środa, 1 października 2014

jak wygląda nowy, skuteczny lek w onkologii

to artykuł który  wczoraj Olga podesłała

cudownie się czyta, że cos się w leczeniu onkologicznym zmienia, ze pojawiają się nowe leki
nazywane skutecznymi

hm

czasem mam taki problem
jak widać w artykule w onkologii za skuteczny lek uznaje się specyfik, który przedłuża życie o kilka miesięcy
w tym przypadku okazało się, że uzyskano efekt w postaci przedłużenia życia o 16 miesięcy
ja wiem, że to bardzo dużo
i wielu chorych na raka może tylko pomarzyć o takich perspektywach
ale czasem widzę szklankę do połowy pustą
a po drugie, ta chroba jest naprawdę straszna


cuż




serdecznie polecam głosowanie:)



205 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. dzien dobry :)
    miejmy nadziejem, ze u nas siem to zmieni

    a teras muszem isc do wczoraj, zeby zaguosowac!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mi wspomniała
      I słusznie
      Naprawie za dwie godziny jak się nawróce

      Usuń
    2. dzień dobry, Luszko :)))

      dzień dobry, dziefczynki :)))

      Usuń
    3. Dzień dobry Gaguniu :))

      Dzień dobry Luszko :))
      zdobywasz kolejne sprawności?

      Usuń
    4. :D wuasnie siem pochwaliuam, ze opanowauam wlewanie wody do czajnika, co w przupadku mojego nie jest takie oczywiscie proste :) syna mi pomaga, ale od poniedziauku ma jusz zajencia od rana do wieczora, drugi rok mu siem bardziej podoba :)

      Usuń
    5. zanim mi rak wyleczył RZS, wlanie wody z czajnika jednom renkom bylo miszyn ymposybul

      Usuń
    6. oraz ze w tajemnicy czymam, ze umiem opruznic zmywarkem ;)

      Usuń
    7. Luszka brawooo!!!!

      Dzielna jesteś ♥

      Usuń
    8. a teraz mi się przypomniał syn koleżanki, fakt, czsowo miał 2 nogi unieruchomione, ale qrna, nawet zmywarki mu się nie chciało pomóc rozpakować, chlaba sobie nie umiał wziąć, a w domu mama, któa wracała do domu po 18
      facet miała 20 lat
      miałam ochotę go udusić

      Usuń
  3. dzień dobry:))
    pierwsza:)))
    a torebeczka jak jeżozwierz;DD

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry :)
    Jaka fajna torebunia!
    A wiecie, że Mrówkolandia była wczoraj na 5 miejscu? Wszystko za sprawą Fariatkowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alert Sollet
      Jak wrócę do domu wstawię przypomonajke
      Jakoś się zagapilam

      Usuń
    2. a ja już zagłosowałam :)
      dzień dobry!

      Usuń
    3. Wiem,wiem Sollet zwróciłam wczoraj na to uwagę:)

      Fajniutko :)))

      Usuń
    4. widziauam,ale prawie tysiąc musimy zdobyć więcej niż ci na pierwszym:(
      więc pełna mobilizacja dziefczenta!

      Usuń
    5. Głosuję kilka razy dziennie, musimy dać radę:)))

      Usuń
    6. Ale dziś mamy 4 miejsce!!!!

      Usuń
    7. ale jak kilka razy dziennie? z tego samego e-maila?

      Usuń
    8. Lolek z tego samego nie,ale mam kilka...domowe,służbowe, od córek więc jak jest jakaś akcja to jadę ze wszystkich :p

      Usuń
    9. ok. bo jusz myslalam, ze moze po 5 godzinach mozna jeszcze ras. ;)

      Usuń
    10. po 5 mozna pomiendzy 23-ciom a 4-tom rano :PP

      Usuń
    11. :PPP
      a nawet co pinc minut. ;)

      Usuń
  5. Nie da się ukryć, ta choroba jest naprawdę straszna
    i dobrze, że są te nowe specyfiki, bo te 16 miesięcy może być bardzo istotnych

    Ściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i nie daje o sobie zapomnieć...:(

      Usuń
    2. Dobrze, że są,ale czemu tak mało dostępne.

      Październikowy "Skarb" z rossmana porusza temat raka piersi,Agata Młynarska wspomina Magdę Prokopowicz i nie tylko....ehhh łza kręci się w oku

      Usuń
    3. Magda umarłą jak ja i Ostra jeszcze byłyśmy w trakcie leczenia
      jeju, ile ona dawała nadziei, nie da się ukryć, wszystkie statystyki nie działąły przy niej

      Usuń
    4. Rybeńko statystyki podtrzymują człowieka, ale jak nie będzie dostępu do nowych leków to i statystyki polecą na łeb....coraz więcej chorych,a państwo ograniczenia nam dostęp do nowszych metod leczenia....same brzydkie słowa mi się cisną

      Usuń
    5. dlatego jak ktoś mnie pyta, czy/kiedy wrócę do Polski móię, że jak służba zdrowia będzie na poziomie porónywalnym do tutejszego

      Usuń
    6. Oj Rybeńko obawiam się,że się nie doczekasz.
      Mój M cały czas mnie namawia na wyjazd....

      Usuń
    7. mnie jakoś perspektywa życia tutaj do konca życia nie przeraża
      od ponad 17 lat w P nie mieszkam
      tu mam swoje życie

      Usuń
    8. ale nie wiem, czy bym teraz wyjechałą gdzieś, nie wiem...

      Usuń
    9. No właśnie,moja siorka nie mieszka w Polsce 30 lat i też nie chce wrócić,ale jak się nie wyjechało jak się było młodszym to teraz ciężko. Mój M mówi mi cały czas,że coraz więcej pracujemy,a poziom życia nie wzrasta ciągle stoimy w miejscu,wiem,że ma rację.

      Usuń
    10. Właśnie w tej chwili nasza pani premier mówi,że państwo będzie płaciło za studia zagranicą, będziemy mieć większy dostęp do służby zdrowia i porad prawniczych.....następne obiecanki

      Usuń
    11. moje doświadczenie mói, że zaczynanie życia na nowo jest cholernie ciężkie
      ale są tacy, co to lubią

      Usuń
    12. Ja już drugi raz zaczynałam na miejscu :)
      Jeszcze raz nie wiem czy bym "wszczymała" :D

      Usuń
    13. ja o sobie myślę, że byłoby mi bardzo ciężko
      ale kto wie, co los przyniesie?

      Usuń
    14. lepiej niech Pani premier powie co z polskim górnictwem!!!!

      Usuń
    15. przeciez mowila
      modernizacja
      od razu przypomina mi sie Kargul i Pawlak

      Usuń
    16. Mia mówiła,mówiła....ale wiadomo,że wszyscy obiecują.
      Wypowiadał się nasz z solidarności,że wierzą pani premier...a my przygotowujemy już papiery do sprzedaży.....obłuda

      Usuń
    17. na miejscu kopalni w której pracował mój tata stoi teraz masarnia
      a moze juz nie stoi, ale miejsce po kopalni równane z ziemiom dziwnie wyglądało, pamiętam jak nasza dzielnica tętniła życiem...

      Usuń
    18. Przykro się patrzy na to wszystko....ale najgorsze jest to,że państwu się nie opłaca nic, tylko wszystko sprzedać,a w tv tylko mydlą oczy.

      Usuń
  6. Mnie, chorej na raka nie interesuje przedluzanie zycia o kolejne miesiace, bo co to za miesiace, w ktorych jestes bezsilna i wiekszosc czasu spedzasz w lozku i na leczeniu, to mnie w zaden spsob nie interesuje!!!! Interesuje mnie calkowite wyleczenie! Wszystko albo nic!!!!
    J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie jestem specjalistką, ale ten nowy lek to nie chemia, nie powala człowieka na łopatki
      ale masz rację, też bym 20 razy pomyślała, zanim bym się zdecydowała na przedłużanie życia kosztem samopoczucia
      ale to samopoczucie to też sprawa względna, znam osoby, któe przechodziły chemię śpiewająco...

      Usuń
    2. to bardzo, bardzo osobista decyzja
      zależy z pewnością od wielu czynników
      ale kilkanaście miesięcy to sporo,
      być może w tym czasie w medycynie pojawią się nowe możliwości

      Usuń
    3. Każdy nowy lek daje nam możliwość doczekania wyleczenia, po drodze może wydarzyć się wiele rzeczy o których dziś nie mamy pojęcia.

      Usuń
    4. Piękne słowa, po odejściu Krzysztofa Kolbergera wypowiedział prof. Cezary Szczylik, który go leczył: "On nie przegrał walki z rakiem. On ją wygrał. Żył przecież 20 lat od wykrycia guza".

      Usuń
    5. Niby tak, ale.... lepsza matka, która leży w łóżku niż gdy jej w ogóle nie ma szczególnie gdy dzieci małe...

      Usuń
    6. lezy w lozku ale nie cierpi

      Usuń
  7. Jak to w środę, kolejny artykuł w magazynie o zdrowiu GW

    http://wyborcza.pl/1,140942,16727233,Rak_czy_nie_rak__Dlaczego_tak_dlugo_sie_czeka_na_wynik.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jeszcze

      http://wyborcza.pl/0,140942.html

      Usuń
    2. dzięki Olga:)

      swoją drogą cieszę się w sumie, że nie dane mi było czekać na wynik
      jak robiono mi biopsję już wiedziałam że to rak, rozmowa z radiologiem i BIRADS5 nie zostawiały mi żadnych złudzeń

      Usuń
    3. http://wyborcza.pl/TylkoZdrowie/1,137474,16727491,Co_zawdzieczamy_mezczyznom_z_rakiem_sutka.html

      Usuń
    4. moja diagnoza wynikała wprost właśnie z biopsji

      Pisałam kiedyś, że musiałam podjąć decyzję gdzie się operować.
      W najbliższym ośrodku onkologicznym nie mieli patomorfologa, w moim mieście był i dzięki temu miałam badanie śródoperacyjne i nie musiałam czekać na wynik i ponowną operację.
      Właśnie możliwość wykonania tego badania i możliwość szybkiego działania skłoniły mnie do podjęcia decyzji gdzie się operować. Po latach stwierdzam, że to była bardzo dobra decyzja.

      Usuń
    5. a to są decyzje, któe trzeba podejmować błyskawicznie, a to nie jest łatwe

      Usuń
    6. pisałam już o tym
      zawdzięczam to koledze, którego żona chorowała i który wiedział, że trzeba spytać: "w czym mogę ci pomóc" i przekazał mi tę niezwykle ważną informację

      Usuń
    7. ale takich wspomnień nigdy dość
      trzeba propagować, co jest ważne
      144 000 ludzi w tym roku w Polsce zachoruje na raka...

      Usuń
    8. Dokladnie Rybeńko jak sobie sami nie pomożemy to kto ?

      Usuń
    9. bierzemy sprawy we własne piersi, tfu, ręce :P

      Usuń
    10. Ooo o to chodzi fłaśnie :p

      Usuń
    11. no to jeszcze coś do czytelni dorzucę
      http://bi.gazeta.pl/im/8/8359/m8359418.pdf

      Usuń
  8. sorry
    konfuzja
    pomyłka
    kłopot
    co było, będzie

    OdpowiedzUsuń
  9. coś tu znikło?? ... czy ja już omamy mam??

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. to musi być daleko...u mnie drugi brzydki dzień:(

      Usuń
    2. nie było mnie i nowe "twarze" widzę :)
      dzię dobry

      Usuń
    3. Ala mówiła, że Berlin
      czyż nie?

      Usuń
    4. tylko że mię się uwidziauo,że dwie Ale som;)

      Usuń
    5. tak to wyglądało, ale chyba to jedna Ala była, tylko ten brak logowania wprowadził nas w błąd :)

      Usuń
  11. uda lo mi sie 3 głosy oddac hehehehe

    OdpowiedzUsuń
  12. mam dziś fatalny dzień
    jestem emocjonalnie wypruta!
    nie pytajcie

    OdpowiedzUsuń
  13. Nic nie rozumiem. Myślałam, że mam już odczytać komcie pod dwoma postami a tu znowu tylko jeden?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i popatrz ile roboty Ci ubyło ;))
      ale co się odwlecze to nie uciecze :P

      Usuń
    2. no taaa
      oczywiście komentarze najważniejsze... :PPP

      Usuń
    3. Oj Rybciu nie narzekaj;)

      Usuń
  14. właśnie dowiedziałam się że fantastyczny nasz siatkarz przerywa karierę z powodu nowotworu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rak rakowi nierówny
      mam nadzieję, że to taki do zwalczenia

      Usuń
    2. nowotwór układu limfatycznego

      Usuń
    3. i sympatyczny. Młoda była na warsztatach siatkarskich, które pomagał prowadzić. super pozytywny, uśmiechnięty.
      mam nadzieję, że niedługo zobaczę go znów na boisku.

      Usuń
  15. Rozpadało się, zrobiło się szaro i smutno
    zapraszam na popołudniową kawę

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jeszcze nie pada, szaro i ciepło,bierem kafkie i fik na balkon :)))

      Usuń
    2. nie chcę was denerwować ale u mnie słońce, 21 stopni, siedzę na rtarasie
      i tak ma byc do niedzieli

      Usuń
    3. no ja teraz przez pol roku na temat pogody siem nie bendem wypowiadac. ;)

      Usuń
    4. no ty to faktycznie, lepiej milcz

      Usuń
    5. u nas tak wczoraj było.... dziś aura jesienna, tyle, że chociaż nie jest jakoś zimno szczególnie

      Usuń
    6. od jutra ma znów wrócić lato :)

      Usuń
    7. A ja siedzę na balkonie ciepełko.....a ciemno jak nic ;p

      Usuń
    8. u mnie jak u cię godzine temu:)

      Usuń
    9. ciepły, kojący wieczór się zrobiuu

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Luszka kochana,dobrze Cię widziec:)))
      wracasz do formy?:*

      Usuń
    2. do zdjencia szfuf jestem udupiona :p

      Usuń
    3. a umiesz sobie nalac czy ci nalac?
      a kiedy zdjecie szfof?

      Usuń
    4. jestem praworenczna! :P
      ale polej Lola, bo dzis dostauam opiedrol za sauatem :(

      Usuń
    5. Luszko, Synie nie smakowaua ? :P

      Usuń
    6. to leje. ;) UUUUUUUUUUUU
      a co z tom sauatom? przesoliuas, czy za duzo do niej nalauas. ;)

      Usuń
    7. a jaka sauatę,zieloną:P

      Usuń
    8. zielonom, z pomidorem, jogurtem, ogurkiem i rzotkiefkom- uadna, kolorowa...
      wg mie dobra
      ale, ze niepowinnam dotykac noza... :p bo se kszywdem zrobiem :p

      Usuń
    9. trzymaj ty to synem dla mojej curki!!!!!!

      Usuń
    10. ktoś baaaaardzo się o Ciebie martwi

      Usuń
    11. a to racja! sałata jest mientka i jogurt ale reszta wymagała ingerencji noża...
      no i mogłas se zrobić auła ....dobra syna Twoja

      no nie wiem Rybeńko,chyba casting zrobimy:)))

      Usuń
    12. to syna tak siem martwi?

      Usuń
    13. ale ja byłam piersza!!!!!!!

      Usuń
    14. nieee
      Lady G. :p nakszyczaua na mie

      Usuń
    15. zara Ci szczelem za tom Lady :P

      Usuń
    16. Gagunia nakrzyczała na Cię!!!
      oj niedobra :P

      Usuń
    17. no z gagom curki nie pożenię
      a nad synom zatem się zastanowiem :PP

      Usuń
    18. nie w lewom, nie w lewom!!!! bij po prawo :p

      Usuń
    19. Gaguniu nie złość się już:)

      Usuń
    20. lady, lady. a kto pamienta kobietem zza lady. ;)

      Usuń
    21. zena za pultom :) http://www.csfd.cz/film/99723-zena-za-pultem/
      ja pamientam, jak wyglonaua jej curka :)

      Usuń
    22. ona miala na imie Zena :P

      Usuń
    23. no costy! ja tresci nie pamientam, ale tej kobiety we futrzanej czapce nie zapomnem. ;) gral tam ojciec Petera z Arabelii. :PP

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Ja z moich 3 plus dziewczyny :)))

      Usuń
    2. Pewnie, że czytam siem radujem. Ja doszłam codziennie do pięciu maili.
      Ciekawe, czy jest jakaś szansa?

      Usuń
    3. Sollet,jakby nie było,to byśmy siem nie produkowauy:*

      Usuń
    4. Trzymajmy się tego Basiu:)
      ***

      Usuń