poniedziałek, 1 czerwca 2020

Ella mnie natchnęła

w przedwczorajszym komentarzu napisała

Cudowny projekt! Wzrusza mnie - tyle ludzi, każdy inny, wszyscy tacy sami. Tyle wspólnoty, dobrej energii, miłości.
Niech cudowna łaska otoczy ziemię...



W pewnym sensie było to dla mnie odkrycie, że ludzie w gruncie rzeczy są tacy sami
Mieszkając w Polsce nie miałam duzo stycznści z osobami z innych krajów, czy innej rasy, czy nawet wyznania

Ba!

Byłam jakoś w środku przekonana, że tylko my, biali Polacy katolicy jesteśmy dobrzy, mili, rodzinni. A ci tam na zachodzie to na pewno nie wiedzą, jak spędzać czas z rodziną, że wstręciuchy w wieku 18 lat wyrzucają dzieci z domu, że Boga się nie boją!!!!

Aż tu nagle...

Okazało się, że się wielu mądrych rzeczy mogę nauczyć od innych narodów
Że wręcz wstyd mi za niektóre polskie zwyczaje czy przywary...
Że nawet katolicy są lepsi w irlandzkiej parafii niż w polskiej...

Jesteśmy inni a zarazem tacy sami!
Itrzeba to głośno mówić i budować tę wspólnotę ponad narodami!!

A najbardziej te równość widać po dzieciach. Bez względu na kolor skóry i narodowość tak samo potrafią być słodkie i  wkurzające;))

Niech wszystkie dzieci na świecie będą szczęśliwe i kochane!!



26 komentarzy:

  1. Prawda, inni, a tacy sami! Mądre słowa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  3. Niech wspólnota, dobra energia i miłość się szerzy!
    Niech wszystkie dzieci świata będą szczęśliwe!
    Wiem, wiem, to niemożliwe...głód, niewolnicza praca dzieci, wykorzystywanie, wojny...ech...

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja dostałam wczoraj prezent, znajoma artystka zrobiła filmik promujący moją nową książkę. Czytam na nim cztery wiersze. Wstawiłam do bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze mieć znajomą artystkę:)

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze go obejrzy 🙂

      Usuń
    3. Piękne wiersze, Aniu! I ładny masz głos, taki miły dla ucha:)

      Usuń
  5. No to u mnie było ciut inaczej. Od dziecka wiedziałam o mniejszościach narodowych w PL. Siedziba klubu Związku Ukraińców za ścianą miała stowarzyszenie Greków- to była taka duża willa z dwoma wejściami. Nie wspomnę już o tym, że chodziłam do kościoła, do cerkwi grekokatolickiej a teraz prawosławnej. I nie mam z tym żadnego problemu 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam bardzo zapozniona. O tym że są geje na świecie dowiedziałam się dopiero w liceum

      Usuń
    2. Akurat o gejach to dowiedziałam się od Mam, bo miała kolegę w pracy o tej orientacji. To był bardzo sympatyczny i z dużym poczuciem humoru facet, bardzo lubiany przez wszystkich oprócz głównego dyrektora, (Mam była naczelnikiem wydziału i był jej podwładnym), ale ten zaś z kolei był partyjnym dooopkiem. Dlatego tez moja Mam zaraz po wprowadzeniu stanu wojennego porzuciła pracę, bo nie mogła się pogodzić jak dyrekcja potrafiła gnoić ludzi.

      Usuń
    3. Światła mama

      Ja w podstawówce miałam takiego nauczyciela plastyki. Bardzo ewidentny gey. Aż parodystycznie. Ale jak się nie wie to się nie widzi. Zresztą wszyscy udawali że on jest hetero. A on najbardziej

      Usuń
    4. Mam weszła do rodziny przesiedlonej podczas akcji Wisła, więc tolerancji musiała mieć w sobie ogrom... jak to w mieszanych rodzina bywa.

      Usuń
    5. U mnie w domu dostawało się przysłowiową ścierą za objawy fanatyzmu w jakimkolwiek temacie. Nie było przyzwolenia na dyskryminację. Ale mimo to dopóki mieszkałam w Polsce miałam wypaczony obraz świata

      Usuń
    6. chyba wszyscy trochę mieliśmy, nie było dostępu do szeroko pojętej wiedzy o świecie, choć akurat my mieliśmy rodzinę za oceanem, sąsiadów marynarzy, przyjaciela rodziny podróżnika... ale człowiek sprawdza się dopiero jak sam czegoś doświadczy.
      Ale! Żebyś Ty widziała jak niektórzy polonusy mieli wypaczony obraz o życiu w PL, to dopiero szok! Ale to ci, którzy przez kilkadziesiąt lat nie odwiedzali ojczyzny.
      Przez całe życie uczymy się czegoś nowego o świecie.I o sobie też.

      Usuń
    7. Do tej pory te polonusy nie mają pojęcia jak Polska teraz wygląda. I nie chcą jej zobaczyć takiej jaką jest! A najbardziej słynęła z tego pewna blogerka wrzucająca wszystkich od siebie z hukiem i bez powodu :;))

      Usuń
  6. Najlepszego dla wszystkich dzieci-małych i dużych!
    I uczmy się na błedach, uczmy sie od innych, łaczmy sie, a nie dzielmy!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy mi się uda jutro opublikować posta. Bloger mi się zmienił🥶😱🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie, nie:( Dzień bez posta:(
      nie tracę nadziei

      Usuń
    2. Nadzieja umiera ostatnia 🙈😆

      Usuń
    3. A wiesz, ze jest książka Haliny Birenbaum pod takim tytułem? Wstrząsająca !

      Usuń
    4. A nie wiem
      I już się boję

      Usuń
    5. Przeżycia autorki z okresu II wojny światowej. Pisarka jako dziecko przeżyła koszmar warszawskiego getta i obozów koncentracyjnych.
      Czytałam dawno temu...

      Usuń