sobota, 15 kwietnia 2017

przy sobocie o robocie



taki to dzień raczej kuchenny
my znowu na wariata organizujemy święta
ale mam chyba zdrowy dystans
bardzo się staram, ale nie martwi mnie, jeżeli coś nie będzie perfekcyjne, albo tradycyjne

nie jest najważniejsza ilość potraw na stole jutro

ważne jest SPOTKANIE
i zrobię wszystko, żeby to było DOBRE spotkanie

czego i wam życzę

WESOŁYCH DOBRYCH ŚWIĄT KOCHANI CZYTACZE

Ps. Czy ktoś jak ja stresuje się w czasie gdy ksiądz w trakcie święcenia koszyczków wymienia potrawy że czegoś zapomniałam?



116 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrych Świąt, pełnych radosnej nadziei! :)
    Dla Ciebie Rybko i wszystkich Czytaczy! :**

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego dobrego na Święta i po Świętach też:)
    1. To nie ja chodzę z koszyczek
    2. U nas na szczęście ksiądz nie wyczytuje listy pokarmów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas wyczytuje i omawia,ktory co reprezentuje ;)

      Usuń
    2. A potem się święci: )

      Usuń
    3. U nas tak jak u Margo, ksiądz omawia co który pokarm oznacza
      I nie stresuje się gdybym czegoś zapomniała włożyć ;)

      Usuń
    4. Ja się też nie stresuję, albowiem staram się wszelkich stresów unikać :))
      I świadomie nigdy nie mam całej listy, mam koszyczek wielce symboliczny :))

      Usuń
  4. Tez zycze Tobie Rybenko i wszystkim Czytaczom donrego swiatecznego czasu w zdrowiu i radosci🐣🐣🐥🐥🐥

    OdpowiedzUsuń
  5. Miłego świętowania w gronie najbliższych dla Rybki i całego Rybexu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a co masz w koszyku? bo co region to różnice, tu gdzie mieszkam święcą np ćwikłę a w mojej rodzinnej miejscowości ocet i chrzan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ocet? 😆
      U mnie tylko chrzan

      Usuń
    2. Klarko? a ogorka kiszonego w koszyczku nie ma?Musze zapoczatkowac te tradycje::))

      Usuń
    3. o to to, jeszcze koper, ogórki i woda święcona i gotowe :D

      Usuń
    4. matko! nawet ja mam chrzan::))

      Usuń
    5. W domu mam!!
      Ale do koszyczka nie wkładam!!

      Usuń
    6. w Lublinie kawałek chleba, kawałek ciasta, sół i pieprz, chrzan, jajka, kiełbasa.

      Usuń
    7. Piersze suysze o chrzanie, u moie byuo jajo, kleb, kieubaska i sul; bardzo mi sie spodobauo, jak kiedyś zobaczyuam, jak ktoś swienciu kinder-niespodziankę:)

      Usuń
    8. Powoduje łzy wiec bol przez ktory przeszedl Chrystus

      Mnie ten ocet interesuje nadal po co sie swieci

      Usuń
    9. na pamiątkę podawania na gąbce

      Usuń
    10. kiedy chodziłam święcić jaja itd , to pamiętam jak ksiądz sie złościł na króliki wielkanocne z czekolady
      u mnie zawsze były jaja, pisanki, chleb, szynka, kiełbasa, chrzan , ćwikła, sól, pieprz, babka piaskowa, baranek z cukru, sztuczne kurczątko, bukszpan i białe koronkowe serwetki.
      A potem pamietam te męki- koszyk pachniał, a tu post i mimo, że ja niejadek, to wówczas pożarłabym tę kiełbaskę
      U nas koniec postu był w niedzielę, potem pamiętam pewne modyfikacje , co niektórzy twierdzili, że koniec postu po święconce ;) mama jednak była nieugięta

      Usuń
    11. Cebula tesz powoduje łzy :p

      Usuń
    12. Kurcze u nas bieda, ani chrzanu ani octu. Ale widziałam ze ktos miał na bogato żelki haribo i piwo Żywiec. :)

      Usuń
    13. Lola,za Zyfca ktos ma miszcza😅
      U nas tesz bieda,bes chrzanu i octu,ale kinder niespodziajka byua😀

      Usuń
  7. U mnie nie ma zwyczaju swiecenia potraw wiec sila rzeczy musze sie obejsc bez "swieconki".
    Dzis czeka mnie tylko malowanie pisanek w miedzynarodowych motywach::))Dla tych co za morzem::))
    Radosnych Swiat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie macie w pobliżu jakiejś polskiej misji katolickiej?
      W niedzielę palmową byłam w Nancy na polskiej mszy. Ale mało ludzi było

      Usuń
    2. Tak mam w Aix en Provence ale wcale mnie tam nie ciagnie....nie kojarza mi sie zbyt sympatycznie...
      Moj parafialny francuski kosciol mam na miejscu.Do tego kosciola uczeszczam. W nim sie odbyly chrzty i komunie moich dzieci.To jest moj wybor , moja adaptacja do miejsca w ktorym mieszkam i zyje:)


      Usuń
    3. Bardzo dobrze rozumiem. Sama chodzę do angielskiego mimo że mam polski. A po tym jak nowy proboszcz zagaił na kazaniu i Gender to już w ogóle będę unikać

      I nas w lokalnych dla nas za trudno. Msze po niemiecku. Kazania po Luksembursku.a pieśni po francusku.

      Usuń
  8. Spokojnych i dobrych Świąt :*

    i żeby suoneczko byuo !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż mi właśnie rzekł że we wtorek to nawet śnieg...

      Gaguniu niech Twoje też będą dobre i ciepłe: ))

      Usuń
    2. Tez slyszalam o sniegu 😊

      Usuń
  9. Rybenko, Tobie i Komentatorom zycze udanych swiat. Nie stresuj sie niepotrzebnie. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wdech wydech i jakoś odpuszczam:)

      Dziękuję Aniu: *

      I też dobrych świąt. Dużo radości z nowych członków rodziny: )

      Usuń
    2. Panterko wszystkiego dobrego🐣

      Usuń
  10. Zdrowych spokojnych i pogodnych Świąt, dla Ciebie Rybenko i wszystkich Czytaczek 🐣🐣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melus,dla Was duzo zdrowia i radosnego oczekiwania na Malenstwo😚🐣🐣🐣

      Usuń
  11. Wszystkiego dobrego w czasie Swiat i nie tylko.Duzo radosci i spotkan z bliskimi🐣🐣🐣🐑🐑🐑

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie wszystko na głowie...Ale jak zwykle damy radę!
    Dziś święcimy ( Misiek ) w cerkwi bo raz na 3-5 lat wypadają razem, co mnie cieszy bardzo!

    Radosnych, spokojnych, zdrowych!
    Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego dobrego i pięknych spotkań dla Ciebie i wszystkich Twoich Czytaczy! 🐣🐣🐥🐏🐏🐇

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. No nie bardzo . Chyba wszystko do was wyslalam . Tak jakos blado dzis swieci:)

      Usuń
    2. U mnie też blade Ale JEST! :)

      Usuń
    3. Tylko na jak dlugo?Czy to prawda ,ze niektorym grozi snieg???

      Usuń
    4. Ja miałam akurat jak poszłam do Mamy na cmentarz.

      Usuń
    5. U nas tez zaswiecilo jak bylam u Mamy

      Usuń
    6. chyba te nasze mamy gdzieś tam w górze nam nieba ze słońcem przychylają?

      Usuń
    7. Masz racje:)Odczuwam to w roznych sytuacjach...

      Usuń
    8. Ja też!
      Moja nieporównywalnie dłużej żyla
      Ale 13 lat już minęło. I czuję jej obecność. I rozmawiam z nią.
      A wiesz. Za życia nie byłyśmy zakumplowane. Choroba bardzo nas zbliżyła.

      Usuń
    9. Moja pozegnalam prawie 23 lata temu...ale czuje jej obecnosc.A nieraz patrzac na syna widze Ja i az ciarki przechodza...

      Usuń
    10. Niesamowite!
      Moje dzieci nie są podobne do mojej mamy. Ja za to bardzo

      Usuń
    11. Moj syn z wygladu nie jest podobny do mojej Mamy,ale w niektorych sytuacjach ma Jej spojrzenie i ton glosu...
      A czy ja jestem podobna?Nie wiem;)To musi ktos ocenic.Wiem,ze kocham mojego syna tak samo mocno jak Mama kochala mnie...

      Usuń
    12. A miłość jest najważniejsza. Ona wszystko zwycięża. Nawet śmierć. Z tą myślą życzę nam usiąść do stołu jutro. 💚

      Usuń
  15. Ja mam slonce!
    Wesolych Swiat i slonca zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję za wszystkie życzenia! :**

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapomniałam soli i pieprzu z tego wszystkiego!!

    OdpowiedzUsuń
  18. za wszystkie życzenia serdecznie dziekuję
    wszystkim życze tego co najlepsze
    sama akurat od wczoraj jestem w trakcie zabijania złych emocji ( nie, nie są to sprawy związane z blogiem, żyycie realne czasem dokucza nawet mnie)

    zatem życzę dobrych morderstw dzisiaj i jutro

    :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rybko, czasem swieta staja sie niejako zarzewiem zlych emocji. U mnie dawniej tak bylo w Boże Narodzenie, teraz juz luzik. A Wielkanoc to juz zupelny luz, czego i Tobie życzę z calego serca. Zabij zle emocje lub je zaakceptuj, nie ma sensu sie denerwować. Caluje Cię swiatecznie i zycze Tobie i Twojej Rodzinie, i oczywiscie czytaczkom również: zdrowych, spokojnych swiat !

      Usuń
    2. zła jestem na siebie, że sie wciągnęłam, dlatego powoli chcę wyjść z tego stanu i nawet dobrze mi sie udaje:))

      Wesołych Lidko!

      Usuń
    3. Rybko, tymi morderstwami trafiłaś w moje serce <3

      Usuń
    4. Cieszę się: )
      Choć nie wiem czy słusznie😎

      Usuń
  19. Wszystkim wszystkiego dobrego-zdrowia i pogody ducha♥ Tobie, Rybko, dobrych emocji.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziewuszki, cudnych Świąt życzę ��

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziewczynki kochane, wszystkiego dobrego. Nie tylko na Święta:*
    Niech Wymuszony daje radość Gospodyni i wszystkim Czytaczkom

    OdpowiedzUsuń
  22. I Autorce i Czytaczkom zyczę Wesołych Świąt!
    Jestem nieznośna i kłótliwa ale i tak się od Wa nie odczepię!

    OdpowiedzUsuń
  23. Zdrowych i POGODNYCH
    U mie pogoda taka, ze będąc w Krynicy Morskiej mam maua szanse dotrzeć nad morze😭

    OdpowiedzUsuń
  24. Spokojnych Świat dla Wszystkich. W Trojmiescie pada od wtorku. W Oslo ładniejsza pogoda. Buntuje się... troszkę.

    OdpowiedzUsuń
  25. Poświęciłam sobie jednego cukierka. 😁

    OdpowiedzUsuń
  26. ♥ Spokojnych i rodzinnych Świąt dla wszystkich bywalców Wymuszonego. ♥

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuje za życzenia i wszystkim życzem tego samego czy razy mocniej. ;)
    :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja pienc razy mocniej ci zycze😉🐣🐣🐣🐣

      Usuń
    2. ja też dziękuję i życzę Wszystkim tego samego tysiącpięćset i osiemset do kwadratu i do potęgi 8 -więcej :pp
      Samych dobrych chwil, ciepłych rozmów przy stole i tylko dobrych emocji w czasie Swiąt ;)
      nietuczących pyszności na stołach dla tych co muszą uważać i tuczących dla tych co za chude :)

      Usuń