czwartek, 17 kwietnia 2014

ciary czy codziennność?

jak się na pewne wydarzenia patrzy z perspektywy czasu, wydają się magiczne
i chciałoby sie móc być TAM i WTEDY żeby dotknąc tej magii
a może  czasem to były bardzo zwyczajne chwile?
może Apostołowie jedząc z Jezusem ostatnią wieczerzę nic specjalnego nie czuli?
przyzwyczajeni do Niego, nie zdawali sobie sprawy, ze kilka tysięcy lat później będziemy widzieć tę ich prostą strawę jako coś Nadprzyrodzonego

dobra, wiem, że nie wszyscy

ale czy nie jest tak w życiu?
gdyby sie tak cofnąć w czasie i popatrzeć np jak  dochodziło do przełomowych odkryć i jak powstawały wynalazki -
czy Kopernik odkrywając słońce w środku wrzechświata doznał wstrząsu?
czy twórcy pierwszego komputera mieli ciary na plecach?
czy tylko odwalali kawał ciężkiej roboty?
ś








157 komentarzy:

  1. Dzień dobry :)

    \o/?\o/?
    ]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*]_[*
    {_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>{_}>
    \~/*
    |_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?|_|?
    (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)? (_)?
    [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_] [_]
    )_(" )_(" )_(" )_(" )_(" )_("

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzień dobry
      zmęczonam po wczorajszym
      biorę dużą kawę a potem drugom

      Usuń
    2. Dzień dobry:)
      u mnie słońce,mrozek był,kfiatki pomęczone

      Usuń
    3. Rybcia, no bo ileż idzie prasować... Ty siem tak nie forsuj dziewczyno!!

      Usuń
    4. prasowanie na pewno mnie nie minie!

      Usuń
    5. ja tez biore mleczna bezkofeinowa, dziekuje :**

      Usuń
    6. dzień dobry, dzienkujem za kafusie :)))

      Usuń
  2. bywają wydarzenia, gdy czuje się ich niezwykłość i jest świadomość, że to się już nie powtórzy, dlatego warto dbać o ich jakość. Tak czy siak - trauma;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szukam takich wydarzeń w moim życiu i mało ich bardzo. może za wysoko stawiam poprzeczkę tej niezwykłości?

      Usuń
    2. to Ci opowiem - ostatnia wizyta w Polsce Jana Pawła II, Kraków. Miasto jakby otoczone aureolą, ludzie chodzą wolno, uśmiechnięci, jak na deptaku w kurorcie, ale nie rozpasani, tylko tacy rozświetleni. Na jednej z ulic jadą na rowerach chłopcy, co się nie zdarza bo tam zawsze jest wściekły ruch i panuje nienawiść i przemoc komunikacyjna i jazda rowerem równa się samobójstwu. Jeden z chłopców nagle robi bączka na rowerze, czyli zakręca nim dookoła na tylnym kole. Stojący na chodniku ludzie mówią - uważaj na siebie! widzący to policjant uśmiecha się i grozi palcem, chłopak salutuje do kasku i odjeżdża. Chwilo, trwaj.

      Usuń
    3. chyba nie na temat:x a może.

      Usuń
    4. nawet jeśli ciut obok tematu to obrazek nadzwyczajny
      takie chwilę mam w głowie i sercu

      Usuń
  3. dzień dobry dziewczynki??
    gdzie byłyście wczoraj wieczorem, szukałam Was wszędzie!!!
    chyba prasowałyście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mia....taki numer to tylko tobie może sucho ujść....embargo ci siem należy

      Usuń
    2. embargiem w bliźniego???
      i to w wielkim poście!!!!!!

      Usuń
    3. prasowanie jest trendy i cool!
      a 1 kwietnia już był :P

      Usuń
    4. zwłaszcza prezerwatyw ;DD

      Usuń
    5. Mia,skond ci siem wzieuo to skojarzenie to nie wiem....dziefczyny tesz nie wiedzom

      Usuń
    6. dziefczyny wiedzom tylko udajom ;D

      Usuń
    7. no bo jakbyś nie wykasowała tych mądrych wypowiedzi naszych, to i inni mogliby się dowiedzieć
      wszak kaganek oświaty trza nieść :P

      Usuń
    8. fakt... a jeszcze władze apelujom, że przyrost naturalny taki niski.... no żesz, poszło w pizdu!

      Usuń
  4. ja doznałam wstrząsu jak odkryłam, że włosy na nogach golone jednorazówką odrastają dwa razy grubsze!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry dziefczynki.
    Olga biorę mleczko z miodem.
    A wydarzenia są normalne, dopiero po pewnym czasie mogą być niezwykłe

    OdpowiedzUsuń
  6. Cicho tu coś dzisiaj?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak rodzilam to czulam, ze teraz dzieje sie jakas wikopomna chfila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo tak Lola... tu się z Tobą zgodzę!!

      Usuń
    2. o tak,tego to jak i trzęsienia ziemi,nie da się zapomnieć;)))

      Usuń
    3. Lola jak twoja córka zostanie prezydentem to ty będziesz prorokiem

      Usuń
    4. skoro już A. myśli o tym, żeby być ważnym dla świata, to chyba coś jest w tym poszukiwaniu niezwykłości wydarzeń :)
      kiedyś gdy zrozumiałam do głębi pewne ważne równanie, pojęłam je tak, że aż namacalne było, zobaczyłam jego piękno, to miałam ciary i czułam wyjątkowość tej chwili, to było bardzo intymne i wzruszające przeżycie, prawie słyszałam muzykę sfer :)

      Usuń
    5. coś w tym jest!!
      ja też fascynowałam się takimi rzeczami
      a całkiek niedawno przeczytałam historię równia Fermata, a włąściwie jego dowodu
      historia jak kryminał
      i ciągle myślę, amoze jest gdzieś ten prosty dowód?

      Usuń
    6. przeżywam coś podobnego od czasu do czasu... nie wiem co ma na to wpływ, ale chyba jednak hormony :)... ale ja właśnie często będąc w górach, widząc to wszystko tam z góry, takie niesamowite, zadziwiające, majestatyczne czuję, że świat jest niezwykły

      Usuń
    7. prawda, ja w górach też takie wzruszenia odczuwam i zachwyt nad pięknem świata

      Usuń
  8. Sollet dobrze mówi,POTEM wiadomo,że to coś było ważne i niezwykłe.
    Koprenik czy ten gość od komputera,to myślę,że coś przeczuwali,coś im po głowie chodziło,tylko szukali dowodu,sposobu.Tak to widzę. A Jezus-myślę,że był to Ktoś z fascynującą,potężną osobowością,Można było Go nie zrozumieć,ale nie dało się zapomnieć co mówił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czuję sie trochę jak niewierny Tomasz marząc o tym, żeby Go zobaczyć na żywo...

      Usuń
    2. Rybciu,to tak jak ja:)Choć nie jak Tomasz,ale fascynuje mnie,po prostu.

      Usuń
    3. boję się, że mogłabym Tego nie zauważyć, nie poczuć...

      Usuń
    4. Ależ Tomasz nie był niewiernym,tylko niedowiarkiem!!!
      Bliski mi;)

      Usuń
  9. Dzień dobry Dziefcynki :) dla mnie czymś wyjątkowym jest PRZEBACZENIE , takie odczuwające w sercu, przeszywające przez wszystkie komórki ciała.
    I potem ta wolność i piękno czystości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jestem zuym czuowiekiem
      NIE WYBACZAM
      mamma cos o tym bedzie wiedziala

      Usuń
    2. oj Ty nasza zła dziefcynko ;) i tak Ciebie uwielbiamy :)

      Usuń
    3. uważaj, uważaj!!!
      czasem wychodzi ze mnie PRAWDZIWA natura!!!

      Usuń
    4. to na nudę nie będziemy narzekać :)

      Usuń
    5. a Tobie akurat poczeba spokjoju!!
      A rzygać ci sie chce?

      Usuń
    6. ja, w przeciwieństwie do Rybeńki, jestem miłosierna i wybaczam bliźniemu swemu, tak, jak Pan Bóg przykazał!! I nawet jak mi rozróbę na blogu bliźni taki zrobi tom miłosierna i mówię tylko "zejdź dziecko ze złej drogi, odrzuć szatana!!!"
      No ale ja to jestem z innej gliny ulepiona :P

      Usuń
    7. Rybciu,nie prawdziwa tylko druga natura,kazdy ją ma;)
      Mia,grabisz se;P Ale cieszę się,że jesteś zakakująco świetnie zorientowana w temacie;PPPP

      Usuń
    8. Mamma a ja myslalam ze tesz sie tak dobrze bawilas jak my... :(
      a tu rozruba odrazu

      Usuń
    9. ja se grabię???? no żesz!!!!
      a ma orientacja to wynik Waszej zbiorowej halucynacji i jej siły rażenia ;PP

      Usuń
    10. przepraszam Lamia za terminologię...
      to roziperducha była

      Usuń
    11. mnie obojetne slownictfo jest

      Usuń
    12. powinnaś siem cieszyć Mamma, że masz tyle fanek
      a taki ciekawy temat rzuciuaś, sze trudno siem byuo powszczymieć :PPPP

      Usuń
    13. ale czy Wy nie widzicie tej mojej radości co mi siem nawet z uszóf wylewa?? ;)

      Usuń
    14. widzimy, widzimy
      siedzisz od rana, zliczasz te grupies
      i kombinujesz jakby winy odkupić :PPPPP

      Usuń
    15. :-PPP
      ale mam żal że te nasze tak przemyślane i głębokie myśli zostały fiut i wykasowane!

      Usuń
    16. ale ile w nas radości pozostało!! to siem liczy!!!

      Usuń
    17. w kim pozostała, w tym pozostała :PPPP

      Usuń
    18. spróbujcie w swoim miłosierdziu docenić to, że mię, bliźniemu sfemu, radość uczyniłyscie.... i to jakim kosztem - poświęcenia, cierpienia i udręki na miarę wyrywania pincetą włosów łonowych

      Usuń
    19. mię też przykro zwłaszcza,że zabłysłam intelektem :PPP

      Usuń
    20. :DD
      Margo Twój intelekt buyszczy enrgiom niewyczerpywalnom!

      Usuń
    21. DDDD
      obym Ciem nie zawiodła never!!!!

      Usuń
    22. a ja nie fiem o soo chosi;((

      Usuń
  10. Zycie już takie jest przewrotne, że to co na początku wydaje się zwyczajne staje się niezwykłe, a to co spędza nam sen z powiek z biegiem czasu staje się błahe ... może właśnie dlatego życie jest magiczne ... Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  11. W nafionzaniu do posta, to wydaje mi sie ze jakby tak Ci wielcy mysliciele i wynalazcy staneli i powiedzieli, a teraz cos wielkiego wymysle nic by z tego nie bylo.

    W sumie penycylina powstala dzieki zagrzybialym naczyniom w zlewie, a nie w wyniku celowego dzialania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt, wiele odkryć było dziełem przypadku, ale też wiele wynalazków zawdzięczamy ciężkiej pracy, wnikliwości, pilnej obserwacji przyrody, czasem snom, jak DNA :)

      Usuń
    2. zawsze byłam pełna podziwu dla naukowców i nie umiałam pojąć, jak ludzie mogą sami do tego wszystkiego dochodzić. Mózg jest dla mnie chyba największym cudem!!!
      Czasem mi smutno, że jedyne co ja odkryłam, a w sumie to odkrywam każdego dnia, to kołdra :::DDD

      Usuń
    3. a raczej siebie spod tej kołdry odkrywam ;)))

      Usuń
    4. ja dzisiaj odkryłam że na jednym blogu czai sid zuo i ginom komenta

      Usuń
    5. egzorcysta jusz tam jest!!!

      Usuń
  12. samolot z dzieckiem mi się opóźnia :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepsze to niż okres ::DDDD

      Usuń
    2. okres to już mam. i mam o to żal twojego bloga!

      Usuń
    3. przewiny narastajom :PPPP

      Usuń
    4. Rybcia, a na dziś to mamy co palić? hę??? :PPP

      Usuń
    5. taaa, jeszcze powiedz, że te nieumyte okna to tesz wina mojego bloga!

      Usuń
    6. Mamma
      dobrze że powiedziałaś to za mnie

      Usuń
    7. Klarka mówi, że się dziś pali Judasza

      Usuń
    8. jest taka miejscowość w Beskidzie Niskim, (a nawet nie jedna), w której ten zwyczaj do dziś jest obecny i żywy

      Usuń
    9. o przepraszm,ja informowałam wczoraj,żem okna umyła!!!:D

      Usuń
    10. pora zakopac topór wojenny
      napisauy my sie po proznicy
      ale i auto bloga, niejaka Mamma tesz ma prawo do jakosci a nie tylko ilosci komentuff, a intelekt nasz pogrzeban miedzy pustemi frazami

      zgadzamy siem?

      Usuń
    11. mogem wybaczyć,bo tylko czy napiauam;) i wielki tydzień jest,też zalicze sobie;)

      Usuń
    12. Margo wiesz czym grozi przybijanie piontek :DD

      Usuń
    13. Lamia, Margo piontka!

      Usuń
    14. w życiu nie zakopiem topora!!!! i wef w lipcu do plecaka schowiem ;)))
      uwielbiam te baby - takie wrrr... niegrzeczne!!!!

      Usuń
    15. rybenka, ty jom dzisiaj fszendzie wykasuj, tom spamerke- siekerke. :P

      takie modre mysli, o prezerwatywie, i nne jeszcze mondrzejsze, napisane z myslom o potomnosci poszly z dymem.
      Jak bendom kiedys o nas ksiazki pisac to bedzie taka historyczna luka. :P

      Usuń
    16. ten doktorat! wuaśnie!!!!!
      Lola, Ty to masz łeb :)

      Usuń
    17. :) i wtedy tak jak piszom o rodzinie co listy spalila, bendom pisac o Mammie i mowic, ze to sua kobieta byla. I obok umieszczom takie bardzo niekorzystne zdjencie. I to bendzie nasza suotka zemsta. :PP

      Usuń
    18. niekorzystne to jedynie jak znajdom takie bez trzech sembów mych ;))

      Usuń
    19. Ja im doradzem aby w fotoszopie wszystkie zemby usuneli
      i do tego dodali wiszonce do ziemi cycki. :P

      Usuń
    20. a weż Ty siem odwal od moich pienknych sterczoncych cycków!!!

      Usuń
    21. ha, wiedzialam, ze trafilam w czuly punkt!
      to one bendom na bilbordach reklamujacych ksiazke.

      Usuń
    22. bo binladena na Ciem naślem!!!

      Usuń
    23. Lola witaj!!! Ty to masz łep na karku kochana:))))

      Usuń
    24. Margo! Ciebie sama unicestwiem!
      żurem!! ::DDDDD

      Usuń
    25. Witaj Margo,
      jak tam to za czem czemalismy kciki?

      Usuń
    26. Jakby Ci siem kciało na wczorajszy pierwszy post wejśc:PPP
      to tam jest szczegółowo:)
      ogólnie byłam u gin i jest dobrze...

      Usuń
    27. Mia ja na ten żur jak spragniony na pifo!!!

      Usuń
    28. zeby tylko czegos maupa nie dosypaua. :P

      Usuń
    29. no i oczywiscie ciesze sie, ze wszystko dobrze. :))

      Usuń
    30. i mnie sie zur kisi :))

      Usuń
    31. a mnie rośnie rzeżucha :))

      Usuń
    32. a u mnie sie smazy kaszanka. ;)

      Usuń
    33. a u mnie na tapczanie siedzi leń:P

      Usuń
  13. Ryba Dziecko dotarło???????????

    OdpowiedzUsuń
  14. Luszka! Luszka! Jak tam uszka?
    bo mie boli lefe buuu
    bul gorszy nisz bul zemba:(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za pare miesiency siem pszyzwyczaisz :p

      Usuń
    2. a Ty Lucha masz diagnoze czy takie delikatne uchy po prostu?

      Usuń
    3. ja siem Lusze fcale nie dziwie. Nad tymi morzami tak piz...i, ze hej. Kazde ucho by zapalilo. Ale, ze Miska w Wielkopolsce tesz? Moze od tego podrozowania.

      Usuń
    4. po pierszych 7-iu razach pszestauam chodzić do lekarza :)
      za to pokazauam dzić neurologowi zespuł pieśni i tańca, tfu- cieśni nadgarstka i dostauam skierowanie na EMG, jeśli się potwierdzi to bendom mi grzebać w łokciu :|

      Usuń
    5. i to ucho to od nadgarstka? :P
      kuchnia, ja tez cos mam z tym nagdarstkiem, ale nie wiem co.

      Usuń
    6. kupiuam krople ścieresko drogie, bo jeszcze dfa dni do roboty idem i mamy dostafe tofaru, fienc na chorofanie nie mam czasu

      Usuń
    7. Lucha, czemu w łokciu?

      Usuń
    8. Lucha, spróbuj rehabilitacji najpierw, nie daj się tak szybko kroić

      Usuń
    9. http://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3%C5%82_cie%C5%9Bni_nadgarstka

      ja ma drentwe te niebieskie z obraska :) od nerwu łokciowego

      Usuń
    10. ja też tak mam, ale operację miałam mieć w obszarze nadgarstka
      http://zdroow.pl/wp-content/uploads/2013/05/Zesp%C3%B3%C5%82-cie%C5%9Bni-nadgarstka-operacja.jpg

      Usuń
    11. o żesz to mój mąż to musi mieć!!!!
      od długiego czasu ma zdrętwiały mały palec lewej ręki i pół serdecznego!!

      Usuń
    12. dużo ludzi to ma
      i nie tylko z powodu komputera

      Usuń
    13. wspolczuje Wam dziewczynki, ale tez ciesze sie zem nie osamotniona

      Usuń
  15. jaka ja jestem guodna!!!
    frytkóf mi sie chce!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jaduam frytki z Michalinom:)))

      Usuń
    2. ja wolem z keczupem ;;)))

      Usuń
    3. bo nie jadłaś ze mnom!
      jam, nie chwalonc sie, lepsza niż keczup ;-)

      Usuń
    4. racja! moguam napisac , sze z łososiem, ale fiedziauam, że srosumiecie:P

      Usuń
  16. Odkrycie Fariatek to dopiero ciary!!!
    Odzyskałam phone:)

    OdpowiedzUsuń