środa, 18 listopada 2020

Otwarty kraj

 Mój Lux jest  chyba jednym z najmniej zamkniętych krajów w Europie. W sensie lockdownu. Są otwarte sklepy, dzieci chodzą do szkoły. Działają restauracje. 

Wykorzystują to kraje ościenne i zjeżdżają do nas tabunami. Niektóre hotele w weekend mają 100% obłożenia  !

Na razie rząd nie podejmuje działań, które by miały powstrzymać tę wędrówkę ludu. Liczby jak wszędzie, są niepokojące. 


W Polsce rząd uważa, że to fantastycznie że robi się tak mało testów... i jest tak dobrze że Europa mam zazdrości...

A ja zazdroszczę sobie, bo mam pod domem już choinkę. 



34 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno możemy się już lekko uśmiechnąć

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, a w sasiedniej Belgii zaraza hula, jeszcze Wam cos wwioza. U nas szkoly tez czynne, za to restauracje i hotele pozamykane, ale panstwo pomaga tym przedsiebiorcom. Jest lockdown, ale widac, ze przynosi efekty, zakazen jest mniej niz w Polsce, ktora ma mnmiej niz polowe obywateli w porownaniu z Niemcami.
    Obysmy zdrowi byli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy kraj wprowadza swoje ograniczenia i są rożne niż te u sąsiadów.
      U nad też hula ale mam poczucie że się stabilizuje.
      Ech

      Usuń
  4. Jesteśmy drudzy na świecie w ilości zakażonych na ilość wykonanych testów. Brawo my! I stawiamy na młodych! W ministerstwie obrony (swojego czasu) , w ministerstwie finansów, a teraz statystyczna bazę danych o covid
    stworzył 19-latek, wykazując błędy i nieścisłości w przekazywaniu nam danych przez MZ. No brawo rządzący!
    A tak serio, jak można mówić o wypłaszczenie jak wciąż przybywa zajętych łóżek covidowych i respiratorów oraz zgonów? Owszem na spadek tez chwilę trzeba poczekać (1-2 tyg) bo to może być pokłosie wcześniejszych zakażeń, to logiczne, ale pieprzenie, że jest lepiej, kiedy ludzie nie chcą się testować bądź nie mogą się dostać do lekarza rodzinnego. Ja odetchnę jak w szpitalach zrobi się luźnie, bo to dla mnie jest wykładnikiem jak pandemia przebiega. I jak sobie z nią radzimy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A póki co, chorych w szpitalach przybywa, :(

      Usuń
    2. Dziewczyny, to Wy nie wiecie, że u nas przecież po raz kolejny pandemia jest w odwrocie:). Tak pinokio ostatnio mówił. Zastanawia mnie, że coś dużo ludzi umiera. Dzisiaj aż 603. Ale zapewne 602 musiało mieć choroby współistniejące...

      Usuń
  5. Co masz na myśli : zazdroszczę sobotę? Myśle od dwóch godzin i nic mi do głowy nie przychodzi 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa to co innego. Mnie to się ten covid najbardziej na mózg rzucił.

      Usuń
    2. Kristal ja po koronie zrobiłam się tępa jak stara żyletka 😁 Ja pomyślałam, że Rybka będzie w sobotę obchodzić wigilię i już miałam pędzić do ogrodu po choinkę 😁

      Usuń
    3. Marzycielka, oplułam monitor!!!!!!:ppppppp

      Usuń
    4. Ja jeszcze na zwolnionych obrotach wiec nie zdążyłam opieprzyć męża ze nasza taka nieubrana. Zwykle to my we wsi pierwsi zaczynaliśmy ubierać choinkę w ogrodzie a tu kurde w takim malutkim Lux już wszystko zalatwione🙈

      Usuń
    5. Ja planuję w weekend choć światełka na balkonie wywiesić

      Usuń
    6. Ja mam na choinkach lampki cały rok, są małe i ich nie widać ( lampki małe, bo choinki wieeeeelkie ). I mogę je włączyć kiedy tylko chcę ( nawet na Wielkanoc ). A kto by na drabinę właził i wieszał ? Choć w tym roku, na jednej musimy zmienić, bo mąż przy okazji przycinania, przeciął kabel.

      Usuń
    7. Ja tradycyjnie po Andrzejkach. Lanie wosku przy choince jakoś mi nie pasi.

      Usuń
    8. Mało tego, włącznik do lampek mam w domu i kiedyś syn pomylił i zamiast zapalić światło przed wejściem, zapalił lampki. Boże Narodzenie w środku lata 😁😁😁

      Usuń
    9. Ja tez mam całoroczne ale zwykle okazuje się, ze któreś nie działają i trzeba wymienić . Albo ze mi się zachce jakiś inny kolor.... kto wie 🙈

      Usuń
    10. Lanie wosku
      A kysz! A grzech!😜😜😜

      Usuń
    11. U mnie to prawdziwa ekipa z dźwigiem przyjechała do tej choinki. Ona wielga jest!

      Usuń
    12. Ja oczywiście wosk tylko po nogach leje. Żeby były piękne i gładkie . 🤣🤣🤣

      Usuń
  6. nie wiem, jakim cudem zaraz święta, skoro dopiero był maj????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakim cudem ja taka stara jestem jak wczoraj byłam piękna i młoda? 🙈🤣🙈🤣

      Usuń
    2. Trzeba było tych okularów sobie nie robić:pp

      Usuń
    3. Żona mówi do męża: kochanie popatrz już jestem taka stara, gruba i brzydka. Powiedz mi proszę coś miłego. Na to mąż: za to masz bardzo dobry wzrok!🤣🤣🤣

      Usuń
    4. No mężowie to zawsze mają takie odzywki że ja piórkuje

      Usuń
    5. Można by to odwrócić w druga stronę , ale czy znasz jakiegoś faceta, który by o sobie powiedział, ze jest stary, gruby i brzydki? 🤣🤣🤣

      Usuń
    6. Oj tam oj tam
      Ciekawe, czy to kwestia charakteru czy wychowania?
      Obstawiam to drugie

      Usuń
    7. Pierwsze tez ale bardziej drugie

      Usuń