środa, 20 września 2017

o, niegodna!



oglądałam film

"Człowiek który poznał nieskończoność"

rzecz się dzieje 100 lat temu
jest to historia Ramanujana, geniealnego matematyka, Hindusa, który zostaje zaproszony do Anglii, na uniwersytet Cambridge
tam oczywiście nie zostaje przyjęty z otwartymi ramionami
ramiona Anglików sa raczej rasistowskie i niechętnie uznaja talent białego inaczej człowieka
oburzając się na starych dość zramolałych profesorów wyższej uczelni przez dużą część filmu nie zauważyłam czegoś o wiele bardziej oburzającego

otóż w tym szacownym gronie nie było ANI JEDNEJ KOBIETY!

Hindusa w końcu przejęto to Królewskiego towarzystwa matematycznego ( Royal Society of mathematics) bodajże w 1919

a pierwszą kobietę - w 1945 roku

no





113 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kobiety zawsze musiały pazurami wyszarpywać swoje prawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W głowie się nie mieści jak łatwo przychodzi niektórym mężczyznom pogardą dla kobiet..

      Usuń
  3. ...do dziś wiele muszą, więcej niż płeć brzydsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To Francuzi byli jednak jakby bardziej...
    Angole to okropna nacja, jak oni z baba na tronie wytrzymuja?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzien dobry, kobiety:) Dobrze, ze żyjemy obecnie, choc latwo nie jest.
    Film widzialam, bardzo ciekawy, warto obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry! Wiem, że zaburzam harmonogram wariatkowych dzieci, ale uprzejmie informuję, że mój wnuk niespodziewanie bardzo pospieszył się na ten świat! Wczoraj wieczorem zostałam babcia dużego, ale jednak wczesniaka. Nawet nie zdążyłam poprosić was o moce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooooooooo!!!!!!!
      Brawo!
      Gratulacje!!
      Chlip chlip....

      Na pewno wszystko dobrze?
      Rodzice nie zamierzają uciec że szpitala?

      Usuń
    2. Witaj w klubie, babciu Bogusiu:) Gratulacje i oby byl zdrowy!

      Usuń
    3. Tatuś nie zdążył przylecieć, dotarł dopiero w nocy. Mały ma problemy z oddychaniem, prawdopodobnie adaptacyjne. Mam nadzieję, że dziś będzie już lepiej. Boże! Jakie to emocje były!

      Usuń
    4. To wielkie moce dla maluszka!
      I jego rodziców i babć
      I ile ważył?

      Usuń
    5. To naprawdę duży: )))
      Siły natury??

      Usuń
    6. Ojej! Wepchnal się w kolejkę 😃
      Gratulacje Bogusiu 😁

      Usuń
    7. Gratulacje dla Bogusi ,wnusio niech rośnie zdrowo!!

      Usuń
    8. Tak, sama urodziła. Była bardzo dzielna podobno.

      Usuń
    9. A w ogóle to niezła waga jak na wczesniaka 😄

      Usuń
    10. Ciekawam co Klarka na to😉

      Usuń
    11. życzę dużo dużo dobrego dla całej rodziny i gratulacje!

      Usuń
    12. Piękna wiadomość z samego rana.
      Gratulacje:)

      Usuń
    13. Bogusia,
      gratuluję zostania Babcią!
      A dla Maluszka wszystkiego dobrego!!!

      Usuń
    14. Bogusiu, gratulacje i samego dobra dla Maluszka :**
      Jak ma na imię ?

      Usuń
    15. Bogusiu, gratulacje i wszystkiego dobrego dla Maluszka! :-)

      Usuń
    16. Gratulacje serdeczne dla Babci i szczesliwych rodzicow!!

      Usuń
    17. Ajda- nie- Wajda,
      odzywaj się do nas częściej,
      bo ja już się troszkę martwiłam...

      Usuń
    18. Też się cieszę, że wreszcie Ajda się pokazała! :)

      Usuń
    19. w mojej rodzinie wcześniaczek skończył już trzy miesiące i waży 4 kg!
      urodził się z wagą około 1,4 kg
      Bogusiu! wszystko będzie dobrze! :)

      Usuń
    20. Gratulacje Bogusiu!
      I zdrówka dla maluszka!

      Usuń
    21. o matko i curko; jakbyscie ducha zobaczyły:-Oooo a człowiek nie umar tylko se na urlop pojechau trochem ;)))
      Pozdrawiam zatem pourlopowo :***********

      Usuń
    22. Szczęśliwego życia dla Maluszka!

      Usuń
    23. albo jednakowoż dziwi iż w tymże wieku bynajmniej jakby żyję jeszcze :P
      (chyba?)
      Melu :* dla Cię i najcudniejszego Bobaska-Cudaska :** (w obie stópki)

      Usuń
    24. Dzięki za wszystkie życzenia! Właśnie wróciłam od małego. Wszystko już dobrze, oddycha już sam!

      Usuń
    25. Stary profil mam na tablecie ten kot jest Anonimowej

      Usuń
    26. Bogusiu, moje gratulacje.

      Usuń
    27. Klarka, sporo mi zajęło, żeby sie zorientować o co cho! :p

      Usuń
    28. Arek, już pisałam wcześniej. Kamień z serca, że już sam oddycha i jest przy mamie, a nie w inkubatorze.

      Usuń
    29. A ile przed terminem sie urodził? Miesiąc?
      Kamień z serca Bogusiu A mama najszczesliwsza na świecie jak syneczka ma przy sobie :)

      Usuń
    30. o, jaka dobra wiadomość, niech sie tulą:))

      Usuń
    31. i niech im karmienie lekkim będzie:)

      Usuń
    32. a nawet pszyjemnym :pp

      Usuń
    33. 36 tydzien i taka piekna waga! 😊
      Tak...bardzo i z calego serca życzę udanego karmienia :)

      Usuń
  7. to zauważyłaś czy nie zauważyłaś?
    z pieskiem czy bez pieska?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam w końcu. I to mnie wkurzyło. Że nie w początku!!

      Usuń
    2. ale przecież akcja się rozwija to skąd już na początku miałaś wiedzieć?
      nie na temat -
      rozważałam ucieczkę ze szpitala ale dzieci na wszelki wypadek nie chcą powiedzieć w którym szpitalu będą tak że chyba nic z afery

      Usuń
    3. Klarka, pomyliło Ci się
      nie jesteś antyszczepionkofcem!
      jesteś anty gupolem!!

      Usuń
    4. Ja bywam tutaj tylko wieczorami, ale jestem codziennie. :)

      Usuń
  8. Faceci od lat wiedzieli, że w kobietach tkwi siła, rozum, mądrość, talent, więc bali się tego, jak ognia ;)

    Nie wiem który to z Pisu, czy z rządu, czy poseł, ale marzy mu się powrót do szkół niekoedukacyjnych, pewnie w takiej żeńskiej uczono by gotować, robić na drutach...etc...czyli jak być perfekcyjną żoną ;ppp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po prawicy jest ogromna rzesza ludzi, któa ma ochotę mówić innym jak maja żyć....

      Usuń
    2. To świeżo zaprzysiężony sędzia TK!

      Usuń
    3. http://pikio.pl/on-bedzie-w-trybunale-z-ramienia-pis-przemoc-domowa-nie-jest-problemem/

      Usuń
    4. no słyszałam tekst, że w małżeństwie to nie przemoc jak bije czy znęca się psychicznie

      Usuń
    5. a co na to żony??
      wiecie co, coś takiego to już mnie pzrerasta!!

      Usuń
    6. nie wiem,
      wiem jedno, że kobieta, która nie ma poczucia własnej wartości, a mąż na każdym kroku ją w tym ugruntowuje, często przy pomocy rąk i nóg, to choć nam z boku się wydaje, że każda z nas powinna wiać jak najdalej od bydlaka, to najczęściej tak się nie dzieje... Bo maltretowane kobiety w jakiś sposób są uzależnione od swoich katów, a ten pierwszy, drugi i kolejny raz potrafią pięknie sobie wytłumaczyć...

      Usuń
    7. a molestowanie dzieci?
      w rodzinach biologicznych przecież też się zdarza!
      a przemoc ekonomiczna, psychiczna...
      ech...

      Usuń
    8. roksanna, ja wiem, że z boku się nie da oceniać
      ale dopóki będzie przyzwolenie społeczne, doputy będzie coraz gorzej

      Olga, w biologicznych rodzinach najczęściej
      częsciej niż w kościołach!

      Usuń
    9. dlatego mnie to tak wkurza jak rządzący uważają, ze w Polsce nie ma przemocy w rodzinie!
      Jak nie reagują, nie piętnują takich wypowiedzi...

      przemocy psychicznej czy ekonomicznej mamy na pęczki,
      wiem, bo sama znam taką rodzinę, i to nie jedną,
      no i wiem od PT, ze to częsty powód terapii

      Usuń
    10. przestali skurczybyki finansowac Centrum Praw Kobiet, któe bardzo wspomaga obiety w rodzinach z przemocą

      żenada, wstyd,
      ech

      Usuń
    11. MS przestało dofinansowywać niebieską linię,
      szkoda nerwów,
      hipokryci, to mało powiedziane!

      Usuń
    12. hipokryzja to po fanatyźmie chyba najgorsza rzecz, najgorsza przywara ludzka

      Usuń
    13. Ba, kto lepiej ode mnie wie o przemocy domowej.
      Najgorsze, że to ofiara sie, wstydzi, nie oprawca.

      Usuń
    14. dlatego ośrodki, gdzie każdy wie o co cho sa niezbędne!

      Usuń
  9. A gdzie ja byłam wcześniej jak mnie nie było?

    OdpowiedzUsuń
  10. to siem wypowiem f temacie - bigos se zrobiuam :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczęłam. Ale wytrzymałam poou godziny. Potem zjaduam:pp

      Usuń
    2. surowy bidżis zjadłaś?? bo nie kumam ;p

      Usuń
    3. prawie
      taą 10 minut gotowanomm kapustę :pp

      Usuń
    4. A brzuszek nie bedzie bolal?

      Usuń
    5. przecież je sie surową kalustę kiszoną, więc?

      Usuń
    6. aaa bo nie rozumiem po co było Ci te półgodzinny,
      ja jem jeszcze z wiaderka, potem jak już lekko przepłuczę, potem jak zaczynam kroić, i stwierdzam, że zostało tylko na surówkę- mówię tu o kiszonej. Bo białą też podjadam, ale nie dam rady nawet pół główki, więc do gara zawsze coś wrzucę ;ppp

      Usuń
  11. A kto poprowadzi liste w Trojce??? Marek N.odchodzi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby nie! Chyba, ze mu kaza grac jedynie sluszne utwory:(

      Usuń
    2. jacyś antyfani sugerują mu, że czas na emeryturę

      Usuń
    3. fanow jednakowoż jest o wiele więcej!!

      Usuń
    4. ten cały hejt mnie rozwala
      też się z wieloma rzeczami nie zgadzam
      ale nie rzygam na inaczej myślących
      ech

      Usuń
    5. Z jakiegoś wywiadu sprzed kilku dni wynikalo, ze myśli o odejściu. Jednak kiedy sie czyta wpisy na jego blogu(fajnie pisze i fajne fotki umieszcza)), to raczej ma plany zw. z lista, wiec oby pozostal jak najdłużej!

      Usuń
    6. niech nie czyta gupków, i niech działa!

      Usuń
  12. BOGUSIU!Gratulacje dla Ciebie i rodziców!
    kawał chłopa;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, kochana. Nowy etap w życiu zaczynam... A porodówki przepełnione. Przyjęli ja dopiero w trzecim szpitalu.

      Usuń