niedziela, 17 czerwca 2018

niedzielne żebractwo

siostry Dominikanki z Broniszewic sa niesamowite
obserwuję je od jakiegoś czasu, i serce rośnie, naprawdę!
dziewczyny pracują bardzo ciężko, bo zajmują się upośledzonymi chłopakami
ale myliłby się ten, kto by pomyślał, że w związku z tym sa bandą steranych życiem i parcą kobiet
wręcz przeciwnie
są tak energetyczne i wesołe, że tylko pozazdrościć!




oczywiście nie sa Rydzykiem, im pieniądze z nieba nie spadają, ale umieją walczyć o godne życie dla "swoich chłopaków" i  to z humorem i ogromnym dystansem do siebie



chyba warto im pomóc

TU MOŻNA W PROSTY SPOSÓB

A TUTAJ KUPUJĄC PINGWINA;))

Szlachetnej niedzieli życzę:))





47 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak! Są niesamowite! I niezmordowane!
    Warto pomóc!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje zdanie znasz. Siostra Bernadetta tez pomagala dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje zdanie znasz. Uogolnianie prowadzi do nikąd.
      Bo wtedy trzeba by uśpić wszystkie psy. Przecież niektóre zagryzają ludzi...

      Usuń
  4. Wspaniala sprawa!!!!Parę dni temu oglądalam wywiad z nimi,chylę czoła za poświęcenie i zaangażowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są kompletnie odjechane. A te banany na twarzy to nie wiem jak mają cały czas.

      Usuń
    2. Tak!!!Wieczne banany i dobre,pozytywne nastawienie do wszystkie co robią,wiara ze sie uda...Tam tez sa chlopcy podłaczeni na stałe do aparatury podtrzymujacej życie,siostry zbieraja na agregator,aby zapewnic bezpieczne warunki dla nich...

      Usuń
    3. Miłość przez duże M.Powołanie, służba Bogu poprzez służbę ludziom.Cierpliwość i umiejętności.Pokora.
      Rydzyk ma zgodę na wybudowanie w Toruniu muzeum Jana Pawła za 80 mln.
      Dwa światy a jeden Bóg.

      Usuń
    4. Livio....k....nie potrafię tego skomentować....Mialam nadzieję,ze ten pajac nie otrzyma zgody...

      Usuń
    5. Pantero nie wszystkie siostry zakonne są Bernadettami , księża Rydzykami. Mendel- anioł śmierci był lekarzem i wielu innych....Nie można generalizowac i wszystkich do jednego worka wrzucać. W każdym lesie są pochyłe drzewa, co nie znaczy , że trzeba wyciąć cały las tylko te " zepsute.

      Usuń
    6. Przyjaciel mojego Taty opiekował się chłopcami z Broniszewic (był lekarzem) wiele lat temu, więc słaszałam o nich od dziecka. Jego córki spędzały tam nawet część wakacji;a potem jedna z nich już po studiach wstąpiła do Dominikanek,ale jest gdzieś na misji.

      Usuń
  5. Do Klarki...
    Kochana,ta co mi przygadała,kompletnie opatrznie zrozumiala moj komentarz.Usunęłam go,bo obawialam się że inni tez go mogą tak odebrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :*
      jeszcze by tego brakowało, żebyś kasowała komentarze bo ktoś widzi to co chce zobaczyć

      Usuń
  6. Przyznam, że od czasu afery z siostrą Bernadettą mam ogromny dystans do pomocowości zakonnic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świechna,krzywdzące jest wrzucanie wszystkich do jednego wora...kanalie są wszędzie,wsrod księzy,polityków,lekarzy,ale to nie znaczy,ze wszyscy są tacy.

      Usuń
    2. No mnie zawsze załamuje takie uogolnianie. To jakby przestać chodzić do dentysty bo jeden kiedyś wyrwał koledze zdrowy ząb

      Usuń
    3. Owocku , Rybko macie rację ( wpisałam się na ten temat wyżej).

      Usuń
    4. Były przypadki pedofilii wśród nauczycieli (lekarzy, psychoterapeutów), ale jakoś nikt nie uogólnia,że nauczyciele,lekarze,psycholodzy to pedofile (i dzięki Bogu!) .....dlaczego akurat zakonnice, hę?

      Usuń
    5. Oczywiście, że uogólniać nie warto, ale i tu odpowiadam:

      @ajda, dlaczego właśnie zakonnice? Ponieważ właśnie ich ośrodki są traktowane inaczej i nie mają odpowiedniego nadzoru państwa. Gdyby było normalnie przypadek siostry Bernadetty zostałby wyjaśniony znacznie wcześniej, tak jak znacznie wcześniej są wyjaśniane sytuacje w szkołach i szpitalach. A dlaczego nie jest normalnie i państwo zawodzi nas, obywateli w zetknięciu z instytucją kościelną? Tego nie wiem. Ale to mnie uczy dmuchać na zimne.

      Usuń
    6. to dlaczego nie obwiniasz państwa za taką sytuację?

      czy wiesz, że nawet te pod nadzorem państwa placóki opiekuńcze mają przypadki bardzo, bardzo złego traktowania podopiecznych?

      Usuń
    7. żeby nie było - ja, katol, jestem za całkowitym oddziałem państwa od kościoła

      Usuń
    8. A najgorsze są prywatne ....małe ośrodki biorą straszna kasę a.....A pielęgniarki, które robiły zdjęcia skrajnych wcześniaków wsadzanych do kieszeni fartuchow ?

      Usuń
    9. ostanio byłą afera w domu poprawczym , jak najbardziej państwowym
      no coś niesamowitego, co tam się działo, wszyscy mieli znajomych królika za popleczników, a dzieciom działa się straszna krzywda

      państwo sobie nie radzi z nadzorem

      Usuń
    10. Ale @rybenka ja właśnie obwiniam. I dlatego, że wiem, że jest w ogóle słaby nadzór, a w zetknięciu z instytucją kościelną nadzór z definicji równy jest zeru, to mam na ten temat opinię taką jaką mam. Ale to nie jest krytyka Twojej postawy - jesteś pewna swojej opinii, wiesz co robisz i super.

      Też jestem za całkowitym rozdzieleniem państwa i kościoła, choć to bardziej oczywiste, bo jestem ateistką. Ale państwo mamy jakie mamy. Wypowiadam się na ten temat, bo ja faktycznie daję kasę na takie rzeczy (nie jestem tym fanem facebookowym, który reklamuje dajcie dajcie a sam nic nie wysupła). Osobiście jestem pod wrażeniem postawy Małgorzaty Chmielewskiej ... bo z perspektywy tylko widza wydaje mi się, że ona robi dobrze. Pozdrawiam :-)

      Usuń
    11. Robi wspaniale
      I ma wrogów
      W kościele...
      I fanatykach
      Nie wiem czy znasz księdza Stryczka. To też święty człowiek. Robi dużo dużo dobra.
      Tak samo jak ateista Jurek Owsiak któremu nie jestem godna zawiązać rzemyka U sandała...

      Nigdy nie oceniam człowieka wg wyznania. I tego oczekuję od innych...

      Usuń
    12. Ja tez, nie interesuje mnie kto w co wierzy tylko jakim jest człowiekiem. Jest mi przykro jeśli ktoś uogólnia i wyraża się źle o katolikach czy wyśmiewa praktyki religijne itp. Jeśli chodzi o nadzór to do końca się nie zgodzę. Studiowałam dawno temu z siostrą zapomną, ktora była dyrektorką przedszkola i były normalne kontrole i od władz kościelnych i oświatowych.

      Usuń
    13. @rybenka wśród wierzących i niewierzących są i dobrzy i kiepscy ludzie. W tym przypadku uogólniam moje podejście do instytucji. Natomiast o ludziach mam opinię, gdy ich lepiej poznam. Czytałam sporo wywiadów z Chmielewską i uważam, że nie tylko ma ona dogłębną znajomość problemu osób niepełnosprawnych, ale też bardzo praktyczne podejście do sprawy. To zdecydowanie nie jest teoretyk miłosierdzia, więc pewnie wielu zawstydza :). Owsiak podobnie robi dobrą robotę, wiem, że ja przy takiej krytyce zewsząd pewnie nie dałabym rady, bo cienki ze mnie herbatnik. Dobrego wieczoru :-)

      Usuń
    14. świechna, nie idzie się nie zgodzić
      bardzo dobrze rozumiem, co mówisz
      ja mam tak samo
      dlatego szalenie szanuję takich ludzi jak Owsiak, Stryczek, Chmielewska, siostry Dominikanki
      jak widzę, jesteś wnikliwa, pownikaj w te siostry z Bronoszewic
      z siostrą Bernadetta, którą osobiście poddałabym wszlekim totrturom, nie mają one NIC wspólnego

      Usuń
    15. Ja znam ks.Stryczka.Działa w Krakowie.Nie nazwałabym go świętym....pomimo Szlachetnej Paczki.

      Usuń
    16. ja hgo nie znam
      widzę tylko (aż??) jego działalnośc
      widzę, że nie jest łątwym człowiekiem
      ale
      ale
      wg tego co obserwuję widzę, że wie, co robi
      że wierzy w to co robi

      ale to tylko obserwacja z daleka

      i strasznie się cieszę. że to Pan Bóg podejmuje decyzje:))

      Usuń
  7. Mnie wystarczy popatrzeć na te twarze. Są uczciwe. Bernadetta miała obłudę wypisaną na swojej. Warto pomagać takim ludziom, jak te Dominikanki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je śledzę od jakiegoś czasu. To poczucie humoru i dystans do siebie mnie powala
      Dzięki takim osobom można zmieniać świat na lepsze

      Usuń
  8. A Meksyk wygrywa z Germanią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze ! I niech wygrają!

      Usuń
    2. Meksyk wygrywa!!!! Brawo !!!!!!

      Usuń
    3. Bardzo ciekawie, bo Szwajcaria nie ulegla Brazylijczykom! Pieknie sie spisali:-)

      Usuń
    4. Brawo dla Szwajcarii , szkoda , że nie wygrali 😁

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. to dużo wody teraz i ew tabletkę od bulu guoey:p

      Usuń
    2. Miska absolutnie nie apap !!!! Mój syn student farmacji : po alkoholu nie bierze się paracetamolu - rozwala wątrobę!

      Usuń
  10. Dla mnie wazne jest, zeby czlowiek byl czlowiekiem, zeby nie zatracil czlowieczenstwa. Ateista czy wierzacy, takiej nacji czy innej, bialy, czarny czy zolty, wykonujacy taki czy inny zawod, najistotniejsze, aby zyl tak, zeby nie musial sie wstydzic!

    OdpowiedzUsuń