czwartek, 24 stycznia 2019

o włosach

raz w tygodniu chodzę na siłownię z różnymi takimi innymi rakowymi
pisałam o tym kilka razy zresztą
w każdym razie

jakieś półtora roku temu dołączyła do nas pewna dziewczyna, lat ok 45, zresztą bardzo radosna osoba
miała raka piersi, przeszła chemię
i właśnie jej odrastały włosy
jakbym miała je opisać w kolorze - to mocno szpakowate, bardziej wydawały się siwe niż ciemne (z natury były prawie czarne)

i zadziało się coś dziwnego
otóż z każdym tgodniem ciemniały!
teraz ma po prostu czarne, z POJEDYNCZYMI! siwymi!

myślę, że ma to swoje naukowe wytłumaczenie, bo włosy na początku odrastaja wszystkie naraz, 
to może być podobny mechanizm jest wtedy, kiedy sie mówi o kimś, że osiwiał w jedną noc
tak naprawdę to wypadły mu wszystkie ciemne włosy - tak się może zadziać przy wielkim stresie

no Roksanna mnie natchnęła do tej włosowej historii




51 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Lepiej z Mią iść przez górki
    Niż kiszone jeść ogórki!
    Lepiej z Mammą zdobyć szczyty
    Niż się napić okowity!
    Lepiej z Mią książki czytać
    Niż o zdrowie żubra pytać!
    Lepiej z Mammą wypić kawkę
    Niźli stoczyć się pod ławkę!
    Lepiej z Mammą hałas zrobić
    Niż przy kawie się narobić
    Wszystkiego najlepszego, 100 lat Mia!! :* KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Babcia osiwiała w jedną noc, kiedy dowiedziała się, że jej syn jedzie z transportem do Katynia
    Miała długie włosy, splecione w warkocz, nie miała jeszcze siwych
    Jakoś nie pasuje mi tu teoria, że wypadły jej wszystkie, które siwe nie były

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiem jaki mechanizm dziala w przypadku osob siwiejacych w ciagu jednego dnia, ale teoria o wypadaniu tez do mnie nie przemawia bo przeciez ludziom zauwazalnie mocno przerzedzilby sie wlosy.
    Pamietam sasiada, ktory zrobil sie bialutki w jedna noc. Umarla mu zona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem widzimy sprawy inaczej niż one są
      Np czasem księżyc wydaje się ogromny. A to złudzenie.

      Usuń
  5. Zdrowia, szczęścia, pomyślności
    Dużo radości, mało złości !

    Najlepszości Mia :***

    OdpowiedzUsuń
  6. Pisałam już o tym kiedyś - mój Dziadek osiwiał, gdy przyszło aresztować Go Gestapo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chce się kłócić. Mówię tylko o nauce

      Usuń
    2. Ja też nie.
      Mówię tylko, co opowiadała mama

      Usuń
  7. Babcia mojego męża też w jedną noc osiwiała, jak podczas bombardowania zasypało ich w piwnicy.

    OdpowiedzUsuń
  8. To świetnie w jedną noc jest dowodem, jak bardzo na nasze życie ma silny stres. Często czytuje się historie osób chorujacych na raka, które miały wcześniej ciężkie przeżycia, patologiczne rodziny etc. Oczywiście nie zawsze tak jest, ale często jest taka zależność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę że w życiu każdego można znaleźć naprawdę ciężkie przeżycia

      Usuń
    2. Pewnie tak, ale niektorzy maja bardziej pod gorke , lub tez sa np bardziej bardziej wrazliwi.

      Usuń
    3. To prawda
      Każdy ma inną wrażliwość

      Usuń
  9. Ale dlaczego tylko czarne włosy w stresie miałyby wypadać? Czy jest jakaś teoria ze siwe włosy nie wypadają? 😄

    OdpowiedzUsuń
  10. najwyraźniej mam wszystko w odwłoku, gdyż nie posiadam ani jednego siwego włosa ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. a mnie pare lat temu zaczley się krecic , miałam proste jak drut , teraz mam prawei afro...………..
    p.s. chce się pochwalić ze był u mnie ksiądz " po kolędzie" , bardzo fajny ksiądz :-) !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę
      Można? można!!

      Usuń
    2. byliśmy również mile zaskoczeni (bo mamy duzy dystans do tej instytucji) a tu się okazało że spoko ziom , przybił piatke z chłopakami - ogólnie miła luzna wizyta :)

      Usuń
    3. U nas też tak jest gdy przychodzą młodzi księża .
      Gdy przychodzi proboszcz jest sztywno i czujemy się przesłuchiwani

      Usuń
    4. Myślę że na tzw dole jest dużo takich fajnych księży.
      Gorzej z hierarchami

      Usuń
    5. proboszcza podobno tez mamy fajnego :) jeździ rowerem "po kolędzie" :)

      Usuń
    6. Mariusz :) , zaznaczam ze nie miałam jeszcze okazji być w kościele naszym....także ten , ale po wizycie przyjelismy zaproszenie księdza a on nasze na przyszlosc :)

      Usuń
    7. To może się wybierzecie??

      Usuń
  12. A mnie się przydarzyło, że włosy, które były siwe zaczęły nagle znowu być ciemne ... mam na myśli to, że są włos jest w dwóch kolorach, przy cebulce znowu czarny i kręcony na dodatek. Oczywiście nie hurtowo, ale zdarzają mi się takie włosy, tak że ten .... :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Po chemii zaczely mi odrastac mocno pokrecone wlosy,
    nawet mnie to najpierw ucieszylo ze cos innego na glowie,
    ale z kazdym dniem wygladalam coraz straszniej, wiec kazalam sie ogolic,
    teraz rosna juz proste ale pilnuje zeby nie byly dluzsze niz 1cm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej
      To bardzo krótkie
      Ja bym wyglądała jak potwór w pełni

      Usuń
  14. Mama mojego Przyjaciela osiwiała w wieku 30 lat w jedną noc po zabójstwie brata. Jak gołąbek. A mnie jak odrastały, to wydawało się, że dużo siwych, a one po prostu były jaśniejsze i takie sprawiały wrażenie, kiedy były krótkie, bo ja szatynka oryginalnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. To ciekawe co piszecie, czyli to siwienie nie zbadane tak do końca... To może wynajdą lek na siwiznę? Szkoda, że tak późno dla mnie,bo farbowanie co 3 tygodnie mnie dobija. (a z siwymi wyglądam dość wiekowo...)
    Mnie się zaczęły kręcić jak miałam 14 lat, wyprostowały ok. 30 - stki. Teraz jak patrzę na zdjęcia trudno mi uwierzyć, że taką szopę loków miałam. Teraz też mam szopę, ale takich powykrzywianych :)
    Ella-5

    OdpowiedzUsuń
  16. Różne badania trwają
    KLIK
    Chyba jeszcze naukowcy nie wiedzą wszystkiego na ten temat!

    OdpowiedzUsuń
  17. Za 300 wyświetleń będzie 3 333 333;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi rosną siwe!!Może jak się postresuję to wypadną? :D :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ups! To mam problem :P
      Ale ja zawsze byłam okazem, który przeczył nauce, więc kto wie? :P

      Usuń
    2. To jest fakt autentyczny😁😁😁

      Usuń