wtorek, 16 września 2014

dziś imieniny Edyty

i to przypomniało mi dawna koleżankę
była świetną uczennicą, pewną siebie, ambitną do bólu
dostała się na prestiżowe studia w cuglach, potem też nieźle sobie poradziła
niestety miała słabe umiejętności społeczne
budowanie relacji przerastało jej umiejętności
była nieznośna i nie dała się polubić
wtedy nie zadałam sobie pytania dlaczego

po latach okazało się, że miała specyficzną sytuację rodzinną
jedynaczka, późne dziecko starszych rodziców
ojciec zakochany w córce ale oczekujący, że będzie spałniała pokładane w niej nadzieje, za wszelką cenę
tragedią okazała się wyprowadzka z domu Edyty, miała wtedy prawie 40 lat...
ojciec przeżył to rozstanie tylko dlatego, że zamieszkała w bloku obok

myślę, że mimo pozorów w głębi duszy nie była taka zadowolona z siebie i swojego życia, jak to się wydawało
ale może sie mylę?

ps ślemy moce, Amri ma dziś wizytę ważną
Grześ niech zdrowieje
i jeszcze jedna blogerka potrzebuje
:***


181 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

    OdpowiedzUsuń
  2. Moce dla wszystkich potrzebujących wysyłam!
    Dużo mocy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyprowadzka w wieku 40 lat... długo trwało odcinanie pępowiny. Jeśli w ogóle została odcięta.
    Ja wyszłam z domu po maturze i wróciłam dopiero parę lat temu.
    To bardzo niedobre dla wszystkich i toksyczne, kochać dziecko taką zaborczą miłością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie dobrze
      Wprowadzka po maturze to mój i ideał
      Ja niestety dopiero jak wyszłam za mąż się wyprowadziłam

      Usuń
    2. Dzień dobry:)
      Moce wysyłam 💪💜💖💚

      Usuń
    3. dzień dobry
      moce idą gdzie potrzebne:*
      kluczowe,okrutne słowo-"zaborcza"

      Usuń
    4. ja sie wyprowadzalam i wprowadzalam
      bardzo elastyczna pepowina

      Usuń
    5. Miałam 14 lat, jak zamieszkałam w internacie, bo nie chciało mi się dojeżdżać 16 kilometrów. Potem studia w Warszawie - to już w zasadzie prawdziwa wyprowadzka była, miałam 18 lat.
      Ale nie przeszkadzało to zachować silnej więzi...

      Usuń
    6. dobrym więzom prędzej pomoże dystans niz mieszkanie w jednym mieszkaniu

      Usuń
  4. Biorę kawkę, ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤dla wszystkich potrzebujących.

    OdpowiedzUsuń
  5. Taaaa..... A ja od 20 minut pozdrawiam Dosie z gminy Gogolin. Macham i macham.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alusia nie śpi o tej porze
      Na pewno też potrzebuje mocy
      Bez dwóch zdań

      Usuń
    2. znając aLusię to ona jeszcze nie śpi
      bo chyba niemożliwe żeby już nie spała
      dzień dobry wszystkim :-)

      Usuń
    3. czy tak czy tak,dobrze nie jest;PP
      mocy trza:)

      Usuń
    4. ona wstala skoro swit dzis

      Usuń
    5. o dzięki kochane! cały dzień nie miałam czasu zajrzeć. Dzień-koszmar :)

      Usuń
  6. Dzień dobry dziewczynki:)))

    Miłego dnia :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiam się,czy to "przecięcie pępowiny" zawsze się musi sprowadzać do wyprowadzenia się z domu.Są przecież rodziny wielopokoleniowe,żyjące symbiotycznie pod jednym dachem.:) Choć warunkiem jest chyba jednak załozenie rodziny przez dorosłe dziecko.Toksyczny wpływ rodzicow często nie ogranicza się tylko do terytorium wspólnego mieszkania.
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się
      wyprowadzka w wieku 40 lat nikoniecznie oznacza coś złego
      wyprowadzka wbrew rodzicowi ( blok, małe mieszkanie z 45metrów kwadreatowych, te klimaty) coś mówi o stosunkach w rodzinie

      Usuń
  8. ja myślę że takie kurczowe trzymanie dziecka przy sobie może wynikać z braku dostatecznej więzi między rodzicami
    znam kilka takich przypadków kiedy rodzice nie pozwalają dorosłemu dziecku wyfrunąć z gniazda bo boją się że im we dwoje będzie pusto i nudno
    w takim przypadku to nie miłość, to egoizm

    mój jedynak wyprowadził się z domu po pierwszym roku studiów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a teraz nawet daleko mieszka i jakoś nie zauważyłam jojczenia mamy i narzekania, że nie ma blisko jej synka:))

      Usuń
    2. Często tak,ale prawie wszystkie znane mi 40-letnie "dzieciaczki "były wychowane przez samotne matki.Ale też nie można uogólniać.:)

      Usuń
    3. wiesz, można życ razem, ale bardzo osobno
      znam mnóstwo takich par
      jedna taka w mojej okolicy sie rozwodzi - chyba wszyscy odetchneli z ulgą

      Usuń
    4. u mnie teoria Michaliny nie sprawdza się,no ale wyjątki potwierdzają regułę;)

      Usuń
  9. dzię dobry wszystkim :)
    kawkę wypiłam i mam lenia!!
    ja wyszłam z domu dwa lata przed ślubem zaraz po Świętach Bożego Narodzenia... ojciec mi do dzisiaj wypomina, że nie poczekałam do Nowego Roku, tak jak on chciał... taa... a potem by chciał pewnie do Wielkanocy :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie byłabym szczęśliwa, ale czy ona też...
    Dla mnie to tylko pozorne sukcesy.
    :*

    OdpowiedzUsuń
  11. A co maja powiedziec wloskie zony na ich mezow-synkow mamusi.
    bardzo to przykre tak uwiazac swoje dziecko
    dzien dobry;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. potem te żony robia to samo swoim dzieciom

      Usuń
    2. oj znam takie męskie 37 letnie włoskie dziecko..

      Usuń
    3. dobre porównanie rybeńka, czyli im to chyba nie przeszkadza

      Usuń
  12. dzień dobry, dziefczynki :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. wkuchni mam sajgon -udaję , że nie widzę..
    czytam bajki, bawię się w klockami, rysujemy, rzucamy balonami.
    Teraz "dibidibi" - o kreciku.
    synuś, mogę na kawę do Fariatek?
    moses , moses
    no to jestem:)
    dzień dobry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bałagan w domu to szczęśliwe dziecko o !!

      Usuń
    2. jak siem czuje Muodziak ? :)

      Usuń
    3. :)))))
      kocham tego Grzesia:***

      Usuń
    4. Lamek - i wyluzowana mama;DD
      Gaguś - normalnie przeciwieństwo wczorajszego dnia -kaszel się zmienił, nie dusi tak mocno, Grześ bryka!;))

      Usuń
    5. jaka to ulga patrzeć na brykające dziecko!

      Usuń
    6. leki działają, to dobrze :)
      niech mija szybko!

      Usuń
    7. dałam mu trzaskać kotlety - gdzieś tą energię musi zgubić - mnie już plecy bolą od tańczenia w kółko graniaste i śpiewania "tak pan jedzie po obiedzie, a tak pani z bułeczkami..."(z Grześkiem na kolanach podskakując odpowiednio!)

      Usuń
    8. u nas siem mowilo, a tak pani z piernikami. :P
      a na koncu bardzo politycznie- niepoprawnie "a tak Zyd". :P

      Usuń
    9. hehe, Loluś -przeca my z tego samego rejonu - dyplomatycznie ominęłam pisząc:)))

      Usuń
    10. to fchut bardziej poprawny politycznie :P

      Usuń
    11. Miska, dlatego mnie zdziwilo, ze u was buleczki, a u nas pierniczki. ;)
      juz myslalam, ze jest jakas nowa poprawniejsza wersja. :P

      to dzieki takiej gimnastyce masz takom uadnom figurem. ;)

      rybenka, a jak to idzie na fschodzie?

      Usuń
    12. inaczej
      tak inaczej że takich piosnkuf nie ma
      som inne
      jedzie jedzie pan generau np

      Usuń
    13. :PPP
      u nas o zwyklych ludzich, a u was o elytach.

      Usuń
    14. Jedzie sobie pan, pan,
      na koniku sam, sam,
      jedzie sobie chłop, chłop,
      na koniku hop, hop.
      a za chłopem Żyd, Żyd
      na koniku hyc, hyc
      a za Żydem Żydóweczki
      pogubiły pakuneczki
      :))
      A Grzesiek lubi jeszcze
      Tu płynęła rzeczka
      Idzie pani na szpileczkach
      Tu stąpały słonie i biegały konie
      Wtem przemknęła szczypaweczka
      Zaświeciły dwa słoneczka
      Spadł drobniutki deszczyk
      Czy przeszedł cię dreszczyk?

      Usuń
    15. zupeunie u nas nieznane piosnki:)

      Usuń
    16. a jadom jadom misie?
      a kosi, kosi uapki?

      Usuń
    17. tak siem mnie skojarzyuo: czym siem różni pan od chama? pan potrafi siem pohamować, cham nie umi siem opanować :)

      Usuń
    18. a kipi kasza, kipi groch?
      a ta Dorotka, ta malusia?
      a kosi kosi, łapsi?


      a ore, ore, szbadabada amore?:DD

      Usuń
    19. :)
      a gotowala sroczka kaszkem? :P

      Usuń
    20. przeczytałam SRACZKA:))
      Może dlatego, że zinnat źle na małego działa;/

      Usuń
    21. a ja myślałam, ze tylko ja tak czytam
      Miska, ale za wczorajsze docenienie mojego wpisu a zmniejszonym szacun :))

      Usuń
    22. a wyszedu żuczek pszed chauupke ? :P

      Usuń
    23. to sie też niegrzecznie rymuje :PP

      Usuń
    24. Rybeńko! Nie kaman;/chyba mnie przeceniasz!

      a ten - Tu płynęła rzeczka
      Idzie pani na szpileczkach..
      to się masuje plecki odpowiednio pokazując, czy naciskając:)

      Usuń
    25. u nas byuo za chauupkem. :p

      Usuń
    26. Miśka, tyko ty sie zaśmiałaś :DDD

      a u nas tylko grzecznie:)

      Usuń
    27. Miska! U nas bylo :P :

      pisze pani na maszynie
      iks, przecinek, iks przecinek
      przeszla pani na szpileczkach
      przeszedl bardzo gruby pan
      przelecialo stado koni
      przelecialo stado sloni
      poswiecilo sloneczko
      popadal deszczyk
      a za uszkami dreszczyk?
      :))

      Usuń
    28. Miśka, czytaj i spiewaj Grzesiowi, to będzie grzeczny:P

      Usuń
    29. ja ubogam w wierszyki
      ja zaczeuam od
      Natenczasa Wojskiego :p

      Usuń
    30. Żydóweczki pogubiły patyneczki :)

      Usuń
    31. patyneczki czyli płaskie buciczki, trzewiczki

      taka wersja obowiązywała w moim dzieciństwie :)

      Usuń
    32. czyli patyneczki to takie baleriny. ;)

      Usuń
    33. Rybeńko - wcale mnie to nie zdziwiło -pokutę miałyśmy taką samą:))

      Usuń
    34. ile musze sobie przyspiewek przypomniec :))

      Usuń
    35. koleżanka, jak została babcią to spisywała sobie w zeszyciku
      jak czegoś nie pamiętała, to szukała w necie :))))

      Usuń
    36. czyli biedule leciały na nogach za tym szowinistycznym męskim knurem...

      Usuń
  14. dzień dobry :)
    Rybeńko- masz dziurki w uszach?
    http://www.violette.pl/product-pol-875-Srebrne-kolczyki-torebeczki-Q218.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. jak znam życie t tak , i to w duzych ilosciach:)
      ps
      wzruszyłam się jak na zaprzyjaźnionym blogu przeczytałam, jak ktos, kto tu nie komentuje powiedział cs o kawie serwowanej przez Olgę:))

      Usuń
    2. Rybeńko! To najlepszy dowód, że dobro rozlewa się na wielu obszarach:)))

      Usuń
    3. dobro kawą rozlewane:)))
      no i chyba muszę codziennie to miejsce dla kawy robic;)

      Usuń
    4. z sercem??? o piontej czydzieści??? :p

      Usuń
    5. to pierfszy rzut -mogiem wybaczyć:)))

      Usuń
    6. Rybcia ja też zwróciłam na to uwagę o tej kawie Olgusiowej:))
      Robi dziewczyna karierę Baristy ta nasza Olga:**

      Usuń
    7. Długo myślałam, czy dobrze interpretuję ten wpis
      było mi ciepło na sercu bardzo:))

      Usuń
    8. Lucha
      czas to pojęcie względne:)

      Usuń
    9. mozna zapytac u kogo? bo nie wiem o co cho. ;)
      wiem, ze o kawem i o Olgem. taka jestem domyslna. :P

      Usuń
    10. Lola, to na moim blogu :p

      Usuń
    11. Lucha, ty masz tyle, dopiero 15-ty sprawdzam. :P

      Usuń
    12. ja też poproszę @!
      ostatnio maja poczta pusta;/
      zdaje się, że moje akcje mocno spadły:))

      Usuń
    13. taaa
      tłumy się wpisują u Cię a ty nic :PP

      Usuń
    14. no i skonczyło się rumakowanie - Tola wyszła, faceci w pracy, Grzesiek woła
      adieu

      Usuń
    15. to ja też poproszę kawusię :)
      Dobry wieczór, Dziewczęta :***

      Usuń
    16. dobry wieczór, bo nasza Vikusia siem odnalazua wreście!!!!
      :*****

      Usuń
    17. \o/?\o/?
      ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
      {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
      \~/*
      |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
      (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
      [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
      )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("
      [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
      (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?

      Usuń
    18. z tą kawą to już od dość dawna tam tak jest
      reklamę zrobiła mi an3czka :)))

      Usuń
    19. a żebyście wiedziały, że moja kawa z serca płynie

      :*

      Usuń
    20. lol
      zaraz znów zniknę, bo zawału dostanę, na te okrzyki :)
      kochane, wiem, że rozumiecie...
      ale postaram się bywać:)
      ale wszystko wiem- co komu i kiedy
      Za Star i Wspamniałego czymam kciuki
      pewną Czarnulkę Pyzowatą całuję w pyzę
      i za armniczka czymam
      i za Magdę, co przyjaciela straciła
      i za Miśki karierę zawodową,
      i za Was wszystkie ♥♥♥

      Usuń
    21. a my za Ciebie Kochana!
      ♥♥♥

      Usuń
    22. michalina, szykuj z Miśkom i Futrzakiem Poznań dla mnie ;P

      Usuń
    23. Viki, nie gadaj tyle, ino stuu zastawiaj ! :P

      Usuń
    24. to chyba gdusia musi, bo ja z wprawy wyjszłam :)
      ale nie powiem, coś bym wypiła, nawet z kapelusza ;P

      Usuń
    25. Futrzak ma gustowny kołnierzyk...

      Usuń
    26. vikusia! czekaj, zaraz wazony umyjem. :P

      Usuń
    27. winko YYYYYYYYYYYYYY
      wódka mrożona vvvvvvvvvvv
      Szampan ¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥
      piwko VVVVVVVVVVV
      drinki (%) (%) (%) (%) (%)
      whiski {_}
      koniak \_/
      miód pitny [_]?
      likier V* V* V* V* V* V*
      tequila u u u u u u u
      rum (_)) (_)) (_)) (_))
      sake <> <> <> <>
      ouzo \o/ \o/ \o/ \o/
      arak [&]7 [&]7 [&]7
      nalewki U* U* U* U*
      ajerkoniak [_]> [_]> [_]>
      bimberek {_} {_} {_}
      malibu \*/ \*/ \*/
      burbon u* u* u* u* u*
      martini UUUUUUUUUUUUUU
      karmi (_)× (_)× (_)×(_)× (_)× (_)×
      grappa €(_) €(_) €(_) €(_) €(_) €(_)

      Usuń
    28. mogom być tysz musztardoofki ;p

      Usuń
    29. kapelutek zuoty i pomaranćzka!

      Usuń
    30. albo kubeczki-plastyki :P

      Usuń
    31. Lucha, goscina jak za komuny, nawet pomaranczkem zza szafy wyjmnie. :P

      Usuń
    32. o!
      Olgi nie było, ale wie dokładnie :)
      poproszę :)

      Usuń
    33. a cynamom to do czego? do tekili? :P

      Usuń
    34. Viki, wiedźmy wiedzą :)))

      Usuń
    35. to ja kcem tego ryzu. ;)
      jako dziecko uwielbialam.
      ale mi apetytu narobilas! :P

      Usuń
    36. ja teraz też uwielbiam :)

      Usuń
    37. syn, który twierdzi, że jest wegetarianinem, ale lubi kurczę dziś zjadu makaron ze szpinakiem
      jutro mu zrobiem ryż s japkiem- to japko siem tylko tsze- czy obrabia termicznie? :p

      Usuń
    38. kfilem mię nie było a tu taka impra!!!
      viki !!
      :*****

      Usuń
    39. u nas robili na zimem mus japkowy.
      czeba bylo tylko isc do piwnicy. ;)

      Usuń
    40. rybenka, nie znasz dnia ani godziny. ;)

      Usuń
    41. do lekko posmarowanego masłem naczynia i wysypanego bułką tartą daje warstwę ugotowanego ryżu, warstwę jabłek (utarte lub w cienkich plasterkach) posypane cynamonem, warstwa ryżu (można powtórzyć) i zapiekam w piekarniku

      albo szybciej
      ryż ugotowany na sypko
      jabłka wysmażone na marmoladę + cynamon
      wyłożyć jedno na drugie :)

      Usuń
    42. http://kamciss-zyciezesmakiem.blogspot.com/2014/09/ryz-z-jabkami-i-cynamonem.html

      Usuń
    43. http://kuchnialidla.pl/product/ryz-zapiekany-z-jablkami-i-cynamonem

      Usuń
    44. makaron zapiekany z jabłkami też jest dobry :)

      Usuń
    45. a kasza?
      ja lubiem kaszem

      Usuń
    46. z kaszą z pewnością też, szczególnie jaglaną!

      Usuń
    47. muszem polubic kaszem. w dziecinstfie nie znosilam, ale moze dam jej szanse, bo wydaje mi siem, ze mlodsza ma jakies problemy z przyswajaniem glutenu. male ilsoc jej nie szkodza, ale niestety zaobserwowalam, ze po kanapkach boli jom brzuch. :(

      Usuń
    48. ja nie ufam pszenicy i ryżowi za bardzo, więc zostają kasze
      ale ja bardzo lubię ostatnio gryczana najbardziej

      Usuń
    49. o matko, jak ja nie lubilam gryczanej. to byla kara za grzechy. prawie jak pierogi z miensem, ktore upieralam sie aby posypywac cukrem. :P
      ale pierogi juz lubie, to moze i kasze gryczanom polubiem. ;)

      Usuń
    50. problem s guowy- bendem jutro puźno- wiemc bendom kanapki :P

      Usuń
    51. albo chlepka z japkiem. ;)

      Usuń
    52. gryczana jest specyficzna- bes sosu nie tknem:p kazdom innom uwielbiam :)

      Usuń
    53. spróbujcie gryczanej niepalonej
      tak zwanej białej

      Rybenko, ja używam ryż brązowy, albo dziki

      Usuń
    54. Lucha, a ryż z utartym surowym jabłkiem to podobno idealnie leczy biegunkę :P
      i też jest smaczny :))

      Usuń
    55. W ogóle nie można was samych zostawić!
      I nawet na imprę się nie załapałam:))
      A japka s ryżem nie znoszę i sama nie wiem dlaczemu?
      Viki jak się cieszę znajdując tu cię!

      Usuń
    56. i ja się cieszę, że Was mam :)

      Usuń
    57. Olguś,Tfoja kawa nie potrzebuje reklamy, jest najlepsza ♥

      Vikuś, fajnie Ciem fidzieć :***

      Dziefczynki białe wino bierem i pijem Wasze zdrófko :)))

      Usuń
    58. Miśka,bardzo siem cieszem,że Synusiowi lepiej :***

      Usuń
    59. uff, mi kamień spadł -Wasze wsparcie pomagało -rozglądałam się w szpitalu za parawanem;DD

      Usuń
  16. Straciłam wątek jak to zobaczyłam, mój barek :) na zdrówko dziewczynki ja biorę malibu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :**
      a ja campari
      ale nie wiem, czy jest, za dużo i nie popaczauam:P

      Usuń
    2. campari tesz chlapnem :)

      Usuń
    3. a ja grappą piję zdrowie nawróconej na nasze uono Viki
      i pozostałych dziefczynek tesz :*

      Usuń
    4. cieszymy się z kazdej nawróconej łowieczki :PP
      sto lat każdej Fariatce

      Usuń
    5. gdusiu, pozwoliłam sobie drzwiczki uchylić ;))

      Usuń
    6. To ja kielich bailleys'a wznoszę:)

      Usuń
    7. Wy musicie przy tych napojach 'R' w koleczku wstawiac

      Usuń
    8. :DDD

      ale czasem zastępstwo dozwolone ;p
      chyba... ;)

      Usuń
    9. Sollet , zostaw mi choć na dnie;))

      Usuń
  17. ja jestem jedynaczką. mieszkającą z rodzicami. i jakoś tak czuję się nieznośna i niesympatyczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Futi??
      Uraz głowy większy niż dochtory orzekli, jak widzę:/

      Usuń
    2. Futi to musi być odpowiedni człek do odpowiedniej historii, ty do takiej nie pasujesz i jusz;))
      I może Rybcia dobrze każe do dochtora?

      Usuń
    3. oj tak Futi, nie tylko szyja, nie tylko
      :*

      Usuń
    4. fszyscy mozemy posfiatczyc, ze bardzo znosna i bardzo sympatyczna. ;)

      Usuń
    5. włóż na kołnierz boa,od razu lepiej się poczujesz;)

      Usuń
    6. Futrzak, ty zazdrośnico!!! pozazdrosciłaś kołnierza pod broszki, przyznaj się!!

      Usuń
  18. Widziałam w tv na trybunie kobitkem w boa.Może to nasza fariatka w Oci?

    OdpowiedzUsuń