niedziela, 19 października 2014

tygodnik powszechny

bardzo lubię to czasopismo
bardzo
a w ostatnim numerze (42) jest jeden artykuł, któy sobie wytnę i powielę
pt "Ona Wygrała"
pretekstem jest choroba i śmierć Anny Przybylskiej
ale padają tam bardzo trafne i mądre uwagi
zwłaszcza o tym "wygrywaniu" lub "przegrywaniu" z rakiem
a to króki fragment

 " spośród wszystkich schorzeń rak został wyposażony w najbardziej paradny oręż. Nie przegrywa się z cukrzycą , ebolą, alzheimerem lub udarem mózgu. Wyłącznie diagnoza o nowotworze wrzuca w epicentrum bitewnego pola. A chory ma zdobyć w tempie błyskawicznym przymioty dobrego żołnierza: odważnie patrzeć śmierci w oczy, nie dezerterować przed niebezpieczeństwem (chemia, operacja), nie rotkliwiać się nad sobą. I przede wszystkim wygrać. Zewsząd słyszy okrzyki zagrzewające do boju: bądź dzielny, nie poddawaj się, wszystko w twoich rękach."( Katarzyna Kubisiowska)

wiem, ze niedawno juz o tym pisałam
ale pani Kibisiowska ujęłą to pięknie
cały artykuł jest wart przeczytania
I nie tylko ten

TYGODNIK POWSZECHNY
POLECAM
BLOGERKA RYBEŃKA



KLIK KLAK KLOK 




95 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzień dobry: )
      o tej porze druga?

      Usuń
    2. dzień dobry :)
      wszystkie śpiom

      Usuń
    3. miłego dzionka Basiu :*

      Usuń
    4. Michalinko, a Ty nie w podróży? :))

      Usuń
    5. miłego dziefczynki:***
      trza rozruszać Michalinkem,za duugo miasta nie opuszcza,mietua rdzewieje:P

      Usuń
    6. Ostra,chodź do mię będziemy razem drugie;)

      Usuń
    7. jutro jadem do Gniezna
      zadowolone?
      ;)

      Usuń
    8. witam.
      a tak słonecznie było... i już nie jest.

      Usuń
    9. hejka Dziewczynki:)
      u mnie słonecznie,cieplutko tylko mnie coś połamało :P

      Usuń
    10. Margo :*
      chyba te roboty...

      Ruda, wysyłam słońce :)

      Usuń
    11. Olga - dzięki. melduję, że już dotarło. oby na jak najdłużej.

      Usuń
    12. Margo - to wystaw członki na słońce i siem wygrzewaj.

      Usuń
    13. zas Gniezna to już tylko jedno pyrkniencie miotły i...Toruń:)

      Usuń
    14. Baśka czy to jest zaproszenie?
      bo mnie dwa razy nie mówić
      uważaj ;)

      Usuń
    15. dla każdej fariatki spotkanie z królowom Michalinom to zaszczyt i czysta radość:)))

      Usuń
    16. z naczelną wiedźmą :D
      Niezapomniane...

      Usuń
  2. nic dodać, nic ująć...

    miłej niedzieli Wam życzę,
    zapewne dziś będzie więcej czasu na ciekawe lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w tematach rakowych nie wypowiadam się,ale czytam tu uważnie co piszecie:*

      Usuń
    2. Ale tygodnik powszechny rzadko o raku:)

      Usuń
    3. Ja tam myślę, że autorka artykułu po prostu czyta twoje posty Rybeńko. Wszystkie złote myśli twoje są tam zawarte:)

      Usuń
    4. tez mi się tak widzi jak Sollet...:)

      Usuń
  3. Dzien dobry,dzisiaj od nas 7 głosów,bo mamy gości
    miłego dnia i słoneczka-u mnie już świeci

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry, piękna niedziela za oknem

    OdpowiedzUsuń
  5. a w TVN właśnie o raku jąder. co prawda takowych nie posiadam, ale chętnie posłucham.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. w pierwszej wersji napisałam: obejrzę, ale zabrzmiało tak trochę dwuznacznie.

      Usuń
    3. koniecznie obejrzyj profilaktycznie hehe

      Usuń
    4. Ruda Ala ma rację
      Ty dziś wieczorem koniecznie obejrzyj:))

      Usuń
    5. to by się mąż dopiero zadziwił, co tak siem wgapiam.
      a Wy, mądrale, oglądacie?

      Usuń
    6. Podobno najlepiej jest dotykiem sprawdzać:ppp

      Usuń
    7. Rybcia - czy Ty chcesz mojego męża o zawał serca przyprawić?

      Usuń
    8. Ja tylko o zdrowie jego chcę dbać:pp

      Usuń
    9. łomatko,co tu siem bedzie dziauo wieczorem!
      dobrze,że mój wyjechał;p

      Usuń
    10. Ruda, czy pamiętasz o radach Rybeńki i Ali?
      już wieczór..
      :P

      Usuń
    11. :PPP
      bo jak nie to pospieszymy z pomocom :PP

      Usuń
    12. nie odpowiada..widać zajenta..
      :PP

      Usuń
  6. żeby koty mogły głosować to by o 3 głosy więcej było hahahaha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko im adresy pozakładaj to będą słać ;)))

      przypomniał mi się skecz Pana Józka hodowcy kurczaków, jak to wyjechał, a pies mu zdawał relację z tego, co się dzieje w kurniku,
      na komendę "meila ślij!!" ;)))

      Usuń
    2. Chyba raczej na pewno nie znam

      Usuń
    3. https://www.youtube.com/watch?v=1Hz6G52Fm9w

      Usuń
    4. Prawo głosu dla Kotów- hasło na kampanię wyborczą :D

      Usuń
  7. Cześć Kobietki. Wychlałam z rana pół litra już i ciągle mi mało idę po następną połówkę. Mówię o kawie oczywiście. A później wymarsz na spacer, bo Wonsz mnie chce wyprowadzić. A temat, który poruszasz Rybeńko... Jesteś pewna,że autorka nie skopiowała tego z komentarzy pod Twoim postem kilka dni temu? Ja popieram w pełni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomyślałam dokładnie tak samo
      o kopiowaniu ;)

      Usuń
    2. Ha ha ha
      myślicie że czyta mojego bloga?
      Ale tak serio to pierwszy taki mądry artykuł w tym szumie medialnym po śmierci AP

      Usuń
    3. Ja już napisałam powyżej nie czytając waszych komci. Chyba coś na rzeczy jest:)

      Usuń
    4. nawet jesli skopiowala to niech jej bedzie. Niech ktos wreszcie powie glosno na forum publicznym, poza nami ;), ze to jest brak szacunku dla chorego i jego rodziny.

      Usuń
    5. Ksena dzis świetny post napisała w sprawie

      Usuń
  8. Też sobie wysoko cenię Tygodnik Powszechny. Trafne i dowcipne sformułowania. Rzeczywiście tego się po chorych na raka z reguły oczekuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. psuję się
    gardziel mie boli
    nalewki juz nie ma, chlip chlip
    chyba trzeba będzie pochorować!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :( dawaj czosnek, ginger i co tam jeszcze masz na skuadzie
      wino odstaf.

      Usuń
    2. wiesz co?
      poczekam na innego lekarza :P

      Usuń
    3. 4 godziny w kościele byuam dziś
      to może mi pomoże?

      Usuń
    4. chyba nie
      na dworzu 21 stopni, to chyba raczej mało poczebne :PP

      Usuń
    5. czekasz na takiego, co Ci zaleci grzańca? ;P

      Usuń
    6. albo chociaż koniaczku na rozgrzewkę:P
      gorączki w kazdem razie brak:)

      Usuń
    7. Rybciu,lecem do cię z resztami zeszłorocznego zapasu!

      Usuń
    8. kochana moja:***
      rocznik mię obojętny :PP

      Usuń
    9. weź na noc aspirynę :)

      Usuń
    10. a to już zależy, jakich efektów oczekujesz ;P

      Usuń
    11. słuszna uwaga

      ja bardzo rzadko naprawdę choruję, ekhm;)
      jutro rano się okaże, czy to jakiś prawdziwy czy fałszywy alarm
      w 95% to fałszywy
      także tego

      Usuń
    12. jak ja się robię taka niewyraźna, to właśnie biorę na noc aspirynę i na rano jest ok :)

      Usuń
    13. to wezmę
      o ile nie zapomnę:))

      Usuń
    14. A-spiryna, A jak Alzheimer, łatwo zapamiętać ;PPP

      Usuń
    15. PADUAM!!!!
      A znasz kogoś sławnego, kto leczy Alzheimera???

      Usuń
    16. 4 godxinyyyy...
      ło matko i ło ojcze

      Usuń
    17. nie znam
      wstyd się przyznać ale ja nawet teścia nie mam.
      jak żyć ?

      Usuń
    18. michalina
      też nie mam teścia
      łączę się w bólu

      Usuń
    19. ja wprawdzie zostałąm kiedys przedstawiona jednej słąwnej osobie
      ale ona ciągle żyje
      więc chyba też sie nie liczy:/

      Usuń
    20. ja znam Żonę pewnej medialnej Osoby:P
      i siem nie chwalem:D :D

      Usuń
    21. a ja od dziś bendem się chwalić ze znam Margo co zna żonę medialnej osoby

      Usuń
    22. michalina :PP
      alw fszystkie fariatki jom znajom:PPP

      Usuń
    23. ja znam Sollet, która ma....;DDD

      Usuń
    24. A ja znam medialną osobę która kiedyś poznała osobiście Anie P.
      :))

      Usuń