wtorek, 22 października 2019

Z cyklu fajny film wczoraj widziałam

Duża część już dawno go zobaczyła zapewne, ale ja dopiero teraz bo trafił na Netflixa, jakoś do kina sie nie wybrałam, taki rok z małą ilością czasu

GREEN BOOK bo o tym filmie mówię, jest cudowną opowieścią o przyjaźni, uczciwości, zasadach, głupocie ludzkiej, nienawiści
wszystko tam jest

bardzo przypominał mi w klimacie "Nietykalnych"

I jeszcze coś

Ile razy oglądam takie filmy o Ameryce, zastanawia mnie jak to jest, że tak niedawno w tym kraju zniesiono segregację rasową! Jak to możliwe, że w latach 60tych można było odmówić człowiekowi noclegu w hotelu czy obiadu w restauracji z powodu koloru skóry!

Dziwny kraj


31 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas temu czytałam książkę Michelle Obamy, pewnie znacie. Byłam mocno zaskoczona ile rasizmu jest tam do dziś i jak mocno dotykał samą Michelle i Baraka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę i ja w końcu przeczytać
      Ten rasizm jest zapewne różny w różnych stanach

      Usuń
  3. Dziwny kraj to wielkie niedopowiedzenie. Dla mnei jest mocno porabany, wszystko na pokaz, demokracja szczegolnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest inny niż to na co się kreują. To na pewno

      Usuń
    2. Sorry, ale skąd wy to wiecie?
      Kiedyś spotkałam faceta co się Polska interesował i jak się wypowiedział to płakać mi się chciało jak zle to wyglada bo wiedziałam ze tak panie nie jest, jest problem ale to nie tak że wszyscy. Mieszkam tu ponad 20 lat, trzy stany od demokratycznych po od niedawna republikański i nigdy głośno nie słyszałam wypowiedzi rasistowskich, nikt krzywo na mnie nie spojrzał jako na emigrantkę. Córka miała koleżankę adoptowana z Afryki, nigdy nikt jej źle nie traktował. Złe ludzie są wszędzie ;(
      A „kreują się” bo tego się trzymają, takie przynajmniej są wytyczne a że nie zawsze wychodzi to prawda.

      Usuń
    3. Był taki film amerykański o czarnoskórym sportowcu którego hitlerowskie Niemcy nie chciały dopuścić do zawodów olimpijskich. Niemcy tam byli tymi najgorszymi rasistami.
      Dla mnie to Himalaje hipokryzji bo w tym czasie w Ameryce segregacja rasowa miała się świetnie.

      Demokracja wszędzie jest kulawą z założenia
      Nie mówię o tym że USA to zły kraj. Ale mnie zaskakuje np swoją niedawną historią
      I rasizm też istnieje. Nie wiem czy mniej czy więcej niż w Lux np

      Usuń
    4. Lola, ja nie musze gdzies byc, zeby wiedziec, sporo czytam, a dodatkowo nie jestes jedyna moja znajoma, ktora tam zyje. Mnie wystarcza amerykanski model wprowadzania demokracji glownie tam, gdzie sa zloza ropy czy innych skarbow. W przeciwnym razie nie ruszaja ich wojny domowe czy spoleczne niepokoje. Nastepnym punktem swiadczacym, ze niektorzy Amerykanie nie maja po kolei w glowach, sa wyroki sadowe, jakies potrojne dozywocia czy tam 300 lat odsiadki. Ale sa rzeczy w USA, ktorych Wam zazdroszcze, np. niecertolenie sie z bydlem, ktore zle traktuje zwierzeta, chocby bydlo bylo czarne, tu nie dziala poprawnosc. I bardzo dobrze. No i jest to przepiekny kraj, ktory chetnie zwiedzilabym w zyciu, ale pewnie nie bedzie mi dane. Nie jestem wiec jakos jednostronnie zle nastawiona do Twojej nowej ojczyzny, ale zyc bym tam nie chciala.

      Usuń
    5. Ja protestuję przeciw nazywaniu ludzi bydłem

      Usuń
    6. Muszę jakoś dbać o reputację katoliczki;)

      Usuń
    7. Pantera, mysle ze w detalach sie zgadzamy, ja po prostu nie lubię uogólniania.
      No i tez nie chciałabym mieszkać w twojej nowej ojczyźnie.

      Usuń
  4. Wyobraź sobie ze mój mąż tez się nadziwić nie może, nie ogarnia i wyobrazić sobie tego nie umie. Tak chyba jak nasze dzieci nie ogarną komuny. Jak dzieciom opowiadam o kartkach żywnościowych, że kawa, pomarańcze to był luksus nie wspinając o tylko dwóch kanałach TV (gdy się zapytały jak się te kanały nazywały i odparłam ze kanał jeden i kanał dwa to dostały glupawki 😝) Nie wspominając o tym ze ginęli ludzie! Niewinni ludzie. Nasze dzieci tez sobie tego nie mogą wyobrazić a to było jeszcze niedawniej niż segregacja rasowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To do mnie przemawia to porównanie z tym co się działo w Polsce. Tyle że my mieliśmy to narzucone. A oni mieli to od stuleci i trzeba było wojny żeby znieść niewolnictwo.
      Nie uważam broń Buk że Ameryka to straszny kraj bo wystarczy wspomnieć kolonializm krajów teraz takich dumnych z demokracji żeby przestać patrzeć z moralną wyższością.

      Dobrze że teraz jest inaczej

      Usuń
    2. Patrząc na historie tak naprawdę każdy kto się bardzo bogacił bogacił się na cudzym nieszczęściu. Jedni zwozili sile robocza z innego kontynentu inni mieli prawo by ludzi przywiązać do ziemi i nie wiem czy byli traktowani dużo lepiej niż niewolnicy. Tyle ze jak padło to trudniej było chłopa pańszczyźnianego po twarzy od szlachcica odróżnić a tutaj kolory skory utrudniały takie szybkie wymieszanie.
      Rzym taki piękny a nie na pieczeniu chleba tak to imperium wyrosło
      A w „rasistowskich” stanach Obama został prezydentem ;)

      Usuń
    3. Masz rację
      Historia mojej rodziny to historia chłopów panszczyznianych

      A co do Obamy..
      To sama wiesz jak trudno np w Hollywood było nie białym aktorom. To się zmienia ale bardzo niedawno był pierwszy Oscar dla kolorowej osoby.
      Nigdzie mnie twierdzę że Stany są gorsze od innych krajów. Ale wyrosłam na bajce o Ameryce i od niedawna sobie zdaję sprawę że to nie jest lepszy kraj niż inne

      Usuń
    4. A jeszcze jeśli chodzi o przypadek Obamy
      W Polsce transseksualistka Grodzka została posłanką zdaje się jako pierwsza w Europie
      Więc tego

      Usuń
  5. Każdy kraj ma mniej lub bardziej brzydką kartę w historii. Polska w latach 60. wypędziła Żydów. Tak, to była komuna, ale właśnie to uświadamia najbardziej, jak kraj się zmienia pod wpływem rządów.
    A filmu nie oglądałam, ale zaraz nsdrobię 😉
    Potrzeba mi czegoś pozytywnego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest bardzo pozytywny film
      Klimat intouchable :)

      Usuń
    2. Samopoczucie kiepskie bo żołądek mi zaszwankował i nie wiem, czy wirus czy buntuje się przez leki.
      Ale to i tak pikuś... bo drugi dziadek moich wnuków jest w stanie paliatywnym... i już żadne moce nie pomogą. Ciężki czas dla Starszych Dzieci...

      Usuń
    3. Ojej...
      Serdecznie współczuję
      Moce zatem mordy idą do dzieci❤❤❤

      Usuń
    4. Moce dla Dzieci. Trudny czas ❤ I moce dla Twojego żołądka

      Usuń
    5. Wielkie MOCE Roksano!
      To trudny czas...

      Usuń
    6. Zdrowia Roksanna
      współczuje dzieciom i wnukom :(

      Usuń
    7. ❤️❤️❤️❤️❤️

      Usuń