sobota, 11 stycznia 2020

Dobro zwyczajne

Ile zła wokół widać aż za dobrze
Wojny
Raki
Śmierci
Zawiść
Zazdrość

Uważam że można na każdym polu próbować być lepszym dla świata bo wtedy świat będzie lepszy

I naprawdę nie ważne czy moje dzisiejsze dobro to telefon do teściowej
Czy datek na bezdomnych
Czy na WOŚP
Czy podniesienie papierka na ulicy

Każda rzecz może sprawić że komuś lub czemuś będzie w tym momencie lepiej

I o to chodzi

Jeśli ktoś uważa że tylko to co on robi jest wartościowe a inni błądzą to jeszcze dużo pracy przed nim żeby zrozumieć i żeby faktycznie czynić świat lepszym


35 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Amen!
    Przebrnęłam przez wczorajszą dyskusję...
    Czyńmy DOBRO, czyńmy jak każdy umie najlepiej!
    Nie mieszajmy do tego ani polityki, ani religii!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Wami. Małe rzeczy i te wielkie są ważne, niech każdy robi coś na swoją miarę. Dzień dobry!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja bym jeszcze dodała - dla siebie też bądźmy dobre

    OdpowiedzUsuń
  5. Odnośnie wczorajszej dyskusji; każdy anonimowy może się podpisać np. królik czy owieczka i od razu inaczej się z nim rozmawia.
    A orkiestra zagra, czy się to komuś podoba, czy nie.Przez te lata jej działalności zakupiono sprzęt medyczny za ponad MILIARD zlotych. I to jest dobro wymierne.
    I jest jeszcze cały ocean życzliwości, nawiązanych przyjażni, ludzkiej wspólnoty, takich drgnięć serca , które są czystą radością.
    Oczywiście, że wrzucę grosz do puszki i przykleję czerwone serduszko. I wszyscy moi bliscy również.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie jest po prostu bardzo smutno, ze komus tak bardzo zalezy na uwaleniu prawdziwej dobroczynnosci. Tym bardziej, ze najczynniej obrzydza ja instytucja, w ktorej statucie ta dobroczynnosc lezy. Dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kogo, jak nie Ciebie? Jestes u zrodla.

      Usuń
    2. Dla mnie to oczywiste że trzeba pomagać. Jak się człowiek przewróci na ulicy to podchodzę i podaje rękę a nie pytam najpierw o jego poglądy na aborcję.

      Czasem mam wrażenie że ktoś mi ukradł mój kościół. Ukradł dobrego kochającego Boga i wymienił na skostniałą faryzejską instytucje.

      Jedyne co mi pozostaje to robić swoje.

      W mojej parafii bardzo dużo się dzieje dobra.
      I to nie jest polska parafia

      Usuń
  7. Robić coś dobrego tam, gdzie można. I tyle.

    OdpowiedzUsuń
  8. Róbmy swoje. Po prostu. Z potrzeby serca, wspólnoty, przyzwoitości. Dla innych, dla siebie. Nie umartwiając się przy tym, a radując! I nie analizując, czy nasza dusza będzie zbawiona czy nie, bo po wczorajszej dyskusji mam wrażenie, że lęk o to, tylko człowieka ogranicza, bo wszędzie doszukuje się zła i grzechu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak!!!
      To szukając dobra zbliżamy się do Boga. Szukając złych intencji i szatana zdecydowanie idziemy w złą stronę!

      Usuń
  9. Nie ufam frazesom o dobrym bogu i złym szatanie

    OdpowiedzUsuń
  10. Od 25 lat wspieram WOŚP jak mogę. Moje możliwości na przestrzeni tego ćwierć wieku były różne. Bywało, że bardzo mizerne - wtedy pomagałam choć symbolicznie. Byłam i jestem z tego dumna. Z naklejonego czerwonego serduszka szczególnie. Nie dlatego,że wsparłam (chociaż to też)ale głównie dlatego, że jestem częścią tej wspólnoty,która gra sercem a efekt tej pomocy jest bardzo wymierny. Pomagać można na różne sposoby, niech każdy znajdzie ten, który mu najbardziej odpowiada, zresztą, jeden nie wyklucza drugiego. Dobro to dobro. I tyle. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Orkiestra to fenomen na światową skalę,bądźmy dumni,bo to wielka sprawa.
    Jesteśmy z orkiestrą - ja i cała moja rodzina od początku,córka działała od szkoły podstawowej aż po studia:) Wielkim fanem Orkiestry i Jurka Owsiaka był mój Tata. Myślę,że Nobel dla Jurka byłby najbardziej zasłużoną nagroda w historii tej nagrody i wcześniej czy później Jerzy Owsiak ją dostanie:)

    OdpowiedzUsuń