sobota, 25 kwietnia 2015

obyśmy nie stali sie starymi zgredami

Errata niedawno pisała o książkach
i tego samego dnia wysłuchałam audycji w  trójce, poruszającej temat  -  papier czy ebook

i jeden ( starszy) ( zgred) głosem OSOBY,KTÓRAWSZYSTKOWIEORAZJESTNAJMĄDRZEJSZAZEWSZYSTKICH
ozanjmiła, że ebooki to największe zagrożenie dla LITERATURY , bo przecież takiego dzieła jak ANNA KARENINA  na tablecie po prostu NIE DA SIĘ CZYTAĆ

hm...

wyobraziłąm sobie, że jak wynaleziono druk i zaczęto drukowac książki to też znalazła się taka OSOBA . I też twierdziła, że Pisma Świętego nie napisanego ręcznie też nie da się czytać :pp

założę się, że każdy w pewnym wieku ma za sobą teksty starego zgreda
Np.
"kiedyś to dzieciaki biegały wokół trzepaków, a teraz siedzą przed komputerami"

jakieś inne przykłady?


160 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Internet jest zagrożeniem dla społeczeństwa, bo dawniej czeba było wyjść do ludzi, aby z kimś sie zapoznać, a teraz można nie wychodzonc z domu i poznawać ludziuf przez internet!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobre!! :)
      mam stara ciocie ktora sie polamala, siedzi w domu, ciagle przychodzi do niej ktos z rodziny lub pielegniarka na dyzur bo umiera z nudow i sama nie moze byc dluzej niz godzine.
      Mowilam mamie, ze ma ja zapoznac z internetem, to poprosi, zebyscie wreszcie przestali ciagle przychodzic. ;)

      Usuń
  3. Kiedys to dzieci cieszyly sie, ze maja na obiad kurczka, a teraz wybrzydzaja

    wogole kiedys cieszyly sie, ze majom co jesc, a teraz nie kcom jesc. :P

    Kiedys to dzieci cieszyly sie, ze im mama jeansy kupila, a teraz nie chce im sie przymierzyc

    OdpowiedzUsuń
  4. to niechże ten zgred z taką cegłą w torbie chodzi po mieście, podróżuje i wysiaduje w poczekalniach
    wyznanie - kocham mojego kindelka
    kocham żyć współcześnie pamiętając o trudach w młodości, ile prozaiczne, codzienne czynności zabierały czasu i siły,
    kiedyś przeważnie wszystkie pięćdziesiątki chodziły bez zębów a teraz mają pełne uzębienie plus kły jadowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo doceniam te czasy. Oj bardzo.

      Usuń
    2. Klarka to mądra kobieta jest,nic dodać się tu nie da :)

      Usuń
    3. A juści, że mądra, zawsze to wiedziałam. Ja też uwielbiam czasy nowe.
      Stare są po prostu bleeeee!

      Usuń
    4. ja bym kciaua trochę w tych czasów trochę z tamtych a trochę z pokolenia moich dziadków ;)

      Usuń
  5. Już Sokrates narzekał, że młode pokolenie jest beznadziejne i świat chyli się ku upadkowi...
    A tak a propos książek - to już przywiozłam nakład o można zamawiać (u mnie pisałam o tym), Że se tak reklamę uczynię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja na pewno zamówię:)
      Na stoliczny adres dlatego mi się nie spieszy

      Usuń
    2. Też bym zamówiła. I jeśli tylko po dokonaniu opłat na koncie ostanie mi choć cośkolwiek, nie zawaham się tego uczynić.:))

      Usuń
    3. Będę trzymać dla Was egzemplarze :)

      Usuń
  6. Za naszych czasów mówiło się zrozumiale a teraz te wszystkie "zajawki" "dżezi" i takie tam. Kto to wymyślił i kto to rozumie?!

    Swoją drogą uwielbiam nieśmiertelny tekst "Za naszych czasów". Przekazywany z pokolenia na pokolenie. Nieważne, ze osoba go używająca jest o kilka lat starsza od osób które komentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wczoraj rozmawiałam z Państwem, lat około 90. Pani Danusia wyznała mi, że oboje są fanami literatury czytanej. Czytać sami już nie bardzo mogą ale słuchają sobie namiętnie. Chodzą ze słuchawkami i słuchają zarówno w domu jak i poza nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja 20 lat temu znałam starszą panią po 90 z zaćmą. Wtedy już były audio booki ale na kasety magnetofonowe
      i ona tak słuchała książek.

      Usuń
    2. coraz bardziej popularne staje się rozwożenie przez biblioteki audiobooków do domów starszych, niesprawnych, niechodzących osób
      jak oni się cieszą!!!!

      Usuń
    3. A jaka to szkoda dla literatury!

      Usuń
  8. A ja chciałam jeszcze wrócić do Twojego wczorajszego wpisu o prof. Bartoszewskim.
    Odszedł wielki Polak z pięknym życiorysem, prawy, przyzwoity Człowiek.

    I podzielam Twoją opinię na temat wszystkich tych, którzy za wszelką cenę usiłowali Go zohydzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nawet po śmierci nie umieją się godnie zachować i z odpowiednim dla tego człowieka szacunkiem.
      Dzięki Olga.

      Usuń
    2. I nie był starym zgredem
      w swoim przytomnym do końca umyśle miał rozwiązania i pomysły na dziś, na jutro i na pojutrze

      Usuń
    3. O nie był!
      Ale jego oponenci jak najbardziej!

      Usuń
    4. nie wiem jakie brudy leją na Profesora,nie chcę wiedzieć,bardzo go szanuję

      Usuń
  9. Nie mam kindla ani innego czytnika ale kilka pozycji na moje branżowej liście dostępnych jest tylko w necie wiec czytam, chcąc nie chcąc .
    Dzień dobry

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem słyszę tekst - "nie zrobiłam zdjęć,bo zapomniałam aparatu"
    - telefonu też nie miałaś? pytam.
    Wielu ludzi nie uważa,że do robienia zdjęć służy wyłącznie aparat fotograficzny i takie zdjęcia są jakościowo "lepsze"...bo tak było 30 lat temu.
    Dla mnie to zgredowstwo pierwszej kategorii:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postep w tej kwestii jest nieprawdopodobny.
      czasem nawet rozumiem że można nie nadążać. Ale można słuchać a nie jak zgred mieć nienaruszalne zdanie.

      Usuń
    2. Aaaaale, z tym się niestety musze zgodzić :) nie każdą komórką można robić zdjęcia:) Jestem grafikiem komputerowym i tak strasznie mnie irytuje, ze ludzie nie rozróżniają kwestii jakości i np. przynoszą zdjęcia wykonane byle komórka i chcą je drukować - niestety technicznie takie rzeczy czasami są niemożliwe..."bo na ekranie wygląda dobrze" tak, bo komórki robią zdjęcia do oglądania na ekranie nie do drukowania na formacie A4. Zgredowatość? być może, w tej kwestii jestem straszna:)
      ps. Są oczywiście juz teraz komórki/tablety, które robią lepsze zdjęcia, niektore można na małych formatach drukować i wyglądają ok. Sama ostatnio mimo iż mam lustrzankę, robie zdjęcia tabletem i sprawia mi to frajdę, bo jego przeważnie przy sobie mam:) Ale mogłabym dłuuuuugo gadać na temat fotografii ;)

      Usuń
  11. za moich czasuf to byua muzyka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to akurat prawda jest:pp

      Usuń
    2. jakby siem nie szuo s postempem, moglibysmy mieszkac w lepiankach i słuchac rogów bawolich, długich, centkowanych, krentych :p

      Usuń
    3. albo nadal używało rzeczy wykopanych niedawno w Gdańsku;))

      Usuń
    4. Chyba jej chodzi i wkłady i wsady :pp

      Miśka
      jak brzuch?

      Usuń
    5. dziękuję, ściśnięty, ale już nie biegam:)

      Usuń
    6. Się połóż
      i muzyki posłuchaj

      Usuń
    7. a kto poszonta?
      pranko jedno zrobione -zaraz wywalę na dwór
      wstawiam drugie, zamiatam, myję i dochodzę...do kompa;)
      aaa i szukam torebeczki bo nie mam;/
      i koszuli

      w sumie nie wiem, czy do szpitala koszula, czy piżama?
      termin mam na maja, lub czerwca(zapomniałam) i musze coś nabyć drogą kupna;)

      Usuń
    8. najważniejsze - bawełna i żeby się z przodu cała rozpinała, lepsza piżama

      Usuń
    9. zaleszy, do tego to raczej koszula :|

      Usuń
    10. http://pizamka.pl/p1719,pizama-damska-rozpinana-donna-237.html

      Usuń
    11. http://pizamka.pl/p1808,koszula-rozpinana-damska-dobranocka-7030-mint.html

      Usuń
    12. patrzę na allegro, ale rzucają mi się tylko ciążowe!aaaa

      Usuń
  12. w zeszłą niedzielę były u nas Dni Ułana - nasza tradycja rodzinna to wspólny wypad.
    Udało się, ale potem zrobiło się troszkę chłodniej i poszliśmy sobie wszyscy na kawę (herbatkę)
    Zadzwoniła mama Sołtysa i stwierdziła, że LEPIEJ W DOMU OBIAD GOTOWAĆ, NIŻ NA ZIMNIE SIEDZIEĆ!!

    w takich lepiejach nie ma równych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu leży teściowa
      dużo gadała
      i się schowała

      Usuń
    2. na pohybel takim teściowym !
      mnie teściowa w życiu na obiad nie zaprosiła, i jakoś żal mi nie jest ;P

      Usuń
    3. moja wręcz naprzecifko :pp

      Usuń
    4. moja do wszystkich chitra jest ;P

      Usuń
    5. dla mojej karmienie jest najważniejsze
      bywa męczące takie podejście do życia

      Usuń
  13. Przeraziłam się.!!! Starość mnie dopada!!! Dokładnie wczoraj przy rozmowie o młodym pokoleniu użyłam argumentu, że kiedyś wisiało się na trzepaku głową w dół i nikt nie robił afery, a teraz......idt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :DDDD
      To jeszcze jest dla Ciebie szansa, skoro to zauważyłaś i widzisz tę niestosowność!
      czasy się zmieniają, czy to dobrze czy źle, jałowa dyskusja

      Usuń
    2. pokolenia zawsze będą zrzędzić na siebie wzajemnie, taka natura rzeczy ;P

      Usuń
    3. Kiedyś biegalo sie po podwórku z brudna buzią,kluczem na szyi,bo rodzice w pracy i nikomu nic się nie stało....Dzisiaj w bialy dzien moga dziecko uprowadzić...

      Usuń
    4. ależ i kiedyś uprowadzano dzieci!
      tylko najbliżsi jedynie o tym wiedzieli
      a pedofilii było więcej niż teraz

      Usuń
    5. Teraz jest to tak nagłośnione i przekoloryzowane
      Że wydaje się, że wokół samo zło

      Usuń
  14. i teraz wstrzymajcie mnie z malowniczymi opisami bo ..
    za moich czasów to byli faceci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zakleje Ci usta!
      Mam wspaniałego syna!
      Za moich czasów takich nie było!!;)

      Usuń
    2. nom :) i syna oglonau zdjencia ostatnio, z moich czasuf muodości i stwierdziu, ze wtedy caukiem inaczej siem ludzie ubierali :) i uznauam, ze jednak jestem postempowa- bo mi dzisiejsza moda nie pszeszkadza :)

      Usuń
    3. a ja jednak nie lubiem panuf w damskich ciuszkach spacja ;P

      Usuń
    4. ani facetuff w rurkach!

      Usuń
    5. a skąd taka nietolerancja dla rurek?

      Usuń
    6. niekturzy majom kszywe nogi :p

      Usuń
    7. ale że przez rurki? ;PP

      Usuń
    8. może chyba przez Rurkie :pp

      Usuń
    9. Wole rurki u panufff niż te z krokiem w kolanach spodnie,bo zawsze mnie sie wydaje ze jest tam ....no....a moda rockowa?Wyklucza szeroki spodzien:-)

      Usuń
  15. Lomatko! Chyba juz jestem zgredem, bo coraz czesciej wymyka mi sie "za moich czasow"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli się teraz nie naprawisz, to tak będzie!
      A przecież fajne babki mówią zgredofstfu NIE!

      Usuń
  16. hmm, cóż jestem zgredem. dla mnie książka tylko na papierze. niby na wyjazdy mąż mi coś tam ściąga na czytnik, niby próbuję czytać, ale ciężko mi idzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. książki kocham miuościom bauwochwalczom, ale gdzybym więcej się przemieszczała to czytnik bym chciała mieć w torebce
      (Lucha,jak ja cierpiem przez cię ! )

      Usuń
    2. co powiesz na e-booka bes spacji? :p
      nie rozumiem tego, po kazdym suowie jakos ta spacja jest, nie można po przecinku, czy kropce? widzem, ze walka z wiatrakami, ale wyguosiuam siem :) choc nie powinnam

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Lucha, odruch taki mam, ale pracuję na sobą, dla ciebie :***
      e-booka nigdy na żywo nie widziałam, więc mnie nie pytaj ;P

      Usuń
  17. Niech każdy/każda czyta co lubi i jak lubi. Byle czytał/czytała/czytało ! Ale tak na marginesie zgredem jestem, bo książka tylko papierowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgredem sie jest twierdząc że Anny Kareniny nie da się przeczytać na ebooku:)

      Usuń
    2. Dzięki Rybeńko za wsparcie!! Annę K. zostawiłam sobie do przeczytania, gdy będę na emeryturze:).

      Usuń
  18. pogoda super
    wywaliłam pranie na łąkę
    Grzesiek wrzeszczy bo....PAJĄKI!
    matko, to będzie ciekawe lato!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeśli o książki idzie to preferuję jednak papierową wersję
    Lubię wejść do księgarni i dotykać, oglądać, obmacać, obwąchać jak jakiś zboczeniec książkowy ;pp
    Ale nie twierdzę że ebooki gorsze, że zabijają literaturę czy co tam jeszcze
    Po prostu ja wolę papier

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam tak samo
      lubię ten papierowy klimat :)
      i też nie jestem przeciw nowoczesności
      tradycyjna książka jest na inną okazję, na przykład w domu przy kawce, a elektroniczna na przykład w podróży, w szpitalu

      Usuń
  20. Ale wiecie co?
    Za moich czasów były cztery wyraźnie oddzielone od siebie pory roku, a teraz co?
    Taka obserwacja, nic nie mająca wspólnego ze zgredowstwem ;)

    I lubię postęp w kuchni, te wszystkie sprzęty ułatwiające życie! Choć mam ciocię, która uważa, że jak sernik nie jest ukręcony w makutrze, to to wcale nie jest dobry sernik :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakoś nigdy nie mam okazji wygłaszać karcących nowoczesność sądów. Po prostu teraz jest lepiej i już.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o jest!
      zwłaszcza prysznic ciepły mnie przekonuje:)

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. zapomniauam napisać, Anna Karenina byua pierszom i jedynom ksionszkom, którom czytauam na komputerze :p jednakowusz musiauam sobie ustawic widok na dwie strony :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Odpowiedzi
    1. co Ty robisz fśrut pijaczek azatem????

      Usuń
    2. oglądam rozmowę z Panem Bartoszewskim z 21 lutego 2015
      na tvpinfo

      Usuń
    3. to ja chyba obglondem kolejny odcinek House of cards

      Usuń
    4. skończyła się już
      chyba pójdę się wykąpać, zmęczyłam się dziś pracami różnymi

      Usuń
    5. ;)))
      A to ja sama czeźwa???
      Jedna jedyna?? ;ppp

      Usuń
    6. nie jesteś sama
      lalala....

      Usuń
    7. przez chwilę zastanawiałam się kto to śpiewał
      ale już wygooglauam ;p

      Usuń
    8. Gdyby nie to lalala, to bym Ci uwierzyła Olga ;)))

      Usuń
    9. mam tu herbatkę zieloną a wcześniej piłam WAPNO :)))

      Usuń
    10. Nie jesteś sama, nie jesteś sama
      uwierz w siebie, uwierz w ludzi, uwierz w nas.
      Nie jesteś sama, nie jesteś sama
      są gdzieś okna, które płoną cały czas

      Usuń
    11. Olga śpiewa po zielonej herbacie ;ppp

      Usuń
    12. Może :D
      Wapna i zielonej herbaty też nie piję ;))

      Usuń
    13. Lucha jak się mają KOTY?

      Usuń
    14. Mela??? nawet wapna? :p
      Kota ma siem dobrze i poniewiera mauom :/ wienc maua mieszka w kartonie pod komudkom i mam kuwetem w pokoju :p jak Kota idzie na wiosenne skubanie trawki, to maua wychodzi i siem cudnie bawi :))
      ponoc muszem pszetszymac i olewac mauom w towarzystwie Koty :) normalnie koci psycholog by siem pszydau

      Usuń
    15. zazdrośnica!

      Mela, ale jakieś płyny jednakowoż przyjmujesz? ;p

      Usuń
    16. Oczywiście Olga :)
      Dzień zaczynam od Twojej kawy ;)
      Później herbatka i duuuużo wody
      Za innymi napojami nie przepadam :D

      Usuń
    17. ja też piję kawę, różne herbaty i wodę
      wapno wyłącznie na przełomie kwietnia i maja :)

      Usuń
    18. A ja piję wino
      czerwone
      francuskie
      :))

      Usuń
    19. zazdrośnica peunom gembom :) to jej mieszkanie i pani :p
      alergia? bo mie w pracy pszydusza, wracam do domu i oddycham
      wiem, ze muszem do alergologa, ale tesz na razie muszem coś pobrać: zyrtec, claritine?? i zmienic pracem :)))

      Usuń
    20. rzuć te robote
      zajmij siem kotem

      Usuń
    21. kazom mi czynsz puacic
      i pront
      i syn kce jesc
      takie tam

      Usuń
    22. wielkie mi mecyje
      kup se wus dżymauy

      Usuń
    23. a Futi ci powi, jak przeżyć na pokszywie

      Usuń
    24. a po darmowe wifi do centrum handlowego :p

      Usuń
    25. O!
      sama korzystam!
      bo żadnego mobilnego nie używiem

      Usuń
    26. Siedzom z winkiem na balkonie z nowymi roslinkami ;P

      Usuń
    27. ciepło, ja dopiero wróciłam do domu a tak cały czas na ogrodzie

      Usuń
    28. bo u mie zimno i popaduje
      i ma być nawet gorzej

      Usuń
    29. U nas dziś było pięknie, właśnie wyszliśmy z balkonu.
      Rybeńko to pewnie i do nas przypędzi deszcz i zimno.

      Usuń
  25. Odpowiedzi
    1. taa chleb mi nie urósł, nadal nie mam tego co chciałabym mieć, może bym wygrała w totka ale kuponu nie wysłałam, mama ze mna nie rozmawia, zapaliłam papierocha mimo że od czterech miesiecy prawie nie paliłam, wypiłam z żoną piwo, pomyliłam dni wizyty u lekarza, niech mie ktoś kurna przytuliiiii!!!!

      Usuń
    2. tuuuuulaaaam!!!!
      zapale s Tobom tego lata, kcesz??
      I wysl za Ciebie Totka, oki??
      i porozmawiam s Tobom!

      Usuń
    3. koniecznie porozmawiaj, nie pal bo szkodzi, totolotek to zbędny wydatek, przytulaj!!!!

      Usuń
    4. zasadniczo- tulem:***
      porzontkowauam dzis pocztem
      i pierszy mail od Futi "czcesz byc mojom żonom" ? :D

      Usuń
    5. kciauam tylko powiedzieć, że jestem .... :P

      Usuń
    6. Gaga, w odpowiednim momencie!

      Usuń
    7. ja tesz jestem. ;)
      spiom?

      Usuń
    8. ja nie, reszta chyba tak

      Usuń
    9. stare zgredy spiom. :PP

      znalazlas sukienkem?

      Usuń
    10. eee, dłuższa historia, znalazłam chyba z dwie tuniki i bluske i spodnie, ale jednej sie podobały, drugiej nie podobały, mi sie podobają a zaś i tak się okazało że z przyczyn dziwnych ii nie na bloga a po drugie nie mam już sił o tym pisać nic nie kupiłam i pójde w starej kiecce z wesela kuzyna.

      Usuń
    11. i bedzie pieknie!
      a ile oszczedzilas. ;)

      Ile razy nie moge nic znalesc i na koniec ubieram cos starego to do tego kupuje nowe kolczyki i czuje sie jak w nowej kreacji. :)

      Usuń
    12. eh, szału nie ma... ale i tak mam zamiar przeżyć tą uroczystość najlepiej jak mi będzie dane.

      Usuń
    13. O właśnie, ciuch najmniej ważny na tej uroczystości

      Usuń