piątek, 28 listopada 2014

dziewczynki dla aLusi:)

Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci w Niegowie
Rodzinka...
dla...
Wierzbowa 4
07-230 ZABRODZIE



RODZINKA IV
Dziewczyńsko i kobieco.
To i trudne i piękne miejsce. Trudne, bo sporo tam panien niepełnosprawnych w stopniu bardzo głębokim, co dla opiekunów stanowi prawdziwe wyzwanie. Piękne, bo widać tam jak na dłoni, jak sprawniejsi otaczają opieką słabszych. Skoro dziewczyny i panie to oczywiście zawsze uradują kosmetyki! Choćby i mydełko, niby drobiazg, a wywoła piski uciechy.

Aneta (32) to przytulaczka. A gdyby tak zasypać ją poduszkami-przytulankami? Nie pluszakami-zabawkami, ale właśnie poduszkami? Żeby Aneta zanurkowała w kopiec i mogła się w nim nurzać i tulić i tulić! Zdolni! Chwyćcie kawałki sztucznego futra, polarowe szmatki, rozpędźcie wasze maszyny, niech się poduszki staną!
Asia P. (44) Nieprawdopodobna gaduła w rozmiarze XL. Ojacie! Trzyma rozmówcę za guzik i nie wypuści, póki nie opowie. Ze szczegółami. Wszystkiego. Czasem maruda, ale jak ona, ta Aśka, wyszywa! Krzyżykami tak haftuje! Mistrzyni! Chcecie Asię uradować? Podarujcie jej gadżety do haftu. Wzory, nici, wełny... Może macie resztki z własnych projektów? Ponawijajcie na ładne szpulki, dorysujcie uśmiech, dorzućcie lizaka i ślijcie do Asi. Już ona to przerobi na hafciarskie arcydziełka.
Barbara M. (57) to kolejna dama w rozmiarze XL. Ma oryginalny styl. Łatwo ją rozpoznać na zdjęciach. Nawet do sportowego  dresu założy sznur pereł, w włos przyozdobi kwiecistą opaską, ... bo kto bogatemu zabroni? Wspomóżcie Baśkę naszyjnym koralem lub wsuwką do koafiury.

152 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. no freszcie zuoto u Rybeńki:DD
      miauo tak być - kaliki przodem:))

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. zapraszam koło mnie Gaguś:P

      Usuń
    2. dzienkujem, Margo, ale bojam siem Luszki :)))

      Usuń
    3. s suniom siem bendziesz miescic czy solo?

      Usuń
    4. Gaga, Lucha, mam cos dla was:

      https://www.facebook.com/video.php?v=419879141503150

      Usuń
    5. boskie :) Kota tesz taka mondra :) i dba o suniem, a raczej jej dietem :p

      Usuń
    6. PADUAM!!!

      ale czy uone majom fejsa?

      Usuń
    7. :DDDD
      rozczulajonce :
      to chyba Luchy kota z suniom gaguni ???
      :P

      Usuń
    8. muszom je tak podszkolec. ;)
      tylko zeby Luchy kot nie wyprowadzil Gaguni psa na pifo. ;)

      Usuń
    9. nasze sfieszontka siem kochajom ! :)

      Usuń
    10. i jusz widzem, jak sunia Gaguni kce do domu, do mamy, a kot Luchy szarpie jom z tom smyczom na pifo. :)

      Usuń
  3. Ja juz kombinuję co,komu, i jak posłać do Niegowa/Zabrodzia. Ujęła mnie twoja troska (czuje się jej autentyczność)o obcych przecież ludzi.
    serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, ludzie tak chetnie zamykaja oczy na niepełnosprawność
      a są tacy, którzy wręcz przeciwnie, troszczą się z serca
      jak czytam opisy tych słodziaków to widzę w tym miłość bliźniego, do któej powinno sie dążyć

      mętnie plotę, ale co tam

      Usuń
    2. Pięknie to napisałaś Rybeńko!
      a w tej akcji piękne jest też to, że liczy się gest miłości -nie trzeba wielkich pieniędzy - wystarczą kartki jeśli ktoś nie może więcej:))

      Usuń
    3. wlasnie mialam napisac, jak pieknie sa opisani! Ile dobrej energii bije z tych opisow. :)

      Usuń
    4. ciągle sobie uświadamiam, jak czasem niewiele może zdziałać wiele

      Usuń
  4. rybciu, ale mnię Cię żal buuuu

    chciałam, pożondałam dużej butli, takiego gąsiora do wina około 5 litrów
    celem aranżacji zimowej
    bo sie naoglądałam pinterestuff i inych dizajnerskich bloguff
    i nawet jeden widzialam w Lerłamerlę
    ale skubaniec kosztował około 40 zł :/// nie kupiłam, bo to przesadyzm i sadyzm
    a tu dzisiaj, idę se a środkowom alejkom biedronkowom i widzę z oddali alejkę ankoholowom
    i co ja paczę?
    jest!!!
    piękny, niebieskawy gąsior za 39 złotych!
    ale nie moja wina, ze pełen wina i to aż 5 litrów tej mojej winy ;P
    teraz cza to wypić, co by aranżację wykonać :PPP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :DDDD

      dla Sztuki fszystko!!!
      Vki, ja juz mogę wypić
      troszeczkie, bo chęci marne, ale jednak :PPP

      Usuń
    2. viki, ja caly czas trawiem to co napisalas o Amelce i jej "pani naczycielce".
      Moje dziecka mowily gdy byly male "pani uczycielka". Uwazam, ze w sumie slusznie.

      Usuń
    3. uffff
      no to ja dzisiaj polewam, cza się tego śfiństfa pozbyć ;PPP

      Usuń
    4. Lolek, ja też trawię:////
      nie wiem co zrobić
      bo jak tam wpadnę, to nie wiem, czy mi nerwy nie puszczą
      mnie w sumie zwisa jakie Amelka będzie mieć oceny w tej szkole, bo my się i tak wyniesiemy stąd
      ważne czego się nauczy, nawet jeśli oceniana będzie teraz niesprawiedliwie, to trudno
      ale z drugiej strony powinnam wyjaśnić tej pani, że jej zachowanie jest nieadekwatne do sytuacji
      ona tak naprawdę nie zna jeszcze tych dzieci, uczy je od 3 miesięcy i niepotrzebnie tak się uprzedza
      echhhh głupia sprawa, a urosło do problemu śfiatowego :/

      Usuń
    5. wiesz co, może napisz list?
      stonowany, wyważony
      czasem ludzie zabrna w ślepą uliczkę i trzeba im drogę pokazać

      Usuń
    6. moze powiec, ze ty baaaaardzo przepraszasz, ale jak dziecko robi buedny jenzykowe to ty jom poprawiasz i ze ten brak kutury, to niestety z domu wyniosla.

      Usuń
    7. Lola, dokładnie tak było:)))
      ja tydzień temu, jadąc z Myszą autem, zwróciłam jej uwagę dokładnie na ten błąd:/
      nie pierwszy raz, zresztą :/
      i ona teraz obudzona w nocy już wie jak nalezy mówić poprawnie , a tu taki zonk :/
      poza tym, jej poprzednia nauczycielka i wychowawczyni zarazem, też używała niepoprawnych form i to wielu
      ja rozumiem, że to regionalizmy, ale szkoła to szkoła i jeśli dziecko użyło poprawnej formy, to nie rozumiem tej zmasowanej nagonki
      korci mnie, by napisać list- prosze Pani, nie wiem o co kamon, czy moje dziecko kwestionowało to co było poprawne czy nie ? a jeśli to, co było niepoprawnie, to w czym tkwi jej wina ?
      ;P

      Usuń
    8. * to na czym polega jej wina ?

      Usuń
    9. Lolek, tak zrzucę winę na ten mój brak kultury, chamstwo i drobnomieszczańsfo ;PPP

      Usuń
    10. no, takie chamstfo wychodzi z czlowieka w najmniej odpowiednim momencie. Nie wina dziecka. Powiedz, ze jak ma kogos karac, to ciebie. :PP niech ci da czy klapsy i bendzie po kszyku. ;)

      Usuń
    11. ja bym podrążyła
      viki!
      zrub to!!!
      ić w te stronem!!!

      Usuń
    12. no!
      w końcu jakaś afera na blogu :PPP

      Usuń
    13. napisz dwa listy
      do pani od polskiego
      i koniecznie do wiadomosci dyrektorki

      Usuń
    14. i do Wiadomości
      i Uwagi
      i Sprawy dla reportera

      Usuń
  5. piontek
    w radiu lista przebojów
    fajnie jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ty gotujesz pyszną kolację czy już ugotowałaś?
      My też słuchamy:)

      Usuń
    2. gotuję
      i czekam
      czekam
      czekam
      razem z miecznikiem

      Usuń
    3. a ty już wydałaś mężu kolacyję?

      Usuń
    4. u mnie to Wenszyk szykuje dziś kolację. Dla mnie makaron z tuńczykiem, dla siebie jajecznicę. Ale mam dobrze:D

      Usuń
    5. No dzisiaj wyjątkowo już po:)
      A Twój na wyjeździe?
      U mnie morszczuk:)

      Usuń
    6. no masz:))))
      mi się serce kraje, że moja menszczyzna taka zapracowana ostatnio
      to siedze i wiernie czekam:)

      Usuń
    7. na wyjeździe...
      10 km od domu:P
      jak jest morszczuk po francusku?

      Usuń
    8. ja zjaduam jusz
      paracetamol 500 i ciepłego murzynka:DDD

      Usuń
    9. kafauek dauam dla Zolinki
      (choć serce mi siem rozdzierauo, bo na domowe ciasto to ja jestem łakomczuch!))

      Usuń
    10. to chyba żywcem do nieba pójdziesz:PPP

      Usuń
    11. Miśka zdrowiej!
      Rybciu jak wiesz ja też czekam i czekam przeważnie:)

      Usuń
    12. Wiem
      ale dziś mię zdradziłaś
      albo twój mąż
      ale to drugie gooopio brzmi:pp

      Usuń
    13. kakauka fypiuam czy:))
      Zolince oddać to żaden wyczyn -ona dla mnie piecze marchewkowca kiedy tylko chcę (chcę przy wielkich okazjach)
      snickersa ani marsa nie lubię, ale..
      orzeszki
      kwaśne żelki
      kinder bueno
      grześki
      suszone owoce

      jak dobrze, że wiem na pewno, że nie , bo inaczej już bym test robiła!!!!!
      Teraz chcę śledzia, albo ogórka...

      ale, ale...mam jeszcze słoiczek buraczków i chrzan:DDDDDDDDDDd

      Usuń
    14. A może miałaś miałaś minuty płodne? Skąd wiesz?:P

      Usuń
    15. wymieniłaś, Miśka, co lubisz, czy to, co właśnie zjadłaś?

      Usuń
    16. :DD
      JAK dobrze być wolnym od cukru; )))

      Usuń
    17. Miska, przy chorowaniu cukier jest niefskazany, karmi i namnaza zue bakterie. Wienc sie trochem hamuj. ;) to juz lepiej te sledzie i kszan. ;)

      Pobilam swoj rekord, piekuam fasolem i dip szpinakowy, fszystko przygotowalam, wlaczyuam piekarnik, czasomierz bipie ze czas wyjmowac, zaglodnam, a w piecu puuusto. :P

      Usuń
    18. jak ja bym tak zrobiła, to by mnei nawet nie zdizwiło :)

      Usuń
    19. Gdzie Ty to wpakowałaś Lolek?:)))))))))))) Ja kiedyś schowałam telefon...do pralki, ale jedzenia bym nie zgubiła:D

      Usuń
    20. stauo obok na blacie. :P

      dopsze nie nie wlaczylas tej pralki.

      Usuń
    21. Ale geniusz jesteś:P No miejsce pochodzenia zobowiązuje:P
      Chciałam włączyć Lolek, ale komórki szukałam:D Miałam zablokowane wyjścia z domowego na komórki, więc do kumpla zadzwoniłam i mówię "Jan dzwoń na moją komórkę aż nie odbiorę, bo zginęła" Latam po chacie i szukam. Gdzieś dzwoni, ale gdzie?:D

      Usuń
    22. tak siem spieszyuam jak z tymi taczkami, nie mialam czasu zauadowac. ;)

      w majtki schowauas? P

      Usuń
    23. Schowałam do kieszeni spodni, które wrzuciłam do prania, bo domowy telefon dzwonił i chciałam szybko odebrać:P

      Usuń
    24. to lubię;))
      jakbym to dziś zjadła to rzygałabym jak stąd do Lux;)

      Usuń
    25. MP
      też uprałąm komórtkę
      i IPODA
      i słuchawki
      i słuchawki można śmiało prać, działajom PO

      Usuń
    26. a moj menszyk usypia latorosl a szona na blogach siedzi :PP

      Usuń
    27. I TO JEST SUSZNA KONCEPCJA:))

      Usuń
    28. o
      chyba sie fpisauam nie na temat :PP

      Usuń
    29. ryba, ale to może zależeć od uzytego proszku jeszcze :)

      Usuń
  6. no dobra, to czas na zagadkę.
    kto zgadnie gdzie jestem? no?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciongle ta sama zagatka? czy jakas nowa? :P

      Usuń
    2. na kawie s koleżankami, chociaż uona nazywa kawierniem celom, cusz...

      Usuń
    3. ciągle, qufffa, ta sama!! żadna z pań nie wygrała nagrody głównej!!1
      jak dotąd wygrała tylko Olga i Lucha :)
      tak, kuuuqqqaa, dobra odpowiedź to: w celi. W piątkowy wieczór

      Usuń
  7. wspaniała sprawa i się przyłączę

    wieczorowo - Gryzmolinda

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. mi już nie:P Co je pobudziło?:)

      Usuń
    2. gryzmolinda i asia i takie tam :)))

      Usuń
    3. Ano:) Mogę się pod tym podpisać. Wszystkimi czterema:) Pod tym i takie tam też:)

      Usuń
    4. pot kartkami do onych??;)

      Usuń
    5. Kołuję właśnie te karty piłkarskie z autografami i poduszeczkę płócienną szyję, koronkę wszyję i pójdzie. No i skarpetki kupić muszę i żarełko dla ptaszysk, ale zdążę:)
      Nie wiem czemu, ale te trzy osoby szczególnie zapadły w moje serducho:)

      Usuń
    6. :)))
      właśnie o to chodzi
      wszyscy się pieknie różnimy
      dlatego każdemu zapadnie w serducho inny człowiek
      dlatego każdy dostanie prezent:)))

      Usuń
  9. tej wiecie że jak sie nie trenuje picia to dwie lampeczki wina i czapa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj wiemy
      ja
      AA
      od wyjazdu dziefczyn na odwyku :PPP

      Usuń
    2. Piwo wystarczy i torebka tak ciąży, że się na zaparkowane samochody wpada, bo znosi w prawo:) Cześć Futrzaku:)

      Usuń
    3. TOREBKA??
      JAKA TOREBKA????

      Usuń
    4. no ja juz wiem, musiauam Żony wyprosić bo języka zapomniauam

      Usuń
    5. taaa
      ale palcem pokazać dźwi to umieua:PPP

      Usuń
    6. same znalazły, takie zdolne bestyje

      Usuń
    7. Taka na ramię Rybeńko:) Tamta była brązowa i średniej wielkości:) Widzę, że Nożyce się odezwały:)

      Futrzaku ja weszłam do domu, oparłam się o futrynę i mi nogi odjechały. Uśmiałam się z miny Wensza wtedy, ale dopiero jak mnie pozbierał:) No bywa...

      Usuń
    8. dobrze że nikt nie musi oglądać mojego odjechania:P

      Usuń
    9. to ja juz fiem jsk Cie bende cuciua rybenko
      bede szeptala TOREPKI RZUCILI
      ci do uszka

      Usuń
    10. jak na odjechanom czeźwo coś reagujesz:/:PP

      Usuń
    11. ty Lamia za dużo sypiasz ostatnio
      CHYBA....:p

      Usuń
    12. jakby zbalansowac fcionz na minusie

      Usuń
    13. olłejs luk in de fiuczer!!!

      Usuń
    14. ołłejs luk on de brajt side of lajf

      Usuń
    15. https://www.youtube.com/watch?v=wO_RQYuQuGM
      hehe:D

      Usuń
    16. FUTI!!!
      ty jestes mniej pijana niż myślisz :PPP

      Usuń
  10. na chwile iść z koleżankom na ploteczki, to potem za nic nie nadgonisz!!
    paple!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TO TY MASZ ŻYCIE POZABLOGOWE???

      SHAME ON YOU!!!!

      Usuń
    2. zabieramy sfoje blogi i idziemy na inne podwórko:PP

      Usuń
    3. i plujemy pszes lewe ramiem

      Usuń
    4. i majonc za wzór psychatem wbijamy osikowy kołek miendzy żebra

      Usuń
    5. wejsciuffki fprowadze do mojego!

      Usuń
    6. ale tylko Mammie?????!!!!

      Usuń
    7. ja tam za wykałaczkami optuję- będzie dłużej bolało:P

      Usuń
    8. Debatuję o planach na przyszłość z Wenszykiem. Doszliśmy do konsensusu. Dwie kulki- jak już dzisiaj u siebie pisałam jedna na chudych girkach(on), druga niskopodwoziowa(ja) będziemy się toczyć ramię w ramię w stronę naszego kartona. Wenszyk twierdzi, że jak się postaramy, to będzie nas stać na folie bąbelkową do wyłożenia ścian:)

      Usuń
    9. Na myśl o żebrach? Tam jest takie połączenie nerwowe jak między okiem a tyłkiem?:P

      Usuń
    10. gdzies jest lecz nie wiadomo dzie....

      Usuń
    11. ale te ściany f trumnach zamierzacie wykuadać?
      czy dzie?

      Usuń
    12. W kartonie naszym, żeby nie ciągnęło od ziemi. Zwłaszcza zimą:P

      Usuń
    13. jak zemrzecie na wiosnę to do zimy zjedzom was roboki :PP

      chyab że ja znów beukot

      Usuń
    14. no chyba, że cię zabalsamują, wtedy robaki tak szybko się nie uwiną

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Też się zbieram powolutku. Dobrej nocy:)

      Usuń
    2. swit najt and bjutiful drims

      Usuń
    3. s kurami to ja chodze spac!!

      Usuń
    4. Tu jest demokracja i tolerancja
      każden chodzi spać kiedy kce
      Alusia też:ppp

      Usuń
    5. no własnie, wy juz spać, a ja niedawno wróciłam i bym pogadała...

      Usuń
  12. właśnie skończyłam ogladać ''Miasto miłości"...

    OdpowiedzUsuń