrodnienia i czekam na operację, ale w obecnej pandemicznej sytuacji słabo to widzę😥 teraz mam takie leki, że chociaż mogę spać w łózku, bo zdarzało mi się na krześle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucha, Twój ból jest gorszy niż mój!!!
      Nawet sobie nie wyobrażam!

      Usuń
  6. Moja kuzynka choruje na RZS od 26 roku życia, czyli prawie 40 lat. Przez cały ten czas żyje z bólem. Leczenie niewiele jej pomagało. W tej chwili z trudem porusza się po mieszkaniu. Zaszczepiła się i - o dziwo - nie miała odczynu poszczepiennego, a samopoczucie uległo nieznacznej poprawie.
    Życzę Ci dużo zdrowia i życia bez bólu.:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, nie ośmielę się porównanać do twojej kuzynki! Moja postać daje się leczyć. To bezcenne

      A szczepić to wiadomo. Trzeba się

      Usuń
  7. Ja się, boszbron😊z nikim nie porównuje, ale złamana łapa też potrafi dać w kosc. 😊 Te tzw.autoimmunologiczne to wyjątkowo wredne są i nie za bardzo chyba wiadomo, co jest ich przyczyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje doktory twierdzą że moja jest genetyczna
      Ale nie wiadomo dlaczego tylko ja z całej rodziny ją mam. Choć podejrzewam, że jedna moja ciocia też może coś mieć

      Usuń
  8. nie fajna jest choroba przed którą niema ucieczki.Nie fajne jest cierpienie. życzę pozytywnego leczenia i zatrzymania .Dośka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie mi wstyd że o tym napisałam, bo przy leczeniu mało boli. Ludzie mają gorsze problemy..

      Usuń
    2. Się nie kryguj. Każdy może mieć gorzej . Ale to nie twoja wina , ani moja I hope 🙈

      Usuń
    3. Przed diagnozą było ciężko
      Nie byłam w stanie jedną ręką podnieść czajnika
      Zmiana biegów była katorgą

      A teraz to już śmigam;)

      Usuń