czwartek, 7 kwietnia 2016

wrażenia ogólne i karabiny

na życzenie Viki;)

w Izraelu czułam się bardzo bezpiecznie
bynajmniej na ulicach nie chodzą zastępy uzbrojonych wojsk, ale trudno NIE  spotkac żołnierza z karabinem, zwłaszcza w strategicznych miejscach jak Jerozolima Old czy lotnisko i jego okolice
ale widać, że ludzie żyją normalnie, bez lęku, że zaraz coś wybuchnie

a Tel Aviv przypomina Nowy York, nigdy nie zasypia:))
zioło czuć powszechnie na ulicach
a nawet widziałam krzaczek maryśki oficjalnie roznący w ogródku przy ulicy:)

przypomnę, że w czasie mojego tam pobytu był zamach
w Brukseli
pod biurem mojej koleżanki


widzicie dwóch ludzi z karabinami? :)





163 komentarze:

  1. Dzień dobry :)
    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdzie nie jest do końca bezpiecznie, a wracając do wczorajszego tematu, to "Bestia" Obamy też utknęła wyjeżdżając z bramy ambasady w Dublinie, a ichni "Borowcy" mieli rozmaite wpadki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydało się!
      Olga czyta tylko rano:pp

      Usuń
    2. końcówki tak :))))

      Usuń
    3. Owszem utknela, ale nikt nie mowil o zamachu i chyba nic nie peklo, ani sie prezydent ze strachu nie obsral :))) A dusiaczek tak plakal jak mu oponka pekla i od razu cala PiSowata spolecznosc krzyczala o zamachu na prezydencika :)))

      Usuń
    4. No raczej!! :))
      Choć tak naprawdę, to teorie spiskowe powstają chyba w każdym społeczeństwie, taka tylko różnica, że nikt ich nie bierze na serio.
      W USA podobno dość spora grupa ludzi wierzy w to, że tragedię 11 września zgotował Ameryce rząd...

      Usuń
    5. Tak Olgo masz racje, jest to dosc duza grupa ludzi. No ale tez 9/11 to bylo wydarzenie na te skale, ze trudno nie budowac na nim teorii spiskowych. Natomiast jakos nikt nie krzyczy "zamach" jak sie prezydent potknie o wlasne szurowadlo bo se bucika zawiazac nie umial :))) Nawiasem mowiac, moim zdaniem wiekszosc Amerykanow nie umie wiazac butow i tak laza jak lazegi ze sznurowadlami platajacymi sie miedzy stopami. Nie wiem jak to sie dzieje, ze co kilka minut ktos nie caluje gleby:)))

      Usuń
    6. Star, to jasne, nie ma porównania!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Indyku, indyku, co tam slychac w kurniku? Dawno Cie nie bylo:-) Widze, ze z kurami wstajesz, wczesnie!

      Usuń
    2. Wstałam dziś z kurczakami ale idę spać z żyrafami, czyli zara :)

      Usuń
    3. na sen nigdy nie jest za wcześnie :pp

      Usuń
  4. Dzień dobry, to zioło mnie zainteresowało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry:)

      Usuń
    2. Co najciekawsze ziolo jest mniej szkodliwe i uzalezniajace niz np. papierosy czy alkohol, a ludzie sie boja. Dzialanie propagandy to jednak potega;)

      Usuń
    3. dlatego nie palę tytoniu ;)

      Usuń
    4. Niestety rzuciłam tytoń i dusi mnie jak się zaciągam...:)

      Usuń
    5. mnie też, Futi :)

      jadę tam na wakacje!! :)

      chociaż nie wiem, co się tak napaliłam,a przecież za tydzień będę w Amsterdamie :)

      Usuń
    6. Jeaooo tez bym się napaliua

      Usuń
  5. Taka stara krowa jestem a nadal jak nastolatka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy ktoś umie wytłumaczyć takie zjawisko: Kładziesz się spać wieczorem, zamykasz oczy i... Pyk! Jest rano?????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma we mnie na to zgody

      Usuń
    2. Wiem! To przez to że przestawali czas

      Usuń
    3. Futi, aleś rozmowa od rana! Chyba radość cię rozpiera,że do pracy idziesz:)))

      Usuń
    4. od wczora z wieczora coś jom czyma :D

      Usuń
    5. Futi sie rozgadala:-) Moze jom czyma jakie ziolo?
      Zazdraszczam Ci, Futi, ze kladziesz sie, pyk i...juz rano. Zebym ja tak mogla!

      Usuń
    6. Fajną mam tą pracę, to fakt!

      Usuń
    7. a czego byś oczekiwała w międzyczasie? Że będzie jak w Avatarze? :)

      Usuń
    8. ja Ci powiem Futrzaku,
      zwyczajnie spałaś mocnym, głębokim i zdrowym snem :)
      wyłącznie bezsenne noce się dłużą

      Usuń
    9. O mogloby być trochę jak w awatarze

      Usuń
    10. chciałabyś być taka niebieska?

      Usuń
    11. Olga, oj, dobrze wiem, jak sie dluuuzą:-(

      Usuń
  7. A tego drugiego to dopiero jak zbliżenie zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pierwszym monecie było nam głupio pstrykac
      ale ostatecznie to fajne zdjęcie wyszło

      Usuń
    2. ja wypatrzylam tylko jednego i to po dłuuugiej chwili. Musisz chyba zaznaczyć strzałkami :)

      Usuń
    3. albo wyslę Ci okulary :pp

      Usuń
    4. zasadniczo możesz, ale taniej wypadną Ci strzałki ;)

      Usuń
  8. Zydzi nie pieprza sie z poprawnoscia polityczna, wiec sa bezpiecznym krajem. Zauwazylas, ze praktycznie nie porywa sie izraelskich samolotow? Widzialam dawno temu proces porywaczy, byl sedzie, oskarzyciel, adwokat i oskarzeni, za ktorymi staly... trumny, dla nich.

    OdpowiedzUsuń
  9. to może jednak kiedyś się odważę ;) Tel Aviv - znów się zbliżam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na pewno drugi raz polecę
      a może i trzeci?

      Usuń
    2. ja na pewno popłynę statkiem
      nawet kilka razy ;)

      Usuń
    3. Dzien dobry ! Ja bylam raz i tez chce jeszcze raz.

      Usuń
    4. to jedźmy wszystkie
      kupą

      Usuń
    5. Dobry pomysl, kupą razniej, w kupie sila, nikt nam nie podskoczy! Fajna wycieczka by byla, nawet odwaze sie poplynac statkiem, choc rzygalabym w przerwach miedzy pogaduchami z Wami:-)))

      Usuń
    6. a tam byś rzygała....:d

      Usuń
    7. Iza,nie rzygalabys sama 😊

      Usuń
    8. W towarzystwie zawsze razniej, Lidka. Nawet rzyga sie lepiej:-)))

      Usuń
    9. A co do rzygania, to pamietam, jak na poczatku ciazy ginekolog mnie pytal, czy chce zwolnienie. Ja nie chcialam, bo pracowalam w szkole (to przeciez kazda nieobecnosc to obawa, ze nie zdaze, ze plany, ze uczniowie straca...). Doktorek na to: "Jak chce, jej wybor, ale jak to, pojdzie do pracy i bedzie rzygac?" Zwracal sie w 3. osobie do pacjentek:-)Teraz sie zastanawiam, czy juz o tym nie pisalam (SKS!)

      Usuń
  10. Kusisz! Pewnie się tam wybierzemy za jakiś czas ;)
    Mamy tam nawet znajomego, którego gościiśmy u nas w ramach couchserfingu, więc będzie naszym osobistym przewodnikiem :) lubię zwiedzać z "lokalsami".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale statkiem
      to sie dołączę

      Usuń
    2. To prawda
      my też many tam znajomych
      prawie się obrazili że ich nie wykorzystaliśmy

      Usuń
    3. Repo, a kto mnie na ten statek zaciągnie??? ;P
      Trzeba by mnie było najpierw uśpić ;P

      Usuń
    4. Laila,poswiecisz sie jak ja, dam sie zaciagnac na statek, mimo choroby morskiej:-)

      Usuń
    5. A nie prościej samolotem??? :)
      nie umiem pływać! jak wsiądę na statek to z pewnością z czymś się zderzy ;P

      Usuń
    6. nie, nie prościej
      bo jak ja wsiąde w samolot to z pewnością z czymś sie zderzy ;P

      Usuń
    7. a Tobie nałoże kapok
      będziesz w nim spała

      Usuń
    8. a rekiny????? zjedzą mnie razem z tym kapokiem ;P

      Usuń
    9. ee tam
      ja jestem wieksza
      mnie zjedzą

      Usuń
    10. Sądzę, że my dwie to dla nich będzie mało!!!

      Usuń
    11. No to na dokladke jeszcze mnie zjedzą i tak, i tak bedziemy w kupie, doslownie i w przenosni:-)

      Usuń
    12. To współczuje tym rekinom :D
      Zgaga gwarantowana! ;)

      Usuń
    13. No wiesz! Takie male poczucie wartosci? Smaczne my są, chyba...

      Usuń
    14. Smaczne z pewnością!
      Co nie znaczy, że mam dać im dobry obiad z nas! :P
      Będę hasać w brzuchu. jak mam już być pożarta to przynajmniej z godnością ;)

      Usuń
  11. poczucie bezpieczeństwa traci się przeważnie dopiero po pewnych doświadczeniach, np ja nigdy nie czuję się bezpieczna na blogach z powodu hejtu, jakiego doznałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w domu nie bardzo bezpiecznie się czuję
      po włamaniu w czasie gdy spaliśmy

      Usuń
    2. Dzien dobry:)
      Rybenka ,mysle ze oni sie boja jak wszyscy tyle tylko ze maja juz w genach zakodowane ze zamach moze nastapic w kazdej chwili.No i przystosowali sie , zyja sobie , chodza na spacery , robia zakupy , wyleguja sie na plazy no bo jak inaczej?

      Tego drugiego z karabinem nie zauwazylam:)

      Usuń
    3. rybenka moi teściowie mają tak samo :(
      repo przez dwa lata (stary blog ma 11 ml odwiedzin, tam się zdarzało 300 tys wejść do jednego posta)
      małgosia cmok w kolanko i lecę do autobusu

      Usuń
    4. Klarka.......
      że też to przeżyłaś....

      Usuń
    5. Bo tamten blog Klarka ma na Onecie, Onet poleca czytelnikom i wtedy schodzi sie masowo cale badziewie swiata :) Widzialam to na wielu blogach, ale wiekszosc pomimo tego hejtu (jakie glupie slowo) nie przeniesie bloga gdzies indziej bo sie wlasnie ciesza statystykami. No kazdy ma jakies priorytety:)))

      Usuń
    6. Star - hejter pisał szkalujące mnie komentarze na wszystkich blogach onetowych, które trafiały na pierwszą stronę, u mnie nie miał co robić bo zaraz wywalałam, zamknięcie mojego bloga nic by mi nie dało

      Usuń
    7. Klarko, nigdy nie mialam bloga na Onecie, wiec nie wiem, wiem tylko jako czytaczka niektorych onetowych blogow co sie tam dzieje.
      I wiesz nie mowie o zamknieciu, ale przeniesienie np. na blogspot gdzie jak wiemy autor ma dosc duzo mozliwosci ograniczenia talatajstwa jest moim zdaniem dobrym rozwiazaniem.
      No, ale znow wiekszosc blogow z blogera jest zarejestrowana na roznych "bloglovin" autorzy tworza strony FB dla blogow, potem kazdy kto tylko ma dziure w dupie, nie wazne czy chrzczony czy nie (powiedzonko mojej babci) znow przychodzi i rozrabia.
      No, ale znow statystyki szaleja :)))
      A ja siedze od kilku miesiecy i sie zastanawiam czy nie zlikwidowac tego mojego bloga. Zamiast zrobic mu marketing to ja mysle o likwidacji. Bo tak naprawde to co kogo obchodzi moje zycie? Umierac chwilowo nie bede, bo publiczne umieranie sie sprzedaje swietnie. Pracowac przestalam i juz nie bede, no kuzwa o czym tu pisac? Co kogo obchodzi, ze moj maz po prawie 11 latach malzenstwa znow dostal kukunamuniu na moim punkcie i lazi caly dzien powtarzajac jaka to ja jestem sexy:))) a ja mam to w odwloku i zajmuje sie polityka :))))

      Usuń
    8. znalazłoby się rroche chętnych:))

      Star
      masz mnóstwo czytaczy

      ale to twoja decyzja naturalmą!

      Usuń
  12. Dzięki, rybeńko, za spełnianie życzeń, no normalnie jesteś złotą rybką :)
    zaskoczyło mnie, że broń noszą faceci w cywilu, chyba bym się przelękła, gdyby zobaczyła takiego, ani chybił myślałabym, że to zamachowiec :)
    teraz mam drugie życzenie- coś o kuchni :)

    witam, dziewczynki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja gdybym zobaczyła takiego faceta (cywil z bronią) to pomyślałabym, że kręcą film

      Usuń
    2. Klarka, to Ty się boisz blogów i taaakie rzeczy mówisz ? :P
      ale fakt, troll to gorsze niż terrorysta :)))

      Usuń
    3. gorszy bo nie wiadomo, kto to jest i kiedy zaatakuje, eskalacja przemocy obejmuje coraz szersze obszary i przenosi się w real ale nikt nie wierzy, że można się bać kogoś w internecie
      a w Krakowie ciągle kręcą jakieś filmy, reklamy, realizowane są jakieś uliczne projekty artystyczne więc dlatego mnie nie dziwi cywil z bronią, dziś pod teatrem Bagatela dziewczyna promowała szkołę tańca i uczyła na chodniku tańczyć, to było przeurocze widowisko

      Usuń
  13. Ja kiedyś, dosyć dawno temu pracowałam w pewnej zagranicznej firmie. Właściciele mieli rodzinę w Izraelu. Bardzo ich namawiali na przyjazd tam. Najpierw pojechali na wakacje. Ich syn, wówczas 13 letni po powrocie stamtąd nie wziął ode mnie słodyczy, bo bał się, że tam może być bomba. Wcześniej nie miał z tym żadnego problemu. Dwa tygodnie pobytu wystarczyły na zmianę mentalności młodego człowieka.
    I tak wyjechali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tam na duugo nie kce, tydzień mi wystarczy i wracam ;P

      Usuń
    2. No na tydzień to ja kiedyś też pojadę:)

      Usuń
  14. Moja znajoma jest właśnie w Izraelu i oglądam kolejną turę zdjęć na fejsie , ładnie tam jest :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja dostałam zwolnienie na tydzień
    i zastrzyki
    ale to akurat lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, Repo! Przykro, no ale kuruj sie:-) Zastrzyki lubisz dawac czy dostawac? Rozne są upodobania...

      Usuń
    2. Ja też mogę dostawać
      dziś nawet miałam kucie
      w pory

      Usuń
  16. Mlodzi ludzie z karabinami to ci co odbywaja zasadnicza sluzbe wojskowa.W Izraelu trawa ona trzy lata. I nawet jak jestes na przepustce spodnie w paski , tiszorcik i adidaski) to zawsze musisz nosic przy sobie bron.
    Tak mi powiedzial jeden taki co sie zna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 lata wyjęte z życiorysu

      Usuń
    2. w dodatku mężczyźni prawie wszyscy służą, a kobiety - w 50%

      Usuń
    3. ale nie zawsze są skoszarowani

      Usuń
    4. Lépiej niz sa cara: 25 lat.....

      Usuń
  17. jem kartofelki z koperkiem i siadue mleczko, niebo w gembie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umiesz zbudować napięcie!!!

      Usuń
    2. ale to caue:D nic więcej nie jem :p

      Usuń
    3. mleczko domowe, od prawdziwej krufki?
      chlip chlip

      Usuń
    4. Ryba... Przeczytam od prawdziwej kurki....

      Usuń
    5. mam nadziejé, że zalecenia lepiej czytasz :ppp

      Usuń
    6. Basia, ale narobiłaś mi smaka!!!

      Usuń
    7. Basia,podziel sie z nami, zostaw troszku!!! Apetytu nam robilas:-)

      Usuń
    8. eee, chyba za wcześnie!

      Usuń
    9. ale z koperkiem i kefirem to inne nie pasują...

      Usuń
    10. Zjadła sama i chyba wszystkie, bo zamilkla na amen, a tak liczylam na Jej szczerosc:-) A Wy, dziewuszki?
      A moze sie przejadla i chora albo spi?

      Usuń
    11. ja mam jutro z koperkiem i z gzikiem!

      Usuń
    12. Uwielbiam z koperkiem i gzikiem

      Usuń
    13. Rybka, a co ci w gziku nie pasuje? ;)

      Usuń
    14. nie mam pojecia, jako, że gzikazem nigdy nie jadła :ppp

      CHYBA!!!

      Usuń
    15. Pewnie jadlas tylko pod innom nazwom!;p

      Usuń
  18. ale miałam dziś zakręcony dzień!!
    ledwo żyję normalnie
    ale właściwie same dobre rzeczy się wydarzyły
    nawet znienackaa przepłukałam sobie port

    o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo konczyc dzien z poczuciem, ze byl zakrecony i dobre rzeczy sie wydarzyly, nawet to przeplukanie portu (wiem o czym mowa, zeby nie bylo). Teraz mozesz przeplukac gardlo, moze Olga cos poleci? Wtedy dzien zaliczysz do jeszcze bardziej udanych:-)

      Usuń
    2. no nalaam sobie szampana
      mam dwie okazje, a nawet cztery:)
      a szampan podarowany to korzystam:)

      Iza, miaas port kiedys?

      Usuń
    3. coś z literami nie ten teges:))

      ale wiadomo, o co cho!

      Usuń
    4. Ja nie, ale siostra miala (mlodsza ode mnie). Zachorowala 13 lat temu, ale dzis jest wszystko dobrze:-)

      Usuń
    5. No to ja se sprobuje szwagrowej naleweczki i niech nam, Rybko, dziewuszki zazdraszczają, co? Ty masz 2 okazje, a nawet 4, a ja bez okazji mogem?

      Usuń
    6. a port kiedy jej wyjmnęli?

      Usuń
    7. jeju, jak ja lubię naleweczki:))))

      Usuń
    8. no ale najważniejsze, ze siostra dobrze!!
      a jaki to rak był?

      Usuń
    9. Jesli dobrze pamietam, to po 5 latach od 1.chemii.
      Ostatnio byla na rutynowych badaniach kontrolnych, lekarz inny niz zazwyczaj. Kiedy wychodzila,a wszystko bylo ok, wiec zadowolona, ten odezwal sie tak :"Niech pani sie tak nie cieszy, bo rak moze wrocic". Wyobrazasz to sobie??? Co za odzywka!!!

      Usuń
    10. hmmm
      ja sama wiem, że może wrócić
      ale lekarz powinien zupełnie, zupełnie inaczej...
      zatem to chyba rak piersi musi być?

      to ja jeszcze mogę potrzymać port
      dopiero 4 lata od ostatniej chemii
      no

      Usuń
    11. Rak jajnika, a babcia miala raka macicy, mama czerniaka na wargach sromowych. Babcia i mama, niestety, odeszly (mama w ciagu 3 miesiecy!).Przykre, szkoda slow:-( Siostra cieszy sie kazdym dniem!!!

      Usuń
    12. Siostra doskonale wie, ze wszystko sie moze zdarzyc, ale lekarz nie powinien tak sie odzywac!

      Usuń
    13. nie wiedziałam, że rak jajnika też tak może po kilkunastu latach wracać...

      u mnie w rodzinie tez rak taki i owaki - jelita, pęcherza, piersi...

      a siostra mądra jak nie wiadomo co, skoro raduje się życiem, czasem ludzie szybko zapominają o tym, jak to ważne...

      Usuń
    14. nie powinien!!
      mnie się nie zdarzyło coś takiego usłyszeć!

      Usuń
    15. Zmienmy temat, a ja sie podziele naleweczką:-)

      Usuń
    16. taaa jeee:))
      ja jeszcze przy winie
      albowiem alkoby nie zaposiadam na stanie żadnej naleweczki szlachetnej produkci:))

      Usuń
    17. ze naleweczki nie posiadasz!

      Usuń
    18. to jest normalna masakra!!
      szok!!!
      i niedowierzanie!!!

      Usuń
  19. Poczym oni odrozniaja czy to ich chlop z karabinem czy terrorysta? Bo brody nie maja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobre pytanie
      ale tam nie wjedzie nikt z bronia z zewnątrz
      a wewnątrz działa wywiad skutecznie:P

      Usuń
    2. Lola, no jakie wnikliwe pytanie! Tez sie nad tym zastanawialam.

      Usuń
  20. oraz poza tym oglondam ostatni odcinek Fargo serial sezon2
    suuper!:))

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja z wizyty wróciłam
    towarzyskiej
    no bo chora jestem :p

    OdpowiedzUsuń