wtorek, 27 stycznia 2015

mało znany fraszkokleta

mam taką malutką książeczkę pewnego nieznanego szerokiej publiczności twócy
nazywa się Leonard Szkop
w książeczce mnóstwo fraszek
i niektóre mi się bardzo podobają
to się z wami kilkoma podzielę

"Pytanie
Czy Babę Jagę jak lata przechera
miotła nie uwiera?"

"Skąpa
Rękę by dała, serce by dała
ale on przedtem chciał ciała"

"Pani Danusia
Zbierałą całą swą odwagę
gdy stawała na wagę"

i chyba moja ulubiona
"Geografia
W nocy była całym światem
Rankiem... tylko powiatem "


172 komentarze:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Powinno byc: pani Ania, zamiast Danusia, bo to o mnie. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! O mnie też!

      Usuń
    2. w sumie, to każda by się mogła podpiąć :))

      Usuń
    3. E...tam;)

      Usuń
    4. O! o! o mnie to dopiero:-O
      ale geograficzna najcudniejsza:)

      Usuń
  3. Ja ostatnia fraszke bym zmodyfikowala

    była dla niego całym światem PRZED
    PO tylko powiatem
    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to siem przeca nie rymuje! :(

      Usuń
    2. Mamma
      przeczytaj ze zrozumieniem
      to co się zrymuje;)

      Usuń
    3. nie umiem :(
      nawet jak smarszczem brfie ;(

      Usuń
    4. Mia, a teraz? ;))

      PRZED była jego całym światem
      PO... ledwie powiatem

      Usuń
    5. albo
      była dla niego całym światem
      PRZED . PO tylko powiatem

      Usuń
    6. tak czy siak
      cała męska mądrość ;P

      Usuń
    7. nie marszcz brwi bo się zmarszczki robią :)
      i star Cię o to okrzyczy, skądinąd słusznie :) :)

      Usuń
    8. nooo, Star od wczoraj kszyczy, aż siem jej bojem :)

      Usuń
    9. też siem bojem Star
      ale dobrze, że wraca do formy
      gorzej, jak tak cicho siedziała:PP

      Usuń
    10. myslisz, ze to dobry znaj, że się zaczyna pieniaczyć? :)

      Usuń
    11. ale tam Ją dzisiaj bidulkę trochę zasypało!

      Usuń
  4. oglondałam zdjęcia i filmiki, które dostałyśmy kiedyś od Michaliny
    i normalnie zatenskniłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      ale do lata kroki czy !

      Usuń
    2. do lata piechotą...la la la :)
      widziałam, ze wczoraj pośpiewałyście sobie :)))

      Usuń
    3. a teraz mi się przypomniał kolega
      jak tylko słyszał tę piosenkę, to z groźną miną mruczał
      "nie mówi się dolata, tylko dolatuje!" ;)))

      Usuń
    4. i serce zaczyna mi penkać

      Usuń
    5. a'propos pośpiewałyście, to przypomniało mi się, że miałąm prowadzić badanie socjologiczno-antropologiczne :) mianowicie, czy ktoś opórcz mnie zna taką uroczą pioseneczkę, którą tataś mnie nauczył i szalenie go bawiło jak śpiewałam przy gościach, a mamcia wtedy umierała ze wstydu:):

      ksiądz kaśkę gonił
      ksiądz kaśkę gonił
      dookoła stołka
      jak ją dogonił
      jak ją dogonił
      wywinął koziołka

      i z tej gonitwy
      i z tej gonitwy
      wynikł morał krótki
      że się urodził
      że się urodził
      ksiądz proboszcz malutki!!

      meldyjka fajna, skoczna, nie wiedizałam o co matce chodzi :) :)

      Usuń
    6. tyż nie
      dolata, nie mogie!:DDD

      Usuń
    7. tesz nie znałam :)
      dolata dolata...
      ja nie mogiem jak mój teść ciongle to poszłem i weszłem...

      Usuń
    8. mój ksionc też!!:PPP
      ale już mówi tak niewyraźnie, że to i tak nie ma znaczenia:PP

      Usuń
    9. mój teść jeszcze co drugie słowo wrzuca "kurde"
      to mnie dopiero wnerwia
      "no i poszłem kurde do tego sklepu, a tam kurde pusto wieć się kurde wkurzyłe mi wyszłem kurde"
      jesooo

      Usuń
    10. ojej
      to on gorzej niż ksionc!!

      ważne, że tfuj monz inszy
      mam nadzieję?

      Usuń
    11. no chyba nie wontpisz w mój wysublimowany gust ;))
      mój monsz jak już to kurwom rzuci ;))

      Usuń
    12. według Bautroczyka poszłem to wtedy, gdy blisko, a poszedłem, o! to już dalsza wyprawa ;)))

      Usuń
    13. Olga, :P
      aLusia,na koncu siem okaze, ze twoj tata jest poetom! ;)

      Usuń
    14. no właśnie tez zaczęłam mieć takie podejrzenia :) :)

      Usuń
    15. i kiedyś jakaś nieznana blogerka napisze post umieszczajonc w nim jego piosenki:P

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. zbieżność nazwisk przypadkowa:)
      nie z moim nazwiskiem, gwoli wyjaśnienia:))

      Usuń
  6. uiyityiyuyhyughikghuuhiyiyiuiiokjmkjkj98ouiiukjoikukk;

    OdpowiedzUsuń
  7. dzię dobry,interneta mi wączyli nazad
    a tu widzę gupolkują ,czyli wszystko na swoim miejscu,uff...;PPP

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jakaś gupia czy co? Co to jest przecgera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      g wymienia się na h!!
      dzięki kochana, ide poprawić :PP

      Usuń
    2. alucha, wszystkie inne udawały, że doskonale wiedzom co to jest przecgera ;)))

      Usuń
    3. uffff
      przecherę tez musiałam sprawdzić :P

      Usuń
    4. a wszystkie inne udajom, że nie musiały ;)

      Usuń
    5. alucha??
      żartujesz??

      gufniara :PPP

      Usuń
    6. nie żartujem, szczerzem przyznajem :P
      źle, że goofniara? :D pienkna i muoda ;))

      Usuń
    7. zazdrość przez moje suowa przemawia wszak :PP

      Usuń
    8. no, teraz jestem uspokojona :P

      Usuń
    9. ale ładne słowo, przechera:)
      prawda?

      Usuń
    10. dla mnie jakieś takie lisie ;)

      Usuń
    11. chyba musi mieć związek ze słowem przechytrzyć, czyli do lisa bliziutko:P

      Usuń
    12. A dla mnie jak hetera :)

      Usuń
    13. była taka bajka, wiersz Brzechwy
      lis przechera :)))

      Usuń
    14. i jeszcze
      "Lis Przechera"
      Johann Wolfgang von Goethe

      Usuń
    15. pamiętacie?

      http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_l03.html

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. zależy co chcesz robić :)

      Usuń
    2. zależy jak wyglądasz bez ubrania

      Usuń
    3. raczej już się nie opłaca ;P

      Usuń
    4. -nic już nie chcę robić
      -bez ubrania wygladam..hm- .doopy nie urywa, ale jakoś mi to nie przeszkadza:))
      - racja -ubiorę się jutro;D

      Usuń
  10. robiłam pranie i z kieszeni spodni wyleciało 7 zł(z moich spodni!)
    Grzesiek przyszedł, popatrzył i pyta
    - to są twoje?
    - tak
    to wrzucę do śfinki - stwierdził i zniknęło 7 monet!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co tfoje to moje. ;)

      dzien dobry fszystkim. :)

      Usuń
    2. dzień dobry Lolalindo:))

      Usuń
    3. zabezpieczył je po prostu :)

      Usuń
    4. Lolalindo prawie jak lafiryndo. ;)
      czy kazdy widzi to co kce. :P

      dzisiaj moja kolej na dentystem.

      Usuń
    5. ups:)

      dentysta sadysta
      kurcze
      ja też musze się umówić:/

      Usuń
    6. moja jest zajebista. Uwielbiam tom kobiete, (taka dentystka pasjonat, jest profesorem w szkole dentystycznej, 2 razy w tygodniu we wlasnym zakladzie, a hobbistycznie studiuje medycyne chinskom, akupunkturem i takie cuda) ale prawda jest taka ze bardziej jom znam z wizyt dziewczyn. ja siedzialam, kafkem pilam i gadalam sobie z dentystkom. Zobaczymy ja to wyglanda ze strony fotela. :P

      Usuń
    7. akupunkturuje zęby???

      Usuń
    8. jeszcze nie. :P
      ale np. u moich dzieci, gdzie normalnie na dzien dobry wkuwali im przed wierceniem lub rwaniem znieczulenie, ona ma chyba poszerzonom wiedze, ze o, ten zombek nie jest unerwiony, albo tamtendy nie przechodzi nerf, wiercimy na zyfca. Wlosy na sam pomysl nam stawaly, ale mowiem mlodszej, ze jak zaboli, to damy zmieczulenie. I wierci baba az siem kurzy, a mlodsza oglanda bajkem i nawet powiekom nie mrugnie. A po tych znieczuleniach pol dnia miala gembem opuchnientom. A ja pamientam, ze sama bez znieczulenia to bylam gotowa pogrysc dentystem. :)

      Usuń
    9. jakoś mnie dizwnie to nie przekonuje... mój dentysta to przed wkłuciem jeszcze wiśniowym żelikiem smaruje :)

      Usuń
    10. u nas o smaku gumy balonowej. ;)
      ale i tak mlodsza tego nienawidzila.

      ja nie wiem czy zdecyduje sie na wiercenie bez. I poprosze o zelik o smaku czerwonego wina. ;)

      Usuń
    11. tekila lepiej znieczuli! :p

      Usuń
    12. nigdy do wiercenia nie miałam znieczulenia
      tak naprawdę to podczas wiercenia tylko raz mnie bolało, teraz niedawno, jak te zęby zaatakowane były od środka jakimiś beztlenowcami

      Usuń
    13. ale oddech się ma, Lucha, nie teges :) a tu do paszczy zaglądają...
      Olga, a mnie zawsze i to często już jak jechałam! :)

      Usuń
    14. ja kombinujem kombiacjem :p kilku zeli! o smaku tekili, soli, limonki, pomaranczy- niech pacjent ma prawo wyboru :p

      Usuń
    15. aaaaa!!! myślałam, że myślisz o naturalnym antydepresancie :)

      Usuń
    16. I jak tam Lolu? Jak podobał Ci się gabinet z perspektywy folelowej? Nie musisz się czasem teraz odkazić,wskazane byłoby,,doczymam tofaszystfa -bo jusz Gaguni pofrut tesz opijem.D Chociasz u Ciebie jeszcze jakaś fczesna godzina jezd.

      Usuń
    17. Ajda, dobra kobieto, zyjem mimo powaznego wiercenia w 3 zembach, tylko jedno mialo trochem znieczulenia. ;)
      wienc tfoje zdrowie i siup w mondry dziup. ;)

      Usuń
    18. To za zdrofie Tfoich odfwiertuf-niechaj siem mocno czymajom:)
      Niestety herbatkom,ale dobrom zielonom-to tesz siem liczy.
      Miauam winko otforzyć ale Monsz siem pszysiadł na sofem z herbatkom i rozmofom-i tak nam czas miuo zleciau,do teraz:)
      A u Cię śnieg nie zawitał? U nas zapowiadają,a my w piątek chcemy do Pl jechać...:-/
      Reszta pefnie śpi,może jedynie aLusia jeszcze czufa:)

      Usuń
    19. Ajda, widzem ze z was niezue gaduy. Tak siem do drugiej nad rankiem zagadac. ;)
      U mnie bezposrednio snieg to raczej nie, w Phoenix mieszkam, klimat pustynny. Dzisiaj bylo 24C, ale liczymy, ze moze posypie sniegiem w polnocnych czesciach Arizony abysmy mogli pojechac na narty.

      A ty gdzie siem podziewasz, ze z wizytom do Pl jedziesz?

      Usuń
  11. dobry wieczur, dziefczynki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. f doopie zele, otfieram tekilem :p

      Usuń
    2. super wieczór!
      leję koniaczek :))

      Usuń
    3. i drugi rzut zapodaję ;)

      \o/?\o/?
      ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
      {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
      \~/*
      |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
      (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
      [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
      )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
      [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
      (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

      Usuń
    4. i do barku Gdusiowego się włamałam!

      winko YYYYYYYYYYYYYY
      wódka mrożona vvvvvvvvvvv
      Szampan ¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
      piwko VVVVVVVVVVV
      drinki (%) (%) (%) (%) (%)
      whiski {_}
      koniak \_/
      miód pitny [_]?
      likier V* V* V* V* V* V*
      tequila u u u u u u u
      rum (_)) (_)) (_)) (_))
      sake <> <> <> <>
      ouzo \o/ \o/ \o/ \o/
      arak [&]7 [&]7 [&]7
      nalewki U* U* U* U*
      ajerkoniak [_]> [_]> [_]>
      bimberek {_} {_} {_}
      malibu \*/ \*/ \*/
      burbon u* u* u* u* u*
      martini UUUUUUUUUUUUUU
      karmi (_)× (_)× (_)×(_)× (_)× (_)×
      grappa €(_) €(_) €(_) €(_) €(_) €(_)

      zdrowie Gaguni!!!!

      Usuń
    5. wezne gazetem :P
      ilustrowanom :P

      Usuń
    6. masz s kolorowymi obraskami? :)

      Usuń
    7. gagunia mię odwiedziła!
      chyba i ja skończę tę anstynencję :PP

      Usuń
    8. Dobry fieczur ;)
      To co toaścik na powitanie Gaguni? Mam jeszcze jednom buteleczkem bombelkuf i chentnie w tej intencji wypijem :)

      Usuń
    9. Ajda, jak nic, popadłaś w alkoholizm!

      Usuń
    10. dziwisz się?
      tu każdy popada
      nawet Miśka :)

      Usuń
    11. Ojtam,ojtam pionta buteleczka-czyli 1/jeden/ litr wina pszes tygodnie :) masz rację-jak na mnie to więcej niż alkoholizm-etam! w miuym tofaszystfie to sama pszyjemność:))

      Usuń
    12. litr wina powiadasz?
      ot tego siem zaczyna

      michalina, racjem gadasz :PP

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. a niech będzie i Tobie najlepszy:)

      Usuń
    2. Będzie lepszy, jak przestanę TAK wyglądać i pić przez słomkę:/ A jutro idę do pracy straszyć klientów. Będzie...ciekawie.

      Usuń
    3. strasznie mi cię szkoda:(
      nic nie pomaga?
      moja mama to kiedyś nawet spirytusem atakowała febrę

      Usuń
    4. Mam maść i trochę pomaga, ale cholera za wolno to działa. Co się uśmiecham to ta największa pęka w kilku miejscach. Sądząc po rozmiarach to jeszcze z tydzień będzie się trzymać.

      Usuń
    5. ja mam geniealny balsam do ust z aloesu, przyspiesza gojenie, że ho ho ho!

      Usuń
    6. Ja mam żywy aloes w domu, ale na takiej wielkiej k... testować nie będę, bo co jeśli wyrośnie większa albo zacznie się babrać bardziej. Poczekam aż będę miała mniejszą i wtedy poeksperymentuję.

      Usuń
    7. a ja bym urwała kawałek i potestowała
      moja teściowa cały czas uzywa soku z liści na rany, z doskonałymi rezultatami

      Usuń
    8. Moja Sis używa zoviraxu, mowi, zw nie zna nic lepszego. A biedula chyba pule wirola zebrała za siebie i za mnie, bo mi sie nie robi. A skoro już mowa o wkurwach, to mój rezo opoźnia sie już godzinę !!!! Przecież mogli zadzwonić, ze maja poślizg !!!

      Usuń
    9. ja też używam zoviraxu

      to się bardzo długo opóźnia:((

      Usuń
    10. Wenszyk dzisiaj jak wychodził do pracy o 5:05 pomylił wyłącznik światła z dzwonkiem do drzwi:P

      Usuń
    11. Bywa:D Zastanawiam się jak to możliwe skoro wyłącznik światła na korytarzu jest na korytarzu a dzwonek na zewnątrz. No cóż-męska logika:P

      Usuń
    12. może mu się pomyliło, czy wychodzi czy wchodzi :PP

      Usuń
    13. W ogóle ostatnio jakiś szurnięty jest:D Ał moje febry:D

      Usuń
    14. A to pomyliło mu się czy wchodzi czy wychodzi to mi się z seksem skojarzyło. Takie trochę niezdecydowanie:D AŁłłłłłłłłłł

      Usuń
    15. tak bywa z facetami w pewnym wieku:P

      Usuń
    16. w seksieto oni tylko po to wychodzom, żeby wejść
      chyba :PP

      Usuń
    17. :D Ałłłłłłłłłłłłłł!!! :D

      Usuń
    18. kochana, jak nie kcesz się śmiać, to nie zaglondaj do faariatkowa:PP

      Usuń
    19. Ostatnio komedię oglądałam i trzymałam się za pysk, żeby nie rozerwać. Teraz podobnie:)

      Usuń
    20. to ty horrory sobie teraz oglondaj
      raczej:P

      Usuń
    21. Idę spać. Spokojnej nocy:*

      Usuń
    22. dobranoc, i oby rano było lepiej ( sporbuj tego kaktusa)

      Usuń
    23. mi nic nie pomagauo
      trochem te plasterki compeed- trwauo tyle samo, ale nie rozłaziuo siem na poł twarzy
      jest w aptece taka masc BLISTEX, stosunkowo niedroga i wydaje mi siem, ze może? ale ostatnie 2 razy miauam łagodniejsze
      jesli nie na opryszczkem, to do codziennej pielegnacji sie nadaje :)

      Usuń
    24. i nie dac siem zwiesc pomadkom blistex z rossmana :)

      http://www.blistex.com.pl/produkt,27.html

      Usuń
    25. a tak łatwo dać się można zwieść czczym obietnicom...

      Usuń
  13. http://aleseriale.pl/gid,15641,img,415034,fototemat.html
    o ślicznej Ani:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Star, czy burza śnieżna u Ciebie też?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciiii
      nie wywołuj Stara z lasu :PPP

      Usuń
    2. A po czemu?

      Myślałam, że prędzej ze śniegu się wyłoni :P

      Usuń
    3. bo wczoraj w złem humorze była i się na Ajde bez racji foczyła
      że tak mi się rymło:P

      Usuń
    4. fczoraj to wiem, pewnie po ostatnim długim czasie spokojności Star wraca do żywych i dlatego taki rzut :P

      Usuń
    5. no i to mnie cieszy tak po prawdzie, ten powrót

      Usuń
    6. o, o fuaśnie taaaakie fejście !

      Usuń
    7. a my tu kochamy fszystkie zfariowane dziefczyny:)

      Usuń
  15. stwierdzam, że lekarze to jednak jakaś inna nacja.... czy wyobrażacie sobie, ze wychodziłam 0 22.30 i wcale NIE byłam ostatnia? były jescze trzy lub cztery osoby, co biorąc pod uwagę czas badania oznacza, że gościu przed północą nie wychodzi.... on vhyba pracuje więcej niż Ulubiony, choć wydawało mi się to fizycznie niemożliwe :) :)
    no o sobie naet nie wspominam - porównowcz to ze mnie kawał obiboka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie to zafsze zadziwia. Czlowiek by tylko noszkom machau, a po tylu godzinach bylby zmeczony. Jak zmeczony lekarz moze dobrze leczyc czy operowac?

      Usuń
    2. prawda? to jest dla mnie niepojęte.... ale widać to jakieś cyborgi są :)

      Usuń
    3. zdaza sie czasami, ze nie wyrabiajom na zakrentach. niestety, kosztem pacjenta.

      Usuń
  16. Czy jest Iza?
    Iza wystaje ci glowa sponad sniegu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aż ak nasypało?
      mnie rozśmieszyła w sumie onformacja, ze NY spadło 10 cm śniegu i klęska żywiołowa ogłoszona :) nie wolno używać prywatnych samochodów - przynajmniej w tiwi tak mówią:)

      Usuń
    2. w Massachuetts podobno som okolice bez prondu, lotnisko w Bostonie nie operuje.
      http://www.cnn.com/2015/01/27/us/weather-storm/index.html

      dlatego bym sie lepiej poczuua jakby sie Izabelka odezwala.

      Usuń
    3. odzywam siem chociaż późno,
      tym razem u nas cisza i spokój, my już w tym roku przeżyliśmy metr śniegu przez noc i mrozy...

      Usuń