poniedziałek, 26 lutego 2018

zimno?

nie mogę oprzeć się wrażeniu, że za mojej młodości mróż typu minus 10 był normalnym zimowym zjawiskiem
kalesony, rajtki, barchany były na codziennym zimowym wyposażeniu
często wracałam do domu przemarznięta tak, że białe stopy wsadzałam między żebra kaloryfera, żeby wrócić je do normaności, a jak przy tym bolały!!!

20 lat mieszkam w kraju, w którym trawa nie traci zimą na kolorze
siłą rzeczy zatem mróz nie jest częstym zjawiskiem, podobnie śnieg
odzwyczaiłam się

ale teraz jest zimno
czyli kilka stopni na minusie się utrzymuje od kilku dni

choć słyszałam, że w PL jest zimno NAPRAWDĘ

Naprawdę?




96 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. -15! Już w weekend bolało, a dziś trza do pracy. Odzwyczailismy się od srogich mrozów.

    OdpowiedzUsuń
  3. -14 rano,lubię taki mrozik;)
    Wczoraj przy mimus 10 naprawde bylo przyjemnie.Zero wiatru,cisza i wszedzue biało,ma to swoj urok...

    Rybko,racja,jak Kogut mial 8/9 lat to byl odwolany kulig bo bylo minus 30...
    Wtedy takie temp.byly czyms normalnym,teraz minus 14 i juz ekstremalne mrozy.A co ma powiedziec taki Denis Urubko🤔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby przeżył też Denis..

      Usuń
    2. Tak, Otwocku, jak Młody był w 1 klasie pracowałam w świetlicy szkolnej i szliśmy razem w ciemnościach i takim mrozie do świetlicy na 6 rano.

      Usuń
    3. Meluś ja wtedy mialam kawal do autobusu potem kawalek aby dojsc do pracy.Dawałyśmy radę😊

      Usuń
  4. Tutaj minus 8
    W Celsjuszach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnię nocom -6 w dzień powyżej zera ale dzisiaj pochmurno i zostało -2
      W nocy w czwartek ma być -10 i obawiam się, że trawa poszarzeje,bo póki co też zielona(jeszcze)
      Pozdrawiam Fszystkich poniedziałkofo :**

      Usuń
    2. ale może wymrozi wirusy?
      a macie tam duzo grypy tam?

      Usuń
    3. No ogólnie w naszym landzie jest dużo zachorowań , bo szczepionka w tym roku jest wyjątkowo nieskuteczna (przynajmniej ta potrójna finansowana przez kasy chorych).
      Mróz raczej też nie ma szansy z wirusami- jakoś trzeba przetrwać do wiosny ;)

      Usuń
    4. to na szczęście już niedługo..

      Usuń
  5. Bezsnieznie i -7°. Oraz mam dokladnie takie same mysli jak Ty, moglabym sie pod postem podpisac. Jak ja tamte mrozy wytrzymywalam? Nie mialam auta, musialam duzo chodzic albo wystawac dlugo na przystankach...

    OdpowiedzUsuń
  6. nie.. w ogóle.. wczoraj minu15 odczuwalna minus 23.. Do tego wiatr śmigał.
    wyglądam jakbym zdobyła himalaje.. twarz piecze :P
    a radościa najwiekszą była.. gorąca woda w publicznych toaletach gdzie można było ogrzać palce :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale jak się spojrzy przez okno to widac wiosnę 😉 Chyba, że u kogoś widać śnieg 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie widać zamarznięte resztki

      Usuń
    2. U mnie BIAŁO

      Usuń
    3. u mnie za oknem wiosna, wystarczy zignorować termometr zewnętrzny ;p

      Usuń
  8. Denis Urubko się znalazł, nawrócił się, ufff

    OdpowiedzUsuń
  9. a moja sunia gupieje, bo pan sprawił jej puaszczyk, a ona nie umi w nim chodzić ! Do robienia kupy muszem jej zdejmać i ftedy jest wielga radość !
    nie wię, boja siem, że siem okupka cy cuś :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. elegancka sunia, w majtkach nie kce sikać:p

      Usuń
    2. A czapeczke z futerkiem ma ? Do tego plaszczyku :-)
      Ze sztucznem rzecz jasna :-)

      Usuń
  10. Naprawde! Brrr!!!!!
    I autka strajkuja:(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, moje w trakcie jazdy zastrajkowało, a męża w ogóle nie wyjechało. Prawo serii chyba.

      Usuń
  11. No właśnie, te barchany :D! Umówiłam się z córką "na mieście" przy -10, a Ona cienka kurteczka, gołe pęciny, bo obuwie całoroczne, nie wierzyłam w to, co zobaczyłam! ev:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i co najdziwnniejsze przeżywaja te dziecka takie wystawianie się na mróz

      ja tam zawsze byłam zmarzluchem, to mama się lżej ode mnie ubierała, elegantka taka

      Usuń
    2. Ev,mlodziez inaczej chyba odczuwa zimno🤣
      Moj mlody jak powiedzialam mu o kalesonach to mnie prawie wysmial....😏
      Jak mu dzinsy przymarznal do tych chudych patykow,to wtedy ja się bede smiala...

      Usuń
  12. thanks for sharing dear,keep posting..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  13. Zimno!!

    A Denis żyje, schodzi do BC 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisali ze podobno on nie chcial atakowac szczytu tylko poszedl swoje zabawki zebrac (bo niby zima sie konczy i czas wracac do domu )

      Usuń
    2. no ciekawe co sam powie jak zejdzie

      Usuń
    3. chyba ze znow gadac nie bedzie chcial :-) nie pochwalam jego zachowania ale masz racje, jest ulga

      Usuń
    4. Nie wiem czy zbierał zabawki, ale zrezygnował z wyprawy, a to stawia pod znakiem zapytania sukces, bo oprócz niego tylko BIelecki jest tam w stanie wejść...a sam przecież nie pójdzie.
      Szkoda, głupio się zachował.

      Usuń
    5. może niedotlenienie trochę go tłumaczy?

      Usuń
    6. raczej nie :) On dokładnie wiedział czego chce i od początku o tym mówił :)

      Usuń
    7. cóż
      trzeba się cieszyć, że żyje:)

      Usuń
  14. Serdeczne pozdrowienia z Gdyni gdzie mamy -9. Joanna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serdecznie pozdrawiam z minus 5:))

      Usuń
    2. Joanno,chyba że Star tu zaraz wparuje i udowodni Ci że piszesz głupoty bo według niej w Gdyni jest -5...

      Ps.Przepraszam ale nie mogłam się oprzeć :)))))

      Usuń
    3. cóż
      kiedyś niebezpiecznym tematem było gender, potem wywalili nas za katastrofę smoleńską a teraz głowy leca za pogodę
      taka karma;)

      Usuń
    4. jakis pretekst musi byc :-)

      Usuń
    5. cóż, pewnie nie ostatni ban w zyciu:pp

      Usuń
    6. w koncu jakby wszyscy nas lubili to juz chyba raj by byl, co nie ?

      Usuń
    7. nuudaaa panie, nuuudaaaaa !!:pp

      Usuń
  15. Ej, no bo kiedyś zima to już była w grudniu jak nie końcem listopada ze śniegiem po pachy. A tu końcówka lutego, człowiek wiosny wyczekuje spragniony jak kania dżudżu, śniegu nie widział oprócz tego spadającego, bo już na ziemi to może się dobę utrzymał albo i nie, a aura psikusa robi i mrozi z takim wiatrem, który ten mróz potęguję. FOCH!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i u mnie,więc odczuwalna o 10 stopni niższa; FOCH z przytupem!

      Usuń
    2. U mnie nie wieje 😜

      Usuń
  16. przyszłam zameldować, że
    wracam do żywych!
    przespałam się pół godzinki na leząco, co za komfort, i obudziłam się ze słowwami, Boże dziękuję, już mnie przynajmniej ta głowa tak strasznie nie boli!
    W sprawie mrozu - mamy lód na oknach w kuchni i w łazience a piec i tak pracuje cały czas, wątpliwy urok starego domu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a macie takie piene lodowe malunki na tych oknach?

      Klarko, jaka ulga, bądź wiecznie żywa!
      Ale naprawde poważna rzecz Cię dopadła, no!

      Usuń
    2. hehe weź, na tym blogu takie choróbska jak moje to pikuś, to po prostu wstyd się użalać

      Usuń
    3. no zara Ciem Piźgne!
      na zapalenie płuc można umarnąć szybciej niż na raka czasem!

      Usuń
    4. rypka to zawsze porafi pocieszyc :-)

      Usuń
    5. Klarka tylko nie szalej z tej radosci powrotu do zywych.Masz lezec, lezec i jeszcze raz lezec.::))
      Kompres z kota , lektura i herbatka z cytryna.

      Usuń
    6. słuchac się Małgosi!

      Lidka, a czego się po mnie spodziewałąś??:pp

      Usuń
    7. Klarka teraz ma tylko leżeć i pachnieć!!!
      Amen!!

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. miszcz dyplomacji:pp
      znam rząd co potrzebuje solidnych warsztatuf w tej materii, może się zgłosisz??:pp

      Usuń
    2. Niby jestem optymistkom, ale... :P

      Usuń
    3. nie można tak łatfo się poddawać:ppp

      Usuń
  18. Wszyscy śpiom
    Albo zamarzneli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja juz obudzona we wtorkowy ranek, dzisiaj plus 30,

      Usuń
    2. bylam w ogrodku, na razie chlodno, tylko +15, slonce jest

      Usuń
    3. U mnie minus siedem
      Ale w niedzielę ma buc 20 stopni więcej

      Usuń
    4. minus 7 to w zimie fajnie, moze nawet targ byl, taki odkryty we wtorek

      Usuń
    5. Ja mam minus mnostwo...wlasnie stan gazu podalam. . Rachunek troche zmrozil ����

      Usuń
    6. uuuuuu
      u nas rozkłada się opłata na miesięczne raty
      ale po roku jest bilans
      iii
      bedzie zapewne dopata....

      Usuń
    7. nie śpiom
      w burdelu som

      Usuń
  19. Aha..
    Ta torebke to ja w testamemcie poproszę

    OdpowiedzUsuń