czwartek, 13 sierpnia 2020

Ach te źdźbła i te belki

 Często czuję się takim środkowym

Starając się rozumieć obie strony konfliktu dostaję po głowie od obu.

Dla połowy  katolików jestem jakimś odszczepieńcem, bo nie uznaje wszystkich prywatnych objawień, o których mówi ksiądz Chmielewski, nie uznaje, że rydzyk jest księdzem, i uważam, że księża zbrodnierze powinni siedzieć w więzieniach a kościół powinien płacić odszkodowania ich ofiarom. Krótko mówiąc jestem wrogiem kościoła. 

Dla drugiej strony jestem współwinna wszystkiego zła, którego kiedykolwiek dopuścił sie  ktokolwiek związany z KrK 

Każdy z nas ma swoje poglądy. 

I oczywiście każdemu z nas wydaje się, że stoimy po jedynej właściwej stronie. I każdy musi prędzej czy później na tę stronę przejść. Czy tego chce czy nie. Jak nie, to go oplujemy, zelżymy, podtopimy, zrzygamy, udowodnimy swoje  racje kolejnymi filmikami z Internetu...

Dla udowodnienia swoich poglądów i racji usprawiedliwimy każde haniebne zachowanie. Ale za nic na świecie nie przyznamy tego prawa tym,  z którymi się nie zgadzamy. 

Na koniec jedna ważna dla mnie myśl.

Po osobach otwarcie przyznających się do swojej wiary katolickiej oczekuję więcej! Wulgarne słowo wypowiedziane przez kogoś z różańcem w ręku jest o niebo gorsze, niż to wypowiedziane przez ateistę. Powiedziane jest - po czynach poznają, żeście uczniami moimi... A co poznają, kiedy się rzuci mięsem w kogoś, kto myśli inaczej niż rzucający??





102 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiem kiedy i jak to się stało
    całkiem ale to całkiem jestem obojętna na wszelkie bulwersujące społecznie sprawy
    oczywiście bardzo stępiałam przez ciężką pracę
    i może to jest powód
    a może to jest sposób
    choć chyba nie bo zarówno kościół jak i polityka potrzebują niemyślącej ciemnoty
    ale to chyba trzeba działać od podstaw
    jak można napisać sensowny komentarz o piątej rano,
    nie można!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie brzydzi jedna i druga strona oblewająca się pomyjami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od każdego niezależnie od pogladow, wiary itd oczekuję kultury, tolerancji i po prostu bycia dobrym człowiekiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kultury oczekuje od każdego
      Miłości bliźniego oczekuje więcej od osoby wierzącej..

      Usuń
    2. Miłości do drugiego człowieka od każdego oczekuję takiej samej.

      Usuń
    3. Marzycielko, to już teraz wiem skąd twój nick 😉

      Usuń
    4. To może inaczej powiem
      Owszem, oczekuję tej samej miłości.
      Ale brak miłości u kogoś, kto głośno mówi, że kocha Jezusa, boli mnie dużo bardziej. On powinien każda chwilą świadczyć o Bogu, o jego ukochaniu człowieka. To podstawowy obowiązek chrześcijanina

      Usuń
    5. I tu się zgadzam Rybeńko. Masz rację Lidka 🤪

      Usuń
    6. Widziałam, że w końcu przyrządza mi rację:)
      Ja tylko ubrać myśli w słowa za bardzo nie umię;)

      Usuń
  5. Mnie irytuje mieszanie do wszystkiego Boga.
    Można być przyzwoitym człowiekiem nie mając go ani w sercu, ani tym bardziej na ustach. I kanalią, biegającą co niedziela do kościoła.
    Wiara nie zwalnia z myślenia, z oceny rzeczywistości. Ona nie powinna być ślepa. Ale w kraju gdzie władza jest zależna od kościoła i odwrotnie, to będzie się lala żółć i nienawiść...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie irytuje fanatyzm. Ślepa wiara w ludzi.

      Usuń
    2. Chce się rzec :"amen" 😊

      Usuń
    3. Fanatyzm jest zuo w każdej postaci.

      Usuń
    4. Bardzo się zgadzam z Roksaną - też myślę,ze można być człowiekiem dobrym,mądrym,empatycznym i uduchowionym,niezaleznie od religii,a najczęściej właśnie mimo jej.
      Mialam w życiu kilka podejść do religii i kościoła,w dzieciństwie za sprawą babci,osoby mądrej i kochanej,ktora prowadzala mnie do kościoła:) Dziś myslę,jak bardzo w wielu sprawach moja mądra babcia się jednak myliła.W czasach studenckich bardzo często chodziłam na słynną wtedy studencką"dziewiętnastkę" do Dominikanow w Krakowie,ale to chyba bardziej towarzysko niż z potrzeby uczuć "wyższych".Jak chyba każdy - mam zobowiązania wobec najbliższych i to mi wystarcza,wobec jakiegokolwiek" systemu" nie chce mieć żadnych.Nie chce się "uszlachetniać" na siłę...widzę oczywiście swoją małość,śmieszną wręcz przemijalność.A i tak uważam,ze mimo swoich oczywistych niedoskonałości dostałam od życia bardzo dużo, większość wszelich "dobr",głównie tych niematerialnych bez moich szczegolnych zasług, na tzw."krzywy ryj":)) Wulgarności nie znoszę,nie toleruję wulgarnych słów w żadnych okolicznościach, po żadnej stronie.
      Milego dnia wszystkim!

      Usuń
    5. Ewa
      Oczywiście, że żeby być dobrym, szlachetnym, porządnym człowiekiem, nie trzeba być katolikiem!

      Ale jeśli już się jest, to ma się więcej zobowiązań w stosunku do świata.
      Tak uważam

      Usuń
    6. Nie wiem, czy ma większe zobowiązania. Wystarczy, że nie będzie posługiwać się Bogiem, żeby osądzać innych, upominać, pouczać wytykać grzechy i błędy, straszyć piekłem, a swoim postępowaniem zaprzeczać temu, co niby wyznaje... Katolik też ma prawo do błędów. Ale niech przyjdzie refleksja. Słowo przepraszam. Mam wrażenie, że wielu myśli, że jak się wyspowiada, dostanie rozgrzeszenie, to wystarczy. Nie. Bo słowa w przestrzeni publicznej zostaną. A one czasem jak głaz...
      Ja myślę, że sorry Marzycielko, to nie do Ciebie, że już na etapie katechezy zawalono sprawę.

      Usuń
    7. Mi chodzi też o to, co wygadują ci, którzy są na szczycie hierarchii w kościele. O biskupów. Cześć z nich gada po prostu głupio. A część skandalicznie!! Jędraszewski to mistrz zgorszenia i siania nienawiści!!
      Bardziej oburza mnie on niż Kaczyński np

      Usuń
    8. Wiem Rybeńko,
      a ja nawiązuję trochę do poprzednich dyskusji, jak to chrześcijanka straszyła mnie piekłem, czy coś w tym rodzaju ;)
      Bo wiesz, ja w realu nie spotykam fanatycznych katolików, ani ateistów, którzy wzajemnie się opluwają. A jako osoba, która stoi w rozkroku jestem chyba wyczulona...

      Usuń
    9. Jakbyś padła na jakąś manifestację, to szybko byś spotkała...

      Usuń
    10. A to baaardzooo dziwna osoba była, ta co straszyła

      Usuń
    11. Roksana zgadzam się ! I dziękuję, że nie zaliczyłeś mnie do tych pożal się Boże katechetek. Ja widzę nienawiść i opluwanie z obydwu stron. A z racji tego co robię czasami mi się obrywa. No cóż takie życie

      Usuń
    12. I to jest fakt
      To opluwanie z każdej strony

      Usuń
    13. Rybeńka
      Stanie po środku bycie na rozdrożu. Sama wiara w Boga nic nikomu nie da, jeśli nie pełni się Jego woli. Można "ćwierkać" o dobru i miłości jednocześnie przykładając rękę do tego, co dla Boga jest obrzydliwe.
      Albo masz taką niską świadomość, albo udajesz chrześcijankę, jeśli uważasz że dla "świętego spokoju" byłoby lepiej, gdyby w ziemskim prawie pozwolono na wszystko. Na prawo do aborcji na życzenie, na zmienianie płci według zachcianek lub choćby na przyjęcie poglądu, że istnieje jakaś "trzecia płeć".
      Rozumiem z komentarzy Roksany, że nie zalicza się ona do ludzi, którym zależy na poznaniu woli Bożej, na tym, żeby Królestwo Boże budować. Jest po przeciwnej stronie.
      Ja nikogo nie straszę piekłem, ale każdy choćby lekko wierzący słyszał o tym, że do zbawienia prowadzi droga WĄSKA. I każdy widzi, że stoimy w środku apokaliptycznego procesu.
      Takich "letnich" ludzi unikam, bo są zagrożeniem dla ducha i potrafią przeciągnąć człowieka na swoją stronę.
      Jest to tym bardziej zwodnicze, że prezentują się jako "dobrzy ludzie". Ale nie stawiają woli Bożej na pierwszym miejscu, a wręcz się jej w swoich poglądach przeciwstawiają.
      Rybeńko, jeśli kiedyś zechcesz pójść za Chrystusem, to też dla wielu staniesz się dziwną osobą. Tak to już jest, że wszystko ma swoją cenę. Człowiek, który szuka Boga nie ma już czasu ani ochoty na oglądanie seriali czy wyszukiwanie rozrywek. Większość ludzi jednak woli wieść wygodne doczesne życie, nie badając czy ich ścieżka wiedzie do zbawienia czy na zatracenie.

      Usuń
    14. https://www.youtube.com/watch?v=AEPtFFx-W7E
      to link do filmu "jak szukać Boga i jego królestwa"
      Ta kobieta nie chodzi do żadnego kościoła, ale jest przykładem kogoś, kto chce stać się dzieckiem Bożym.

      Usuń
    15. Anonimie
      Mistrz zacząć unikać ten blog!
      Tu sami letni!!

      Usuń
    16. Rybka 😘😘😘
      Bo mnie zatkało

      Usuń
    17. Roksanna
      Tu nie ma czego komentować
      Pozwólmy człowiekowi się wypowiedzieć.
      Każdy ma swoje odloty

      Usuń
  6. Lidka!
    Ależ się cieszę z sukcesu Twojej córci!
    Wiem jak to jest, bo przeżywałam to dwukrotnie, za każdym razem z sukcesem, więc radość ogromna. Gratulacje dla córci, i dla Cię❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę!!
      Bo już za dobrze sobie zwizualizowalam te straszne długo dojazdy do szkoły 😭😭😭

      Usuń
    2. Dziękujemy! Oj tak, kamień z serca (choć to w sumie taka drobnostka w porównaniu do problemów wszechświata).

      Usuń
    3. U mnie tez to przeważyło. Dlatego do liceum dziecka poszły 120km od domu, żeby codziennie nie dojeżdżać. Ale warunek był taki, że tylko jedno z najlepszych liceum. Albo prywatne, ale Tuśka po wizycie w owym, od razu powiedziała: nigdy w życiu 😂 I tak zaoszczędziła nam wysokie czesne😀

      Usuń
    4. To wcale nie była drobnostka
      Może wszechświat by sobie poradził bez tego sukcesu
      Ale wasz świat miałby ciężko

      Usuń
    5. Dokładnie. Życie każdego z nas składa się z drobnostek, które meblują nam go po naszej lub nie myśli...

      Usuń
    6. Lidka to wcale nie drobnostka ! To przyszłość Twojego dziecka !

      Usuń
  7. Dziewczenta, czy lata temu przyszedl na swiat Oli. Pamiętam, jak rodziłyscie ze mnom 😆🤪🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moc słodkich buziakuf dla małego przystojniaka- przedszkolaka😍😍
      Niech mu Świat przyjazny będzie, bo miłość bliskich i ciotek blogowych ma zapewnioną do końca świata ino jeden dzień dłużej

      Usuń
    2. Amen!

      Podłączam się pod życzenia!
      Bosheee
      Jaką to była ulga W KOŃCU urodzić 🤣🤣🤣🤣

      Usuń
    3. Gratulacje dla mamy i syna! 🥰

      Usuń
    4. Dziękujemy ❤️❤️❤️

      Usuń
    5. Melodyjka, ja pamiętam bardzo dokladnie, bo właśnie wtedy odkryłam blog Rybki i trochę byłam w szoku, że jest taki speyficzny. Wtedy wychodziłam z raka, byłam po chemii i w trakcie radio. Internet był przyjazny, a wymuszony taki ciepły, wesoły i w ogóle super.I bardzo mi pomógł. To musicie wiedzieć!
      Pamiętam pytania :
      kiedy wreszcie ?
      jak długo mamy czekać?
      może już urodziła i się nie przyznaje?
      I pamiętam, kiedy napisałaś, że JUŻ i że jest DUŻY.
      Wszystkiego najlepszego dla całej rodziny,

      Usuń
    6. Liviia
      Aż mi się łezka zakręciła...

      Ja Ciebie też pamiętam dobrze, początku.. Jak było Ci ciężko psychicznie. Jak nie wierzyłaś, że się uda...

      Usuń
    7. Cudowności w zdrowiu i szczęściu 💐🌻🎂🎂🎂

      Usuń
    8. Ja chyba z Tobą nie rodziłam ( nadrobię przy następnym 🤪🤪🤪😂😂😂). A tymczasem sto lat !!!!

      Usuń
    9. Ja rodziłam z Mela, a miesiąc później z synowa. Z synowa bardziej, bo nie było syna na miejscu... I to już 3 lata! Nie do wiary!

      Usuń
    10. Dziękuję kochane moje. Livia jak Ty mnie wxruszylas 🥰❤️❤️❤️

      Marzycielko, to wejdz na wpis z 13 sierpnia 2017 i kilka wczezniejszych dni to urodzisz 😆😁😁🥰

      Usuń
    11. najlepszości dla Muodego♥

      Usuń
    12. Pamietam, jak Mela rodzila! Bylam z Nią wtedy myslami, choc mialam opory przed komentowaniem u Rybenki:)
      Wszystkiego najlepszego dla Olusia!!!

      Usuń
    13. Jeszcze pamiętam, że Mela niemal od razu zapowiadała dziewczynkę!

      Usuń
    14. Bo wiadomo, że ja gryzę i konsam a na koniec palem na stosie🤣

      Usuń
    15. No teraz wiem, ze nie kąsasz, ale wtedy sie bałam:)

      Usuń
    16. Bogusia nie bonć taka pamientliwa🤪Nie tyle dziewczynke co czecie dziecko... Lecz juz mi przeszlo i zostanę przy moich dwoch synach 😁

      Usuń
    17. miesiąc starszy od Hanusi :)
      ile te dzieciaki z "rybnego" mają dobrych wróżek przy kołysce, ha, to dopiero!

      Usuń
    18. Och, jak ja je kocham wszystkie!!
      I mam przeczucie, że też niedługo będę rodzić;))

      Usuń
    19. Mela poczytałam o Twoim rodzeniu i brzuch mnie boli ( ze smiechu). I dziś ma też urodziny Bubuś Owocka. Rybeńko bapciom będziesz?

      Usuń
    20. Na razie to tylko przeczucie;)

      Usuń
    21. Marzycielko ciesze sie ze tak Cię to usmialo 😁Łone mię tak maltretowaly zebym szybko rodzila bo jedna na wakacje, druga cos tam 😆F koncu zaczely przypuszczac ze wymyslilam cionze ale rybenka byla sfiatkiem bo widziala sie ze mnom kfile przed porodem. Na koncu to juz nafet ja zwontpilam 😆
      Czy lata minely a jakby wczoraj to bylo, wszystko pamientam 😁

      Usuń
    22. Ale jusz chyba czas na toasty. Bo ja wypiłam dzbanek wody z mięta i cytryna i maliną i nie wię czy robić następny?

      Usuń
    23. Ja grzeszę ankoholem z ogromnom ilościom lodu!!

      Usuń
    24. Meluś, Zońcia się zjawiła na imprezie 😉

      Usuń
    25. Dziefczenta krufki mam jedynie bo tort bedzie w sobote😆
      Oj roksanko, mam nadzieje ze Zoncia nie uciekla jeszcze? 🥰

      Usuń
    26. Będzie jutro cały dzień. A krufki to ja chętnie 😋

      Usuń
    27. Ja nawet bym zjadła
      Milanowskie
      Takie przedchwilomciongnonce

      Usuń
    28. To siadajcie, krufki muszom nam dzis wystarczyc. W sobotę bedzie tort, kruche babeczki z galaretką, owocami i kremem oraz muffinki z dekoracjami z bajek 🥰

      Usuń
    29. Oczywisvie na sobote zapraszam tesz!!! 😁

      Usuń
    30. Fpadne
      Wino ot śfagra bendzie ??

      Usuń
    31. Na iprezie czylatka tylko soki 🤪😆

      Usuń
    32. O słodki jeżu... ślinotoku dostałam...
      Rybcia ja ostatnio kupiłam takie z manufaktury ręcznie robione- niebo w gębie.

      Usuń
    33. Umarnęłam z wyobraźni!!!

      Usuń
    34. No bo to kinderbal rybenko 😁
      Soki, tort, ciacha, balony napelnione helem, girlanda urodzinowa. No nie ma miejsca na ankohol 😆

      Usuń
  8. Kiedy mysle o obecnej sytuacji przychodzi mi do glowy jedno slowo " zawzietosc ". Zapomnij o lekkosci bytu, o humorze i dystansie do siebie i innych. Wszystko jest cholernie powazne ,kazdy ruch, gest , slowo musza byc dobrze przemyslane bo konsekwencje kazdego aktu moga okazac sie grozne.Z drugiej strony nie dziwie sie , ze doszlo do sytuacji , w ktorej trzeba sie wykazac zdecydowanymi pogladami bo tego wymaga sytuacja. Czasami tez mam ochote powiedziec jak Dulski " a dajcie wy mi juz wszyscy swiety spokoj". tylko , ze w glebi serca czuje ,ze ten zyczeniowy spokoj nie bedzie mi dany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu za ten wpis
      Bardzo się pod nim podpisuję...

      Usuń
    2. Małgosiu mądre słowa !

      Usuń
  9. Melu, ja też pamiętam, aż mi trudno uwierzyć, że to już trzy lata;)) zdrówka,słoneczka i wszystkiego co najlepsze dla Twojego synka❤

    OdpowiedzUsuń
  10. Jessooo
    Jakie nudne te anonimy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanuj imię Jezusa, nie nadużywaj i nie zniekształcaj.

      Usuń
    2. biedne anonimy;((
      Wchodzą na blogi,gdzie są letni ludzie pisząc, że unika letnich ludzi hehe

      resztę wykasowałam:D:D

      Usuń
  11. wszystkiego dobrego dla wszystkich trzylatków!:D

    OdpowiedzUsuń