piątek, 15 stycznia 2021

Jak zostałam kolędniczką

 Ellaj mnie natchnęła.

 Wychowałam się w 10cio piętrowym bloku warszawskim. Kolędnicy nie przychodzili. To wpadłyśmy na pomysł z ówczesną przyjaciółką, żeby rozpocząć nową świecką tradycję kolędowania miejskiego. Nauczyłyśmy się śpiewać na dwa głosy "Gdy śliczna Panna..". I poszłyśmy do kilku znajomych mieszkań i śpiewałyśmy 😃😂

Nie pamiętam zbyt wielu szczegółów, ale chyba najczęstszą reakcją było wielkie zaskoczenie. 

Wódki nam nie dawali. 


45 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kilku lat nie ma u nas kolędników, a w tym pandemicznym roku to już każdy siedzi w domu i nie w głowie mu tradycja.
    Wcześniej, kiedy przychodzili dawało się im pieniądze, wódki nigdy :)))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak kreatywność dzieciaków, a ta tradycja miała swoją kontynuację czy była jednorazowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety. Chyba nie było zapotrzebowania😂😂

      Usuń
  4. A juz myślałam, że teraz poszłaś śpiewać! 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak pomyślałam, że kolędowałaś teraz i chciałam się dowiedzieć jaką rolę miałaś :))

      Usuń
    2. O rany!
      Muszę o tym pomyśleć..

      Usuń
  5. sypie... a jeden kolega się cieszy, że dzieci pierszy raz widzo prawdziwy śniek😑

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dziecko robi bałwana na balkonie. Chyba ma kwarantannę...

      Usuń
  6. Z zeszłego roku Najmłodsi mają cudne zdjęcie z kolędnikami w swoich fotoksiążkach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje córki od małego dzieciaka biorą udział w jasełkach, które nadzoruje jeden z księży z parafii. I za pierwszym razem ksiądz obsadził obie w roli aniołków, bo zawsze takie grzeczne i długie włosy i w ogóle. Po tym pierwszym razie, już zawsze na początku naboru zaklepywały role diabła, śmierci, w ostateczności jakiegoś barana albo osła :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieci też występowały w jasełkach. Ja je współorganizowałam. Byliśmy nawet na tournee w Brukseli😂

      Usuń
  8. Do starej krakowskiej kamienicy w której mieszkałam do ślubu , przychodzili kolędnicy z szopką, czasami bardzo pięknie zrobioną.Śpiewali kolędy starannie, nie na odczep się.Zawsze dostawali pieniążki na slodycze.
    Potem, kiedy zamieszkałam w bloku też pojawiali się kolędnicy, ale już inni, odśpiewali jedną zrotkę i chodu.Ale drobniaki dostawali,
    Dzisiaj, kiedy znowu mieszkam w centrum, kolęnicy są rzadkością. Ale w pobliskim kościele w którym dziala bardzo prężnie Chór Mariański zawsze były koncerty kolęd.Muszę się zorientować jak w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas znowu świeża dostawa śniegu ❄️❄️❄️ Fajnie, że akurat w ferie jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też :)
      Ale dziecko mi w domu utknęło i bez hobby horsa trzeba za włosy wyciągać!! Nastolatki :/ :P

      Usuń
    2. Mój 13 latek odśnieża podwórko. Aż miło popatrzeć 🤪

      Usuń
    3. Uwielbiam odśnieżać 😍

      Usuń
    4. Ja śnieg ostatni raz w małych ilościach widziałam na świętach 2019 w Pl😔

      Usuń
    5. Gdzie tam. Może jutro w nocy popada, tak pokazują w prognozie.

      Usuń
    6. U mię mróz i zima w pełni.
      Jutro dam fotki

      Usuń
    7. Ty bardziej w górach.

      Usuń
    8. 😂😁

      Może po prostu dalej od morza?

      Usuń
  10. W niedzielę mam mieć -10!!! 😱

    OdpowiedzUsuń
  11. mam nadzieję, że nie pogniewasz się za dodanie linku, w naszej wsi tradycja kolędowania jest starannie pielęgnowana, oni naprawdę chodzą od domu do domu, śpiewają i odgrywają scenki
    https://www.youtube.com/watch?v=bLDr1cy7FTQ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i czy tylko ja widzę że Herod robi coś z berłem hmm

      Usuń
    2. Nooo berło ma i to jakie 🤣🤣🤣

      Usuń
    3. Ale te nakrycia głowy musza być bardzo ciężkie . Tak czy siak chłopaki wymiatają👍

      Usuń
    4. te kostiumy są charakterystyczne dla miejscowości, w sąsiedniej wsi mają inne kolory i inne nakrycia głowy, kultywują też wiosną zwyczaj chodzenia po pucherach - w palmową niedzielę przebrani chłopcy z wysokimi słomianymi czapkami na głowach wygłaszają orację. Jednak berło Bronek ma niezłe :D

      Usuń
    5. Tak.... chyba sobie nie zdawał sprawy jak to wyglada skupiał się na tekście zapewne 🙈

      Usuń
    6. No idę sobie w konciku się poobrażać

      Usuń
    7. Wystarczy?😂🧐🙄🙈😃

      Usuń
    8. Jak obejrzysz Heroda i jego ....berło.... to ci się humor poprawi 🤣🤣🤣

      Usuń