środa, 22 stycznia 2020

Z cyklu Fajny film wczoraj widziałam

W niedzielę w kinie widziałam film 1917

Nie sprawdzałam wcześniej kto to zrobił ale w trakcie oglądania uświadomiłam sobie, że ja znam ten rodzaj opowiadania
Bajkowe obrazy z filmu od razu rzucały się w oczy i  mówiły - tak widzi świat Sam Mendes

Chyba największe wrażenie zrobiły na mnie pierwsze sceny ze  Skyfall
Mogę oglądać w kółko dosłownie
Są jakby wyjęte z głębi mojej duszy
Może dlatego, że kiedy oglądałam film to był w moim życiu czas, kiedy myślałam This is The End...

Każdy chyba tez pamięta sceny z American beauty

Reasumując

Bardzo mi się film podobał, zarówno jako opowieść o Człowieku jak i jako obraz, sztuka...



31 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. No i oczywiście wszystkiego najlepszego dla wszystkich Dziadków!!!
    Mój był CUDOWNY, wiele mu zawdzięczam. Miałam go do pełnoletności. Dosłownie. Zmarł dzień po mojej osiemnastce...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet o tym filmie nie slyszalam, ze w ogole taki nakrecili. Boszszsz, jakie ja mam tyly!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli dobrze ci poradziłam? Mogem być doratcom? 😎😊
    Ja byłam na tym filmie w poniedziałek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też Ci się spodobał?
      Bo napisałaś coś że trzeba mieć specjalną psychikę do tego filmu

      Usuń
    2. No no temat wojenny...W zwiazku z tym za każdym razem ogarnia mnie smutek i nie wesołe refleksje..Na dodatek ci żołnierze wydają mi się coraz młodsi, dzieciaki...No bo to były dzieciaki. Przecież to mógłby być mój syn.
      Dlatego czasami mam opory przed tą tematyką.
      A film świetny i sama technika kręcenia .Jak to się na polski tłumaczy ???
      Rzutem na taśmę ?😂😂😂😊

      Usuń
    3. A nie wiem co chcesz powiedzieć!
      Napisz po francusku!

      Też nie lubię wojen. Giną młodzi chłopcy i też czuje że to moi synowie. Nie ważne Francuzi czy Niemcy

      Usuń
    4. No mnie jak w zajawce strzelali i strzelali jakoś nie zachęciło :( Ogólnie strzelanie mnie zniechęca ;)

      Usuń
    5. Ja też takich z dużą ilością szczałow nie lubię
      I tem film kompletnie nie jest o strzelaniu. Choć oczywiście widać krew i walkę

      Usuń
    6. Jak będzie okazja to dam mu szanse ;)

      Usuń
    7. Myślę że bardzo Ci się spodoba.

      Usuń
    8. Rybenka :) to sie po francusku nazywa " plan -séquance " a po angielsku "sequence-shot " czy cus f tym rodzaju.

      Usuń
    9. Kamera kreci bez przerwy nie ma ciec na poszczegolne sceny.

      Usuń
    10. To chcą po polsku jakoś inaczej będzie
      Już wiem o czym mówisz. Też zwróciłam uwagę. Robi wrażenie!!

      Usuń
    11. Szukalm i nie znalazlam polskiego odpowiednika. ,ale nie jestem specjalistka.:)

      Usuń
    12. Ja to nazywam długie ujęcie bez cięć;))

      Usuń
    13. Czyli tak jak mopwilam : jednym rzutem na tasme ::))

      Usuń
    14. Dla mnie powiedzenie rzutem na taśmę oznacza zrobienie coś w ostatniej chwili, zwycięstwo w ostatniej sekundzie

      Usuń
  5. teraz sie wybieram na " Male kobietki " Tez o wojnie ale od zaplecza ::))

    OdpowiedzUsuń
  6. A tak z ciekawości - w jakim języku oglądasz filmy w kinie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy;))

      Najchętniej po angielsku
      I takich filmów jest najwięcej. U nas mają napisy zwykle po francusku o flamandzku

      Bywam na filmach francuskojezycznych ale raczej bez męża bo on trochę gorzej mówi po francusku

      Usuń
    2. Ostatnio też coraz częściej są polskie filmy U nas!!

      Usuń
    3. Podziwiam poliglotów! Wiem, napiszesz, że nie jesteś. Ale dla mnie jesteś!

      Usuń
    4. Oczywiście że nie jestem!
      Po prostu mieszkam w bardzo wielojezycznym kraju. Średnio każdy tutaj dobrze mówi w 4 językach...

      Usuń